مقالات

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

لازم است هر چند وقت یک‌بار جک درب پارکینگ خود را بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را روغن کاری نمایید. جک درب پارکینگ به علت تعدد استفاده از آن و ایجاد اصطکاک بین اجزاء، زیاد دچار خشکی می‌شود. هنگامی که جک دچار خشکی شود، حرکت آن نرم و راحت نبوده و عملکرد آن مختل خواهد شد. این اتفاق در فصل‌های سرد سال بیشتر اتفاق می‌افتد. زیرا دمای هوا به خشک شدن جک پارکینگ سرعت خواهد داد. با ما همراه باشید تا با نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ آشنا شوید.

خشک شدن قطعات داخلی جک درب پارکینگ چندین نشانه دارد. یکی از آن‌ها، شنیدن صداهای عجیب به هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ است. یکی دیگر از نشانه‌های خشک شدن جک، کند شدن آن به هنگام باز یا بسته کردن درب پارکینگ است. به طوری که گویا درب پارکینگ سنگین‌تر از همیشه شده است.

در صورت مشاهده هر‌کدام از این موارد لازم است تا به سرعت جک را بررسی نموده و در صورت نیاز آن را روغن کاری کنید. اگر روغن کاری جک درب پارکینگ به موقع اتفاق نیفتد جک از کار افتاده و نیازمند تعمیر و تعویض می‌شود.

تعمیر جک درب پارکینگ

در ابتدا لازم است توجه بفرمایید که روغن کاری جک درب پارکینگ کاری تخصصی بوده و بهتر است توسط افراد بی‌تجربه انجام نگیرد. اگر تجربه کافی را در زمینه شناخت قطعات جک درب پارکینگ دارید، مراحل زیر را برای گریس کاری جک انجام دهید:

  • ابتدا باید جک را از درب پارکینگ جدا کنید.
  • سپس قطعات خارجی و داخلی را با کمک ابزار مخصوص از جک جدا کنید.
  • تمام قطعات را به وسیله یک دستمال تمیز کنید تا اثری از روغن کاری‌های قبلی باقی نماند.
  • توجه بفرمایید که نیازی به روغن کاری تمام قطعات جک نیست. تنها قطعاتی که در معرض حرکت هستند، نیاز به انجام این کار دارند.غلطکها، فنرها و ریل ها از جمله قطعاتی هستند که باید روغن کاری شوند.
  • برای روغن کاری موارد گفته شده نیاز نیست به طور مستقیم به آن‌ها روغن بزنید. مقداری از روغن را بردارید و روی سطح صاف جک قرار دهید.
  • قطعات را به همان صورت ابتدایی ببندید و جک را دوباره روی درب پارکینگ نصب کنید.
  • درب پارکینگ را چندین بار باز و بسته نمایید تا روغن به طور کامل در قطعات ذکر شده نفوذ کند.
  • ممکن است در چند روز اول، اثر گریس کاری مشخص نباشد. اما نیاز نیست نگران باشید زیرا این مشکل پس از چند روز باز و بسته شدن درب پارکینگ و گرم شدن جک حل شده و درب مثل روز اول کار خواهد کرد.
  • برای نتیجه‌گیری بیشتر، بهتر است روغن  را پیش از استفاده کمی گرم کنید.

تمام روغن‌های موجود در بازار که برای چرب کردن قطعات استفاده می‌شوند را می‌توان برای روغن‌کاری جک درب پارکینگ به کار برد. بهتر است پیش از انتخاب نوع روغن و انجام روغن‌کاری جک درب پارکینگ با یک فرد با‌تجربه مشورت نمایید تا انتخاب درست‌تر و بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *