متعلقات و لوازم جانبی, مقالات

عوامل کاهش برد ریموت درب برقی

عوامل کاهش برد ریموت

برد ریموت درب برقی می تواند به عوامل متعددی از جمله فرکانس، زمین، پارازیت محلی و مواردی از این دست بستگی داشته باشد. در این مطلب با بررسی دلایل کاهش برد ریموت درب پارکینگ و ارائه راهکارهایی برای حل مشکل آن در خدمت شما هستیم.

معمولاً سیستم ها به گونه ای طراحی می شوند که حدود سی متر در خط دید واضح و بدون عوامل اختلال دهنده خارجی برد داشته باشند. با در نظر گرفتن موانع و پارازیت ها و عوامل مداخله گر خارجی این محدوده برد می تواند تا حدود پنج تا ده متر کاهش داشته باشد و در این بازه برد موثری بدهد.

در حالتی استاندارد اکثر ریموت های درب برقی به گونه ای طراحی شده اند که در محدوده حداکثر 3 تا 5 طول خودرو یا حدود 15 متر کار کنند.

اغلب یک کنترل از راه دور می تواند با محدوده کنترلی وسیعی شروع به کار کند اما با گذشت زمان این محدوده کاهش می یابد. این یک مشکل رایج در خصوص برد ریموت درب برقی است که به راحتی قابل حل می باشد.

برای رفع چنین مشکلی باید عوامل تاثیرگذار بر برد ریموت ها را بشناسید و بدانید چگونه می توانید به افزایش برد ریموت درب برقی کمک کنید.

دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث کاهش برد ریموت درب برقی شما شود. اما دو مورد از رایج ترین آن ها تداخل الکتریکی و کم توان شدن یا تمام شدن توان باتری ها است.

تداخل الکتریکی در ریموت درب برقی

عواملی که می تواند باعث بروز تداخل با یک ریموت درب برقی از راه دور شود عبارتند از:

1- تقریباً تمام دستگاه های الکتریکی می توانند تداخل ایجاد کنند.

2- کابل های تلویزیون و تلفن

3- ژنراتور و شارژر باتری

4- چراغ LED یا فلورسنت

5- چراغ ها و آب پاش های زمان بندی شده

6- مجاورت با ساختمان های دارای سیستم امنیتی(قرار گیری ساختمان در مجاورت مکانی با تعداد رادیو های زیاد مانند فرودگاه ها، زندان ها و دکل های تلفن و رادیویی)

هم چنین در موارد معدودی در صورتی که همسایگان شما نیز از درب های اتوماتیک استفاده می کنند، امکان تداخل سیگنال ها با یکدیگر وجود دارد.

 اما حتی یک لامپ ساده نیز می تواند باعث ایجاد مشکل در سیگنال شما شود. انواع خاصی از لامپ های LED یا فلورسنت می توانند به عنوان بخشی از عملکرد عادی خود تداخل ایجاد کنند.

منشاء اصلی این مشکل لامپ های ارزان و بی کیفیتی هستند که از اجزای مرغوبی استفاده نمی کنند. توجه داشته باشید که حتماً از لامپ های با برند تجاری ثابت شده و با کیفیت بالا برای روشنایی ورودی پارکینگ خود استفاده کنید.

 

چگونه می توان مشکل کم شدن برد ریموت را حل کرد؟

روش هایی وجود دارد که به کمک آن می توان برد ریموت درب برقی پارکینگ را افزایش داد که عبارتند از:

1- چک کردن باتری ها

اولین موردی که در صورت کاهش برد ریموت باید بررسی شود، باتری ها هستند و لازم است تا مطمئن شوید که از توان کافی برخوردار هستند. با کاهش توان باتری، انرژی کمتری تولید می شود که می تواند بر قدرت سیگنال تولید شده تاثیر منفی بگذارد.

بیشتر باتری های ریموت های کنترل از راه دور باید به طور متوسط حدود سه تا پنج سال دوام بیاورند. با این حال باتری های معیوب می توانند به ریموت کنترل شما آسیب برسانند و مانع از کارکرد طولانی مدت آن شوند.

باتری های مناسب ریموت گران نیستند و می توانید آن ها را از سوپر مارکت ها و فروشگاه های سخت افزار ها تهیه کرده و به عملکرد مطلوب ریموت ها کمک کنید.

حتی اگر اخیراً ریموت کنترل از راه دور خود را خریداری کرده اید، همچنان باید ابتدا باتری ها را آزمایش کنید.گاهی اوقات ممکن است باتری ها مدت زیادی در انبار مانده باشند و حتی قبل از رسیدن به دست شما کم توان شده و یا از بین رفته باشند.

تعویض باتری ها، ساده ترین و ارزان ترین قدمی است که برای افزایش برد ریموت خود می توانید بردارید، بنابراین همیشه ابتدا باتری ها را بررسی کنید.

2- مطمئن شوید که ریموت درب برقی شما کار می کند.

یکی از دلایلی که میتواند باعث بروز مشکل شود، این است که گیرنده تعبیه شده در درب برقی شما نمی تواند همزمان بیش از یک فرکانس را دریافت کند. این بدان معنا است که اگر فرستنده ای وجود داشته باشد که فرکانس مشابهی را با فرکانس ریموت کنترل شما تولید کند، سیگنال ریموت شما را مسدود کرده و مانع از دریافت آن می شود.

ساده ترین راه آزمایش این مشکل، استفاده از دکمه دستی باز کردن درب می باشد. اگر درب اتوماتیک شما دکمه ای دستی برای باز یا بسته شدن داشته باشد و با آن به درستی کار کند، به این معنی است که احتمالاً با تداخل سیگنال مواجه شده اید.

به طور کلی شایع ترین مشکلات مربوط به برد ریموت های کنترلی، مشکل باتری ها و تداخل الکتریکی است. تعویض ریموت و استفاده از ریموت با آنتن قوی تر می تواند بهبود دهنده باشد.

اگر ریموت شما بسیار قدیمی است، با توجه به پیشرفت روز افزون قدرت فرستنده ها تعویض آن می تواند کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *