مقالات

معرفی انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک پارکینگی

شاید تصمیم گرفته اید که با معرفی انواع درب اتوماتیک آشنا شده و برای خرید یک نمونه مناسب از این محصولات اقدام کنید. این نوع درب ها را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند. از این رو از این محصولات در موارد مختلفی می توان استفاده کرده و بسیار پر کاربرد هستند. این نوع درب ها از مقاومت بالایی برخوردار بوده و می توانند امنیت بالایی در ساختمان ایجاد کنند. همچنین جلوه زیبایی به ساختمان داده و در طرح و رنگ های مختلفی تولید می شوند.

آشنایی با انواع درب اتوماتیک

برای معرفی انواع درب اتوماتیک باید بگوییم که این محصولات را در انواع مختلفی تولید کرده و به بازار می فرستند. این نوع درب ها بسیار مدرن و پیشرفته هستند، پر طرفدار بوده و در اغلب مکان ها قابل استفاده می باشند. اگر بخواهیم این نوع درب ها را از نظر شکل ظاهری تقسیم بندی کنیم، باید بگوییم که این محصولات را در گروه های زیر دسته بندی می کنند:

درب اتوماتیک پارکینگی
درب اتوماتیک شیشه ای
راه بند های اتوماتیک

هر یک از این نوع درب ها دارای ویژگی های منحصر بفردی بوده و در موارد خاصی به کار گرفته می شوند. این نوع درب ها عملکرد های ویژه ای دارند و از این رو در اکثر مکان های عمومی مانند پارکینگ، فروشگاه و ساختمان های مسکونی از این محصولات استفاده می کنند.

آشنایی با انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای

برای معرفی انواع درب اتوماتیک خوب است که ابتدا با این نمونه ازمحصولات آشنا شویم. این نمونه از درب ها در قسمت بالا به یک سنسور چشمی مجهز شده اند. متریال به کار رفته در این محصول از شیشه بوده و میزان حساسیت آن توسط نصاب قابل تغییر است. این مدل درب ها ظاهر بسیار زیبایی داشته و در لوکس تر شدن ساختمان موثر می باشند. این درب ها به فضای زیادی نیاز ندارند و به دلیل ریلی و یا باز شو های افقی، فضای کمی را اشغال می کنند.

این نوع درب ها را در انواع مدل های مختلفی تولید می کنند. این محصولات از اتلاف انرژي جلوگیری می کنند و با هر نوع دکوراسیونی سازگار هستند. اصطکاک پایینی داشته و صدای بسیار کمی در حین باز و بسته شدن تولید می کنند. این درب ها شامل اجزاء و قسمت های مختلفی مانند موتور، قفل برقی، مرکز کنترل، اپراتور، شیشه سکوریت، کاور آلومینیوم و استابلایزر می شوند.

معرفی انواع دربهای اتوماتیک شیشه ای

حال که در معرفی انواع درب اتوماتیک، نمونه شیشه ای را به شما شناساندیم، خوب است بدانید که این نمونه از محصولات را در انواع مختلفی تولید می کنند. مهم ترین نمونه از این نوع درب های شیشه ای عبارتند از:

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

این نوع درب ها را به صورت یک لنگه، دو لنگه و چهار لنگه تولید می کنند. معمولا در مکان های تجاری و مراکز عمومی که جمعیت زیادی از ورودی داخل شده و یا خارج می شوند، از این نوع درب ها استفاده می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

این نوع درب ها دارای چندین خانه شیشه ای هستند که به صورت مدور قرار گرفته اند. این نمونه از درب ها بسیار لوکس بوده و از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدی

این محصولات بیش تر برای ورودی هایی مناسب هستند که به فضای کمی نیاز داشته باشند. این محصول را در قالب های مختلفی تولید کرده و به صورت کشویی باز و بسته می شوند. نمونه های دو لنگه و چهار لنگه این محصولات در بازار وجود دارند گه از نظر کیفیت و کارآیی بی نظیر می باشند.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

این نوع درب ها بیش تر در فروشگاه ها و مغازه های پر تردد مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی این محصولات بسیار ایمن بوده و حتی برای افراد نابینا نیز مناسب هستند. از دیگر مزایای این نوع درب ها آن است که می توان ورود و خروج افراد خاصی را مجاز کرده و از این طریق امنیت ساختمان را افزایش داد.

درب اتوماتیک شیشه ای فریم لس

اگر به دنبال یک نمونه درب شیشه ای بسیار مدرن و لوکس هستید، این محصول می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این محصولات به دلیل ساختار آلومینیومی که دارند، بسیار مقاوم بوده و ضد ضربه هستند. از طرفی این درب ها بدون سر و صدا باز و بسته می شوند و انواع مکان های مسکونی، تجاری و فروشگاهی قابل استفاده هستند.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک پارکینگی

یکی دیگر از نمونه درب هایی که در معرفی انواع درب اتوماتیک باید به آن پرداخته شود، این محصول می باشد. از این محصولات در ورودی پارکینگ ها استفاده می کنند و معمولا با ریموت باز و بسته می شوند. این نوع درب ها نیز شامل انواع و مدل های مختلفی مانند درب زیر سقفی، درب کرکره ای، پنوماتیکی و ... می شوند. یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام انتخاب این نوع درب ها باید به آن توجه داشته باشید، میزان تردد و ورود و خروج ها است.

هر چه تردد از یک درب بیش تر باشد، نیاز است که نمونه های با کیفیت تری و مقاوم تری از این محصولات را خریداری کنید. در هنگام انتخاب و خرید این محصول باید فاکتور های مختلفی را در نظر داشته باشید که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • نوع متریال های به کار رفته در ساخت این درب ها
  • شکل ظاهری
  • نحوه عملکرد درب
  • نوع سنسور ها
  • چشمی های به کار رفته در درب ها
  • نوع موتور به کار رفته
  • نوع تیغه های موجود در این درب ها

معرفی نمونه های مدرن دربهای اتوماتیک

برای معرفی انواع درب اتوماتیک باید بگوییم که این نوع درب ها شامل نمونه های مختلفی می شوند. برخی از نمونه ها مدرن تر بوده و از نظر ظاهری نیز بسیار لوکس و زیبا هستند. پر طرفدار ترین نمونه از درب ها عبارتند از:

درب اتوماتیک گرد

این نوع درب ها به شکل منحنی و قوسی شکل بوده و جزو درب های کروی و قوسی شناخته می شوند. این محصولات از درب های بسیار لوکسی هستند در قیمت های بالایی به فروش می رسند.

درب اتوماتیک نیم گرد

این محصول یکی دیگر از انواع درب های اتوماتیک هستند که مدرن بوده و کاملا پیشرفته هستند. این نوع درب ها نیز جزو درب های کروی بوده و از نظر ظاهری بسیار لوکس می باشند.

درب اتوماتیک مثلتی

این نمونه از درب ها بیش تر برای فضا هایی با عرض کم و زاویه دار استفاده می شوند. این نوع درب ها از قسمت میانی به اندازه ۹۰ درجه خم می شوند و برای نصب به یک دیوار و یا شیشه ثابت نیاز دارند.

درب اتوماتیک لولایی

از دیگر نمونه های درب اتوماتیک مدرن می باشد در انواع یک لنگه و دو لنگه تولید می شوند. معمولا یک لنگه برای ورود و لنگه دوم این نوع درب ها مخصوص خروج افراد می باشند.

درب اتوماتیک پارکینگی

کلام آخر

برای معرفی انواع درب اتوماتیک ما نمونه های مختلفی از این محصولات را به شما معرفی کردیم. این نوع درب ها را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند، برخی از آن ها برای ورودی هایی با عرض زیاد و بعضی دیگر از آن ها برای ورودی های کم عرض مورد استفاده قرار می گیرند. درب های شیشه ای و پارکینگی از مهم ترین نمونه های این نوع درب ها ستند که هر یک از آن نیز دارای انواع مختلفی هستند.

سوالات متداول برای معرفی انواع درب اتوماتیک

این نوع درب ها را به انواع مختلفی از جمله نمونه های الکترومکانیک، هیدرولیک و پنوماتیک تقسیم بندی می کنند.

این نوع درب ها برای ورودی های کم عرض مناسب بوده و به عنوان درب اتوبوسی معرفی می شوند. این نوع درب ها از دو طرف به اندازه ۹۰ درجه خم شده و جمع می شوند.

نمونه های یک لنگه این نوع درب ها با انواع دو لنگه از نظر تعداد درب، عرض و نحوه عملکرد با هم متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *