مطالب دورژانس

مراحل نصب درب های اتوماتیک ریلی دورژانس

نصب درب های اتوماتیک ریلی شیشه ای مراحل مختلفی دارد که انجام هر یک از آن ها نیازمند دقت و توجه بسیار است. در این مطلب روشی را برای نصب درب اتوماتیک ریلی برای شما شرح خواهیم داد.

مراحل نصب درب های اتوماتیک ریلی

ریلی
ریلی

مرحله ۱: نصب پوشش آلیاژ آلومینیوم

هنگام نصب پوششی که از جنس آلیاژ آلومینیوم است باید دقت کنید که کاملاً صاف و افقی باشد. میزان خطا باید حداکثر ۱ میلی متر باشد.
اگر پوشش تراز نباشد در هنگام فعالیت قدرت باز و بسته شدن درب ناهماهنگ و نامتوازن خواهد بود و این مسوله باعث می شود سیستم زود به زود به سرویس شدن نیاز داشته باشد و عمر مفید درب کاهش یابد.

مر حله ۲: نصب هنگر درب

با استفاده از پیچ های مخصوصی که در کنار هنگر ها وجود دارند، آن ها را در جای مخصوص خود روی درب وصل کنید. هنگر را به گونه ای نصب کنید که بخش غلطک آن با در موازی باشد.
اگر صاف و موازی نصب نشود طول عمر غلطک کاهش می یابد. پس از آن غلطک هنگر را داخل ریل آلومینیومی قرار دهید. در حین نصب هنگر رماقب باشید که به ریل های هادی و سایر قسمت ها صدمه وارد نکنید.
در غیر این صورت این صدمه می تواند منجر به خراب شدن اجزا یا کاهش عمر غلطک، ایجاد سر و صدا های غیر عادی و غیره شود

مرحله ۳: نصب لیمیت

قطعه ی لیمیت باید در داخل ریل جای بگیرد. ابتدا در را باز و بسته کنید تا بفهمید که در تا چه میزان باید باز شود و محل نصب لیمیتر را تعیین کنید. در هنگام تعیین موقعیت مکانی لیمیتر باید دقت کنید که هنگر در هنگام توقف به پد استوپر برخورد کند. پیچ و مهره ها را با آچار رینگ به خوبی محکم کنید.

مرحله ۴: تنظیم ارتفاع و شکاف درب

پیچ های تنظیم کننده را تنظیم کرده و همه ی پیچ و مهره های براکت ها را محکم کنید. درب را امتحان کنید که هنگام باز و بسته شدن هیچ گونه مقاومت و اصطکاکی نداشته باشد. اگر صدای ایجاد اصطکاک می شنوید یا در به راحتی باز و بسته نمی شود :
  • بررسی کنید که هنگر به شکل عمود و ناموازی با در نصب نشده باشد .
  • هنگر با ریل اصطکاک نداشته باشد .
  • در با چهارچوب برخورد یا اصطکاک نداشته باشد. صفحه ی درب باید با از کف زمین حدود ۱۰ میلی متر بالاتر باشد. فاصله ی بین دربی که حرکت می کند و دربی که ساکن و فیکس شده است باید ۵ میلیمتر باش

مرحله ۵: تنظیم قسمت کنترل کننده

تنظیم سیستم کنترلی: در شرایط عادی هیچ گونه تنظیمات اضافی انجام ندهید و اجازه دهید که تنظیمات کارخانه باقی بماند. ابتدا درب را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به موقع فعالیت می کند.
با استفاده از دکمه ی تغییر جهت، تعیین کنید که درب به سمت چپ باز شود یا سمت راست. اگر دو درب ریلی باز شونده دارید تنظیمات باید روی سمت راست باشد.
سرعت باز و بسته شدن درب باید روی حد متوسط باشد. همچنین می توانید مدت زمانی که طول می کشد تا در باز و بسته شود را تنظیم کنید و این به نیاز مشتریان شما بستگی دار. معمولاً یک ثانیه مکث پس از باز شدن درب و سپس بسته شدن آن مناسب است .

برای نصب و آموزش نصب درب اتومات ریلی با شرکت دورژانس تماس بگیرید

021-72239

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *