متعلقات و لوازم جانبی, مقالات

چگونه می توان از روی ریموت در برقی کپی کرد؟

کپی کردن ریموت در برقی

ریموت یکی از تجهیزات مورد استفاده بسیاری از افراد می باشد که به کمک آن بسیاری از دستگاه های الکتریکی و مکانیکی کنترل می کنند. به همین دلیل ریموت دارای کاربرد های بسیاری از جمله کنترل درب های برقی می باشد. با این وجود از مشکلات ساختمان هایی با خانوار زیاد یا مجتمع های پر تردد که دارای درب برقی هستند، کپی کردن ریموت در برقی می باشد.

چرا که برای رفت و آمد، به بیشتر از یک ریموت نیاز داشت در نتیجه نیاز به  کپی ریموت در برقی داریم. شما با استفاده از ریموت اصلی تنظیم با درب برقی خود، می توانید چند ریموت از آن کپی کنید. البته شرط لازم یکسان بودن فرکانس های ریموت اصلی با ریموت کپی شده است. ما در این مقاله تمامی مراحل کپی کردن ریموت را برای شما آورده ایم.

مراحل کپی کردن ریموت در برقی:

به طور کلی برای تعریف نمودن ریموت در برقی جدید یا کپی کردن ریموت باید چندین مرحله را پشت سر هم دنبال کنید. این مراحل موارد زیر را شامل می شود:

مشابه بودن فرکانس ریموت در برقی اصلی با ریموت کپی شده:

اول از همه لازم است چک کنید که فرکانس ریموت اصلی با ریموت کپی شده یکسان باشد. ریموت ها به دو دسته با فرکانس های 433 مگا هرتز و 315 مگا هرتز تقسیم می شوند،

در صورت مشابه نبودن فرکانس، امکان کپی و باز کردن درب برقی وجود ندارد. به عبارت دیگر ؛ اگر فرکانس سرور شما 433 مگا هرتز است، حتما باید ریموتی با فرکانس 433 مگا هرتز خریداری کنید. چرا که در غیر این صورت در حین تعریف و کپی کردن ریموت جدید، با مشکل مواجه خواهید شد.

نحوه ی تشخیص فرکانس:

1- یک راه این است که برای تشخیص فرکانس ریموت، می توان  از دستگاه های فرکانس متر استفاده کرد.

2- راه دیگر این است که قاب ریموت را باز کرده و عدد نوشته شده روی یک قطعه ی برجسته و از جنس استیل که کریستال نام دارد، فرکانس ریموت خود را تشخیص بدهید.

پاک کردن کد ریموت در برقی در صورت متفاوت بودن ریموت کپی با ریموت درب:

از نکات دیگری که باید قبل از کپی ریموت درب برقی توجه کرد این است که اگر ریموت درب با ریموت درب شما متفاوت باشد،  برای پاک کردن کد روی ریموت لازم است کلید های 1 و 2 یا A  و B  روی ریموت را با هم فشار داده و نگه دارید. اگر می خواهید دوباره کد های موربوطه را باز گردانی کنید، دکمه های 3 و  4 یا  C و D را باید با هم نگه دارید.

خام کردن ریموت در برقی:

یکی دیگر از کارهایی که گاهی نیاز است قبل از کپی کردن ریموت انجام دهید، خام کردن ریموت در برقی می باشد. خام کردن ریموت به معنی پاک کردن تمام اطلاعات می باشد. برای خام کردن ریموت لازم است که دو  دکمه ی اصلی ریموت را با هم نگه داشته تا چراغ ال ای دی روی ریموت  به صورت چشمک زدن، روشن و خاموش شود.

برخی از ریموت ها لازم دارند پس از انجام مراحل بالا، دکمه ی باز کردن جک درب را به طور مداوم نگه داشته و  دکمه ی مربوط به قفل را رها کرده و پس از آن دکمه ی قفل را چند بار پشت سر فشار دهید تا چراغ ال ای دی به صورت چشمک زن روشن شود. این کار باعث می شود اگر کپی ریموت در برقی دچار اشتباه شد، بتوانید به راحتی کد مربوط را پاک کنید.

با انجام مراحل بالا کد قبلی از ریموت پاک شده و آماده ی کد دهی جدید به ریموت است.

کپی ریموت در برقی:

برای کپی کردن ریموت درب برقی، باید دکمه ها را متناظر با هم کپی کنید. در ابتدا بایستی دکمه ی جک درب، روی ریموت اصلی را فشار داده و نگه دارید و سپس دکمه ی متناظر آن را روی ریموت جدید نگه دارید تا چراغ ریموت جدید، به صورت چشمک زن روشن و خاموش شود. در واقع ما با چشمک زدن درب ریموت  متوجه می شویم که کد ها کپی شده اند. بعد از آن، این کار رای برای همه ی دکمه های ریموت جدید تکرار کرده تا دکمه های دیگر نیز یکی یکی کپی شوند.

لازم به ذکر است برای کپی ریموت در برقی حتما لازم است فرکانس دو ریموت با هم یکسان باشد.

بازگردانی کد ریموت در برقی پاک شده:

 گاهی پس از کپی کردن ریموت، به صورت اتفاقی، کد شما پاک می شود. در نتیجه نیاز دارید کد قبلی را باز گردانی کنید.

برای بازگردانی کد ریموت پاک شده بایستی یک دکمه ی اصلی و یک دکمه ی فرعی روی ریموت را نگه داشته تا چراغ ال ای دی شروع به چشمک زدن کند. با انجام این مراحل، کد قبلی ریموت بازیابی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *