مقالات

تنظیم تایم بسته شدن درب پارکینگ

تنظیم تایم بسته شدن درب پارکینگ

ابتدا پیش از آن که به بررسی نحوه تنظیم تایم بسته شدن درب پارکینگ بپردازیم، بهتر است ببینیم که چرا اصلا به این کار نیاز است. خصوصا این که کاربران به راحتی می توانند بدون انجام تنظیمات به خصوصی با ریموت درب را ببندند. اول از همه این که این کار برای افزایش امنیت ساختمان ضرورت دارد.

برای مثال تصور کنید که یکی از ساکنین بعد از خروج یا ورود به ساختمان، فراموش می کند درب را ببند و در این امر سهل انگاری صورت می گیرد. در نتیجه در صورت تنظیم زمان بسته شدن در پارکینگ، درب بعد از مدت زمان مشخصی به صورت خودکار بسته خواهد شد. این امر خصوصا برای مکان هایی که تردد بسیار بالایی دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از طرفی نیز انجام درست این تنظیمات از این بابت مهم است که تایم به نحوی تنظیم شود که در زمان عبور و مرور ماشین ها از درب، ناگهان درب بسته نشود. در واقع زمان بسته شدن درب روی یک تایم نرمال تنظیم شود. این امر در صورت رعایت نشدن می تواند به ساکنین و ماشین های آن ها و حتی برخی از حیوانات که ممکن است به صورت اتفاقی وارد ساختمان شوند، آسیب برساند.

تنظیم تایم بسته شدن درب پارکینگ با کمک دکمه تایمر

برای تنظیم تایم بسته شدن درب اتوماتیک به این روش، باید به سراغ مدار فرمان بروید. این مدار در واقع بخشی است که عملکرد های مختلف درب اتوماتیک را تنظیم می کند. برای مثال شما می توانید از طریق مدار فرمان فاصله زمانی باز و بسته شدن دو لنگه درب ریموت دار را تنظیم کنید. برای تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ روی مدار فرمان، باید به سراغ دکمه تایم بروید. این دکمه را برای مدت زمان چند ثانیه نگه دارید.

زمانی که چراغ روی آن روشن شد و شروع به چشمک زدن کرد، دکمه درب را فشار دهید. با این کار دکمه مربوط به تایمر زمان های مورد نظر را ثبت می کند که شما می توانید بعد از مشاهده زمان مورد نظر تان، دکمه درب را مجددا فشار داده تا زمان مناسب برای بسته شدن درب ریموت دار مورد نظر را در سیستم ثبت کنید. این زمان در واقع فاصله زمانی بین هر دو مرتبه فشار دادن دکمه درب است.

اگر می خواهید با نحوه کددهی ریموت درب پارکینگ نیز آشنا شوید مقاله کددهی ریموت درب اتوماتیک پارکینگ فک (FAAC) و جنیوس (Genius) را مطالعه فرمایید.

روش Dip Switch برای تنظیم زمان بسته شدن درب ریموت دار

روش دومی که برای تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ پیشنهاد می شود، استفاده از دیپ سوییچ است. دیپ سوییچ نیز روی مدار فرمان قرار دارد و برای اجرای این روش نیز باید مجددا به سراغ مدار فرمان بروید. در کل روی هر مدار فرمانی، سه عدد از این دیپ سوییچ ها قرار دارد که از آن ها برای انجام تنظیمات مختلفی در درب ریموت دار استفاده می شود.

برای مثال یکی از موارد استفاده از آن ها، برقراری ارتباط بین ریموت درب اتوماتیک مورد نظر یا درب است. برای فعال کردن و غیر فعال کردن تایمر باز و بسته شدن اتوماتیک درب ریموت دار نیز از این دکمه استفاده می شود.

در نتیجه برای این که بتوان تایم بسته شدن درب اتوماتیک را به این روش تنظیم کرد، باید دیپ سوییچ مربوط به بسته شدن اتوماتیک درب را روی حالت فعال یا On قرار داد. به این ترتیب، می توان کار تنظیم تایم بسته شدن درب اتوماتیک را با دیپ سوییچ به راحتی انجام داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *