مقالات

روش های خلاص کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق

خلاص کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق

این روزها استفاده از کرکره برقی و درب های اتوماتیک بسیار رایج است. به طور مسلم این درب ها و کرکره ها به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند و برای باز کردن آن نیاز به نیروی انسانی نیست. برای باز کردن این مدل درب ها از ریموت استفاده می شود. یکی از بخش های اصلی در کرکره های برقی و درب های اتوماتیک، کلید خلاص کن برقی است. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کلید خلاص کن برقی چیست و چه کارآیی دارد؟ در مواقع بی برقی استفاده از کلید خلاص کن ضروری خواهد بود و شما می توانید با استفاده از خلاص کن به راحتی کرکره برقی و درب های اتوماتیک را باز کنید. روش های خلاص کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق متفاوت است که در ادامه این روش ها را بیان خواهیم کرد. شما در زمان قطع شدن برق می توانید از هر کدام از روش ها استفاده کنید.

خلاص کن برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

از آنجا که کرکره برقی زندگی را بسیار راحت تر کرده است و روند باز و بسته کردن آن بدون نیروی انسانی و با استفاده از ریموت انجام می شود.البته در کنار این همه راحتی یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند قطع ناگهانی برق است که در این صورت عملکرد کرکره برقی نیز مختل خواهد شد. اما جای هیچ نگرانی نیست بلکه برای این مشکل نیز راهکارهایی مختلفی وجود دارد و شما می توانید با استفاده از روش های خلاص کن کرکره برقی هنگام قطعی برق به راحتی کرکره برقی را باز کنید.

باز و بسته شدن کرکره برقی به وسیله موتوری که در آن تعبیه شده است به همراه ریموت انجام می گیرد. البته همان طور که می دانید کرکره برقی با استفاده از نیروی الکتریکی به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود که این امر موجب تسهیل روند باز و بسته شدن درب می شود. در این بین خلاص کن برقی نیز یکی از روش های کارآمد در زمان قطع شدن برق است.

خلاص کن برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

روش های خلاص کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق کدام اند؟

برای خلاص کردن کرکره برقی در مواقع بی برقی از برخی روش های خلاص کن استفاده می شود که عبارت اند از:

آچار خلاص کن کرکره برقی

یکی از روش های خلاص کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق در واقع آچار خلاص کن است که یک ابزار کارآمده بوده و از آن برای باز و جمع کردن کرکره برقی در صورت قطعی برق استفاده می شود.

این ابزار از  یک دسته و یک چرخش با قطر کم ساخته شده است که آن را سوکت مشترک نیز می نامند. آچار خلاص کن برقی از جنس فلز ساخته شده است و با توجه به نوع کرکره برقی دارای اندازه و شکل های متفاوتی می باشد.استفاده از این ابزار برای باز و جمع کردن پوشش کرکره برقی بسیار راحت است و با دقت  سرعت بیشتری روند باز  بسته کردن کرکره برقی را انجام می دهد.

زنجیر خلاص کن کرکره برقی

از دیگر روش های خلاص کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق می توان زنجیر خلاص کن کرکره برقی را نام برد.این ابزار کارآمد از یک

یک زنجیر با قابلیت اتصال به گیره کرکره برقی و یک دسته یا پنجه تشکیل شده است.زنجیر خلاص کن کرکره برقی یک وسیله کارآمد است که می توان با استفاده از آن کرکره برقی را باز یا بسته کرد.

به طور معمول زنجیر خلاص کن کرکره برقی از جنس فلز ساخته شده است که برای کرکره های سنگین و بزرگ نیز به کار می رود.

اهرم خلاص کن کرکره برقی

در زمان بی برقی نیز می توان از اهرم خلاص کن برای باز و بسته کردن کرکره برقی استفاده کرد.این ابزار نیز از یک دسته و همچنین یک اهرم با قابلیت چرخش ساخته شده است. عملکرد این اهرم به این شکل است که با در دست گرفتن دسته و چرخاندن اهرم کرکره برقی را می توانید باز و بسته کنید.جنس این اهرم از فلز ساخته شده است و اغلب برای باز و بسته کردن کرکره های کوچک و سبک مناسب می باشد.البته برخی از اهرم خلاص کن برقی دارای دسته های ارگونومیک است که کاربر به راحتی می تواند دسته آن را به دست بگیرد و آن را برای باز کردن درب تنظیم کند.

اهرم خلاص کن کرکره برقی

اهرم خلاص کن کرکره برقی

دکمه خلاص کن کرکره

بر روی برد کنترل کرکره برقی یا پنل کاربری آن، یک دکمه خلاص کن برقی وجود دارد که می توان با فشار دادن آن کرکره برقی را به راحتی باز و بسته کرد. البته برای راحتی کاربران این دکمه در نزدیکی درب ورودی و خروجی نصب می شود تا کاربر بتواند در زمان ورود و خروج کرکره برقی را در زمان قطعی برق خلاص کند.

ریموت کنترل

در برخی از مدل های کرکره برقی ریموت کنترل وجود دارد که می توان با فشردن دکمه های متفاوتی از ریموت کرکره برقی باز یا بسته شود.

کلید دیواری

کلید دیواری در برخی از مدل های کرکره برقی وجود دارد که می توان با فشار دادن ان کرکره برقی را باز یا بسته نمود. این روش نیز یکی از روش های خلاص کن کرکره برقی هنگام قطعی برق است. البته روش های گفته شده را می توانید با توجه به نوع کرکره برقی به کار ببرید.

نکات مهم و ضروری در زمان خرید خلاص کن کرکره برقی

با توجه به اینکه روش های خلاص کن کرکره برقی هنگام قطعی برق متفاوت است باید در زمان خرید ابزارهای خلاص کن کرکره برقی به برخی از نکات مهم و ضروری توجه داشته باشید. در زمان خرید بهترین کار این است که حتما این ابزارها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. فروشگاه های معتبر با سالها سابقه کاری در فروش قطعات و ابزارهای با کیفیتی را برای مشتریان ارائه می دهند.

از دیگر نکاتی که باید در زمان خرید خلاص کن برق توجه داشته باشید این است که با توجه به نوع کرکره برقی این ابزارها را انتخاب کنید. با توجه به این امر بهتر است از کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در رابطه با هر کدام از ابزارهای خلاص کن برقی دریافت کنید.

سخن پایانی درباره کرکره برقی

از کرکره برقی به نوان پوشش درب ها  و پنجره ها در بسیاری از مکان ها از جمله ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود. کنترل کردن کرکره برقی با استفاده از یک ریموت انجام می شود و در واقع به عنوان یک روش بهینه برای کنترل دما و نور در ساختمان به کار می رود. کرکره برقی به عنوان یک وسیله کاربردی امنیت در ساختمان را برای صاحبین ساختمان فراهم می کند و یکی از مزیت های استفاده ار کرکره برقی این است که به صورت خودکار و تنها با در دست داشتن ریموت از راه دور باز و بسته می شود.

در مواقعی که برق قطع می شود به دلیل قطع شدن برق نمی توان با استفاده از ریموت کرکره برقی را باز و بسته کرد به همین دلیل باید از روش های خلاص کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق استفاده کنید. شما در صورت قطع شدن برق می توانید با توجه به نوع کرکره برقی از هر کدام از روش ها برای باز و بسته کردن کرکره برقی استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد خلاص کننده کرکره برقی

محل قرار گیری خلاص کن کرکره برقی در انواع درب های اتوماتیک و کرکره برقی متفاوت است.به طور مثال کرکره برقی با موتور ساید در انتهای موتور خود یک ضامن دارد که می توان با آزادسازی ضامن کرکره را به راحتی در مواقع بی برقی باز و بسته کرد.

خلاص کن کرکره برقی یک وسیله کارآمد است که در صورت قطع شدن برق، به راحتی می توان کرکره برقی را باز و بسته کرد.

انواع متنوعی از خلاص کن کرکره برقی وجود دارد که شامل آچار خلاص کن، زنجیر، اهرم ، کلید خلاص کن و …. است.

آچار خلاص کن با توجه به هر نوع کرکره برقی متفاوت است و شما باید با توجه به نوع و مدل کرکره برقی آن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *