مطالب دورژانس

باز و بسته کردن درب اتوماتیک دورژانس بدون برق

همان‌طور که می‌دانید درب اتوماتیک به‌وسیله‌ی نیروی برق و موتور کار می‌کند. سنسورهای مادون‌قرمز حضور افراد را در نزدیکی درب تشخیص می‌دهند و سیگنال‌هایی را به کنترل باکس دستگاه مبنی بر باز شدن درب ارسال می‌نمایند. کنترل باکس دستگاه پس از تجزیه‌وتحلیل این فرمان‌ها، فرمانی برای موتور دستگاه مبنی بر باز شدن درب ارسال و موتور شروع به کار می‌کند. با روشن شدن موتور نیروی لازم برای حرکت تسمه‌ها و چرخ‌دنده‌های دستگاه پدید می‌آید و بدین ترتیب با حرکت آن‌ها درب شروع به باز شدن می‌کند.

باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق

به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات برای تردد افراد، باید از سیستم های باکیفیت و ایمنی برای درب اتوماتیک بهره گرفت که در زمان قطع جریان برق ما را با مشکل مواجه نسازد و بتوانند کارایی لازم را داشته باشند.

برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق، درب ها از گیربکس موتور خارج شده و به راحتی درب ها باز و بسته می شوند.

روش هایی از بازگشایی درب اتوماتیک در زمان قطع برق:

1. استفاده از برق اضطراری UPS

گاها در هنگام قطع شدن جریان برق شهری درب اتومات به صورت نیمه باز باقی می ماند در این حالت سیستم برق اضطراری این حالت را تشخیص می دهد و وارد عمل می شود و درب را به طور کامل می بندد. سیستم های ups طوری طراحی شده اند که بعد از قطع شدن برق به طور اتومات شروع به کار می کنند و با تامین نیروی لازم جهت کارکرد موتور باعث چرخش سایر قطعات و در نهایت باز و بسته شدن درب برقی می شود

2. استفاده از اپراتورهای دارای باتری و شارژر

اول اینکه می توان از سیستم UPS و برق اضطراری استفاده نمود. در مکان های تجاری بزرگ همچنین ادارات و بانک ها معمولا از سیستم UPS مرکزی استفاده می کنند که می توان با اتصال برق سیستم درب اتوماتیک به UPS مرکزی این مشکل را در هنگام قطع برق مرتفع نمود و در مکان های خصوصی و کوچک تر مانند مغازه ها و لابی ساختمان ها که از برق اضطراری یا UPS مرکزی استفاده نمی کنند از UPS های کوچک تر که به صورت تخصصی جهت درب شیشه ای اتوماتیک ساخته شده اند، جهت رفع مشکل باز و بسته نشدن درب استفاده می شود

برای خدمات دوژانس با ما تماس بگیرید

021-27664000 و72239-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *