مطالب دورژانس

چه مواردی گارانتی درب اتوماتیک دورژانس را باطل می‌کند؟

در دنیای امروز استفاده از درب‌ اتوماتیک و کرکره‌ برقی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این درب‌ها و کرکره‌ها ایمنی زیادی دارند و می‌توانند محافظ اموال ساکنین ساختمان و مغازه‌ها باشند. علاوه بر این استفاده از درب‌های اتوماتیک بسیار آسان است.
یکی از مهم‌ترین موارد در زمان خرید هر محصولی ازجمله درب اتوماتیک، گارانتی محصول است. مشتری‌ها باید مطمئن باشد که شرکت تامین کننده در زمان خرابی محصول یا وجود اشکال در آن به کمک آن‌ها خواهد آمد و با کمترین هزینه مشکل را برطرف می‌کند. اما گاهی اوقات ممکن است مشتری به‌صورت ناخواسته کارهایی انجام دهد که گارانتی محصول را از بین ببرد و مجبور به تحمل هزینه‌های سنگینی برای تعمیر درب اتوماتیک شود.
در این مطلب درباره مواردی که گارانتی درب اتوماتیک را باطل می‌کند، صحبت می‌کنیم تا در زمان استفاده از آن‌ها کاری نکنید که ناخواسته هزینه‌های سنگینی روی دست خود بگذارید.

موارد ابطال گارانتی درب اتومایتک

نصب و راه‌اندازی درب بدون حضور اپراتور مورد تایید شرکت

بعضی از افراد برای کاهش هزینه‌ها یا به هر دلیل دیگری در زمان نصب و راه‌اندازی درب اتوماتیک به نمایندگی‌های مجاز شرکت مراجعه نمی‌کنند. این افراد معمولا اگر خود تجربه‌ای در این زمینه داشته باشند، خودشان دست به آچار شده و اقدام به نصب درب اتوماتیک می‌کنند. در بعضی مواقع نیز یکی از دوستان یا آشنایان خود را برای این کار خبر می‌کنند. باید بدانید که اغلب شرکت‌ها زمانی که نصب و راه‌اندازی درب اتوماتیک توسط اپراتور مورد تایید شرکت انجام نگرفته باشد، گارانتی آن را باطل می‌کنند.
چراکه شرکت نمی‌داند که تعمیرکار یا نصاب آزاد چگونه درب را نصب کرده و آیا موارد ایمنی را در خصوص نصب و راه‌اندازی درب در نظر گرفته یا خیر. ضمن اینکه ممکن است نصاب آزاد از وسایلی استفاده کرده باشد که به درب اتوماتیک آسیب رسانده باشد یا ولتاژ برق آن را به‌درستی متصل نکرده باشد. همه این موارد باعث ایجاد اشکال یا آسیب در درب می‌شود و ناشی از نصب غیراصولی است. به همین دلیل شرکت‌ها هیچ تعهدی در خصوص حل این مشکلات و قبول گارانتی نمی‌دهند.

اشکال در سیم‌ کشی ساختمان

نوسانات برق ساختمان و اشکالات سیم‌کشی می‌تواند باعث ایجاد آسیب در موتور درب اتوماتیک شود و گارانتی درب اتوماتیک را باطل کند. توجه کنید که اپراتور متخصصی که برای نصب درب مراجعه می‌کند، مهندس برق‌کشی ساختمان شما نیست. او ممکن است در طول فرایند نصب متوجه وجود برخی اشکالات شود و درباره آن‌ها به شما هشدار دهد. درصورتی‌که این هشدارها را نادیده بگیرید و اقدامی برای رفع آن نکنید، در طول استفاده از درب موتور آن آسیب می‌بیند و رفع این آسیب شامل گارانتی نخواهد شد.
در بعضی موارد نیز ممکن است برق‌کشی ساختمان ایرادی نداشته باشد اما یک فشار ناگهانی به سیستم برق ساختمان باعث ایجاد آسیب در همه وسایل برقی ساختمان ازجمله درب‌های اتوماتیک شود. در این موارد نیز شرکت‌ها در قالب گارانتی درب اتوماتیک تعمیرات یا تعویض قطعات درب را انجام نمی‌دهند. اما بهتر است برای رفع مشکل به تعمیرکاران مورد تایید شرکت مراجعه کنید تا مشکل به‌طور کامل برطرف شود.

 

ضربه و لطمه به درب یا کرکره

در مواردی ممکن است بچه‌های بازیگوش ساختمان ضربه‌ای کاری به درب اتوماتیک وارد کنند یا در زمان خروج خودرو از پارکینگ یا حمل بار، ضربه‌ای به درب یا کرکره وارد شود. معمولا این درب‌ها ضدضربه هستند. اما اگر درب چند بار ضربه بخورد یا شدت ضربه خیلی زیاد باشد، نیاز به تعمیر وجود دارد و این تعمیرات شامل گارانتی درب اتوماتیک نمی‌شود.
در مواردی که ضربه به درب باعث ایجاد آسیب به فریم درب شود نیز گارانتی باطل خواهد شد. تاب برداشتن فریم درب یا کج شدن آن بسته و باز شدن آن را با مشکل مواجه می‌کند. این موضوعی به‌طور واضحی نشان‌دهنده وارد شدن یک ضربه خارجی به درب است. مگر در مواردی که خطاهای محصول در کارخانه باعث تاب برداشتن فریم شود و در همان ابتدا این مشکل وجود داشته باشد

تعمیر خودسرانه درب

در بعضی موارد ممکن است یکی از اعضای ساختمان ادعای تعمیرکاری کند و بدون داشتن اطلاعات کافی از ساختار درب، موتور یا تیغه راه‌اندازی آن را باز کرده و آن را دست‌کاری کند. ممکن است این دست‌کاری باعث رفع موقت آسیب شود و درب برای مدت دیگری کار کند. اما ممکن است در طول روزها یا ماه‌های آینده یک اشکال کوچک باعث خرابی اساسی درب شود و آن را به‌طور کامل از کار بیندازد. در چنین مواردی گارانتی درب اتوماتیک از کار افتاده است و برای تعمیرات باید هزینه بیشتری بپردازید.
در بعضی موارد نیز ممکن است موتور را خود شما یا یک تعمیرکار غیرمجاز باز کند و نتواند مشکل را برطرف کند. بنابراین شرکت گارانتی را باطل می‌کند. به‌طورکلی باز کردن موتور یا تیغه راه‌انداز یا دیگر قطعات درب‌های اتوماتیک توسط فردی که مورد تایید نباشد، از موارد اصلی ابطال گارانتی است. بنابراین به‌محض مشاهده کوچک‌ترین مشکل در درب اتوماتیک، با شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید یکی از تعمیرکاران مجاز را به محل اعزام کند.

خرابی درب اتوماتیک به دلیل حمل بار اضافه یا وجود مانعی در زیر آن

مراقبت از درب اتوماتیک بر عهده اعضای ساختمان است. وجود یک مانع لای درب یا بین تیغه‌های بازکننده آن می‌تواند باعث جلوگیری از بسته شدن یا باز شدن درب شود. همچنین وجود بار اضافه بر روی درب نیز ممکن است در باز یا بسته شدن آن اختلال ایجاد کند. در این موارد نباید به‌زور درب را ببندید یا باز کنید. این کار باعث خرابی و باطل شدن گارانتی درب اتوماتیک می‌شود. در مواردی که در اثر بی‌دقتی مانعی لای درب مانده باشد نیز گارانتی باطل خواهد شد و از آن به بعد هزینه‌های تعمیرات درب به‌صورت آزاد محاسبه می‌شود.

ورود آب به موتور یا ضربه به آن

موتور درب‌های اتوماتیک با استفاده از پوشش‌های محافظ به‌خوبی محافظت می‌شود. بنابراین امکان نفوذ آب به موتور یا ضربه به آن وجود ندارد. در مواردی که موتور در اثر نفوذ آب سوخته یا ضربه خورده باشد، گارانتی درب اتوماتیک باطل می‌شود. زیرا این موضوع به معنای باز شدن غیرمجاز موتور یا عدم مراقبت صحیح از درب است و به همین دلیل شرکت تعهدی در خصوص تعمیر آن در قالب گارانتی نمی‌دهد. اما باز هم تاکید می‌کنیم که در این موارد نیز حتما به تعمیرکار مجاز شرکت مراجعه کنید. زیرا تعمیرکاران مجاز از قطعات اصلی استفاده می‌کنند و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند.

دست‌کاری سیم‌کشی و برد کنترل درب

برد کنترلی درب‌های اتوماتیک به‌منزله مغز آن‌ها است. این برد ارتباط درب با ریموت یا سنسورها را برقرار کرده و با توجه به فرمانی که از سمت ریموت صادر می‌شود، امکان باز یا بسته شدن درب را فراهم می‌کند. در مواردی که سیم‌کشی برد کنترل دست‌کاری شده یا تغییر کند، گارانتی درب اتوماتیک باطل می‌شود. ممکن است بعضی تعمیرکاران برای راحتی کار خود سیم‌کشی برد کنترل را یکسره کنند. این موضوع درواقع پاک کردن صورت‌مسئله است و بعد از مدتی مشکلات دیگری برای درب اتوماتیک ایجاد خواهد کرد. یکسره کردن برد، جابجایی سیم‌ها، سیم‌کشی جدید، تعویض قطعات برد و… همگی نشانه‌هایی از دست‌کاری آن هستند که منجر به ابطال گارانتی خواهند شد.

تغییر رنگ تیغه‌ها یا پوسته کردن آن‌ها

درصورتی‌که رنگ تیغه‌های کرکره برقی یا درب اتوماتیک تغییر کند یا پوسته‌پوسته شود، نشان از ضربه خوردن درب با نفوذ آب به آن دارد. تغییرات ظاهر درب‌های اتوماتیک در طول زمان اتفاق می‌افتند و تعمیر آن‌ها بر عهده شرکت است. اما اگر این تغییرات همراه با نشانه‌هایی از ضربه یا زنگ‌زدگی باشند، باعث باطل شدن گارانتی درب اتوماتیک می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *