مطالب دورژانس

تنظیمات برد درب اتوماتیک دورژانس

برد درب برقی دورژانس
برد
  1. کلید خلاص کن
  2. تنظیم تایمر
  3. تنظیم زمان بسته شدن

 

تنظیم زمان بسته شدن درب اتوماتیک

تنظیم زمان بسته شدن درب اتوماتیک، هنگامی‌که درب باز است و دکمه ریموت را فشار دهید درب بسته نمی‌شود به‌احتمال‌زیاد ایراد از فتوسل (چشم ایمنی)‌ درب اتوماتیک است یا ایرادی در سیم‌کشی مربوط به این قطعه به وجود آمده است. در این حالت ابتدا بررسی نمایید که عامل فیزیکی نظیر برگ درخت و یا کاغذ یا وسایل بازی کودکان مابین چشم ایمنی دو طرف درب نباشد و چشم‌ها به‌درستی در مقابل هم قرار داشته باشند.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید تمامی مراحل لازم برای باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک براساس جریان برق است. حال اگر جریان برق قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق چه کنیم؟ آیا درب اتوماتیک عملکرد خود را از دست خواهد داد و تردد افراد با مشکل روبرو خواهد شد؟

قطع جریان برق امری است محتمل که در بسیاری از نقاط رخ می‌دهد. هیچ پیش‌بینی درستی هم نمی‌توان برای آن ارائه داد. عواملی مثل جیره‌بندی در فصول گرم سال، بروز مشکلات فنی در روند انتقال آن، بروز نقص فنی در خود وسیله و بسیاری از عوامل دیگر همگی می‌توانند منجر به قطع جریان برق شوند. در چنین مواقعی لازم است تا تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای چنین وسیله‌هایی اندیشیده شود تا از بروز مشکلات جلوگیری گردد.

فرض کنید برای ساعت‌ها برق قطع‌شده و فقط یک درب اتوماتیک برای عبور و مرور افراد وجود دارد، در چنین شرایطی قطعاً عبور و مرور افراد با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و عملاً امکان عبور و مرور افراد وجود ندارد. 

متخصصان و طراحان برای چنین مواقعی دو راه‌حل در نظر گرفته‌اند.

  1. سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک
  2. کلید خلاص کن درب اتوماتیک به صورت دستی

سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک

سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک که به نام UPS هم شناخته می‌شود از قوی‌ترین سیستم‌هایی است که برای دستگاه‌های برقی در نظر گرفته‌شده تا عملکرد دستگاه در زمان قطع جریان برق دچار خلل نشود و دستگاه به کار خود ادامه دهد. این سیستم به‌صورت تمام‌خودکار در زمان قطع جریان برق وارد عمل شده و نیروی لازم برای شروع به کار موتور و سایر قسمت‌های درب اتوماتیک را فراهم می‌نماید و بسته به میزان توان و قدرت این سیستم درب می‌تواند برای دفعات متعددی باز و بسته شود.

  • سیستم‌های برق اضطراری توان و ظرفیت‌های مختلفی دارند و برای مصارف گوناگون و متعددی طراحی‌شده‌اند و برخی از آن‌ها بین 3 الی 8 ساعت می‌تواند در زمان قطع جریان برق به کار خود ادامه دهند و برخی دیگر بسیار قوی‌تر هستند و می‌توانند تا 24 ساعت کار کنند.

میزان حساسیت و هوشمندی این سیستم‌ها، با یکدیگر متفاوت است. در برخی مکان‌ها مانند پارکینگ‌ها و بانک‌ها بسته شدن کامل درب به‌منظور رعایت اصول امنیتی و ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در بانک‌ها سیستم‌های برق اضطراری از این هم پیچیده‌تر است و در زمان قطع جریان برق، به‌سرعت وارد عمل می‌شود و تمامی درب‌ها را به‌صورت اتوماتیک قفل می‌کند. این سیستم‌ها بسیار قدرتمند هستند و مخصوص مراکزی طراحی‌شده‌اند که نیاز به امنیت و ایمنی بالایی دارند. سیستم برق اضطراری چنین مراکزی قابلیت برنامه‌ریزی دارد و می‌توان حالت‌های مختلفی را برای آن تعریف کرد . 

نکته:ممکن است حین انجام باز و بسته شدن درب، سیستم برق شهری به‌صورت ناگهانی قطع شود و برق به‌صورت نیمه بسته باشد؛ در چنین شرایطی سیستم برق اضطراری مخصوص این وسیله‌ها چنین شرایطی را تشخیص می‌دهد و وارد عمل شده و درب را به‌صورت کامل می‌بندد.

در زمان قطع برق به دلیل نرسیدن انرژی الکتریکی به سنسورها و به تبع آن متصل نشدن فرکانس‌های ریموت امکان باز شدن درب پارکینگ بدون برق امکان‌پذیر نیست و زمانی می‌توان اقدام به باز کردن درب اتوماتیک پارکینگ بدون ریموت پرداخت که درب پارکینگ مجهز به خلاص کن دستی باشد.

خدمات

کلید خلاص کن درب اتوماتیک

همان‌طور که از اسم درب‌های اتوماتیک مشخص می‌باشد، درب اتوماتیک به‌صورت برقی و اتوماتیک باز و بسته می‌شوند، که این امر موجب تسریع بخشیدن به رفت‌وآمد و سهولت استفاده از آن شده است و جایز به گفتن است که نباید نقصی را که می‌تواند گریبان گیر درب اتوماتیک در زمان قطع برقِ، نادیده گرفت و آن باز و بسته نشدن درب می‌باشد. برای برطرف کردن این نقص چاره‌ای اندیشیده شده وآن مجهز شدن به کلید خلاص کن درب اتوماتیک درب در زمان قطع جریان الکتریکی است.

ابتدا کابل اصلی برق ورودی را از سیستم جدا می کنیم سپس با استفاده از آچار آلن کلید خلاص کن درب اتوماتیک را چرخانده و در حالت مورد نظر قرار می دهیم. ماهیت عملکرد این کلید به گونه‌ای است که با قرار گرفتن در قسمتی از موتور گیربکس و چرخاندن آن امکان باز و بسته شدن درب اتوماتیک به وجود می آید. قابل ذکر است که تمام درب های اتومات دارای چنین کلیدی هستند که همراه با درب اتوماتیک نصب می‌شوند که باید در هنگام خلاص کردن دستی، کلید را در محور گیربکس قرار دهید و بچرخانید. استفاده ی مدام از این روش باعث فشار آمدن به موتور درب اتوماتیک می شود و در طولانی مدت منجر به خرابی موتور می گردد لذا بهتر است در استفاده از این روش احتیاط بیشتری به عمل آورید.

تنظیم تایمر درب اتوماتیک

تنظیم تایمر درب اتوماتیک به دو صورت است:

تنظیم تایمر درب اتوماتیک به دو صورت است:

  • در مرحله اول می توانیم از برد به صورت دستی، دکمه تایمر را تنظیم نمود:

ابتدا ( اولین دکمه از سمت چپ و پایین صفحه برد می باشد) با توجه به مدار فرمان درب اتوماتیک دکمه تایم (TIME) آن را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا چراغ آن چشمک بزند. پس از آن دکمه (D) از برد درب اتوماتیک را می زنیم. پس از زدن دکمه D تایمر بسته شدن درب اتوماتیک شروع به ثبت شدن می کند و شما باید پس از سپری شدن زمان دلخواه برای بسته شدن درب اتوماتیک دوباره کلید D از ریموت درب اتوماتیک را بزنید.

نکته: جایز است این را بدانید که، زمان بین اولین فشار دادن کلید D و دومین بار فشار دادن آن به عنوان تایمر بسته شدن درب اتوماتیک حساب می شود.

  • در مرحله دوم می توانیم از روش دیپ سویچ تنظیمات را انجام داد:

بر روی برد سه عدد سویچ وجود دارد که از برای فعال و غیر فعال کردن تایمر اتوماتیک (چپ گرد و راست گرد موتور درب اتوماتیک) و همچنین برقراری ارتباط بین درب اتوماتیک و ریموت استفاده می شود.

نکته: برای فعال کردن تایمر، شما می بایست کلید از برد سوئیچ (auto close) را بر روی وضعیت فعال on قرار دهید تا در زمان دلخواهی از درب اتوماتیک به پایین بیاید. همچنین برای غیرفعال کردن این برنامه می توانید آن را روی وضعیت off قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *