مقالات

استوپ شیشه سکوریت چیست؟

استوپ شیشه سکوریت

استوپ دستگاه بدون برقی است که شیشه ها بر روی آن نصب شده و در موقع باز شدن درب به صورت اتوماتیک بسته می گردد. به اصطلاح به این درب ها خود برگردان می گویند. در هنگام نصب و اجرای درب های شیشه ای از استوپ شیشه سکوریت جهت باز و بسته شدن نرم، آسان و ایمن درب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

داخل استوپ با نوعی روغن پر شده است تا نوسانات دمایی در فصول مختلف سال بر حرکت روان درب تاثیر منفی نگذارد. سرما و گرما از عواملی هستند که بر حرکت روان و نرم درب تاثیرگذار هستند و می توانند آن را دچار مشکل کنند.

انواع استوپ شیشه سکوریت

 1. استوپ توکار شیشه سکوریت

در واقع از استوپ شیشه سکوریت تو کار برای درب های پر تردد، سنگین و پر استهلاک مورد استفاده قرار می گیرد.

در مکان هایی که میزان رطوبت هوا بالاست یا درب دائما در برابر شستشو قرار می گیرد، داخل استوپ را به وسیله ی پارافین و یا گریس پر می کنند تا از نفوذ آب به داخل استوپ جلوگیری شود. در غیر این صورت نفوذ آب باعث زنگ خوردگی واشرهای داخل استوپ می شود و در نتیجه استوپ کارایی خود را از دست می دهد. 

برای سوار کردن این استوپ ها بر روی شیشه نیاز به جاسازی بر روی زمین می باشد، به طوری که در مکان نصب به ابعاد قوطی استوپ در زمین برش داده شده، قوطی آن در زمین قرار گرفته و بعد استوپ در داخل قوطی جاسازی می گردد.

2. استوپ روکار شیشه سکوریت

در واقع در زمانی که نتوانیم برای استفاده از استوپ شیشه سکوریت در زمین جاسازی داشته باشیم باید از استوپ رو کار استفاده نماییم.

  • این نوع استوپ برای فضاهایی مناسب است که امکان حفر زمین و کندن آن وجود ندارد و مستقیما بر روی درب نصب می شوند.
  • استوپ روکار شیشه سکوریت در دو نوع استوپ روکار سنگین و سبک موجود است که بسته به میزان ابعاد درب و وزن آن و نحوه ی باز و بسته شدن درب انتخاب می گردد.
  • شیشه های دودبند و پارتیشن های شیشه ای از مناسب ترین گزینه ها برای نصب استوپ روکار شناخته می شوند.

تنظیم پمپ درب سکوریت

  • پمپ درب سکوریت به‌ وسیله‌ی پیچ هایی که بر روی بدنه استوپ قرار گرفته است تنظیم می گردد. بر روی پایین شیشه  لولا ها نصب گشته و بر روی استوپ سوار می گردد و امکان باز و بسته شدن آسان‌تر درب‌ها را فراهم می‌آورد.

  • پمپ درب سکوریت، طبق وزن و اندازه شیشه دسته بندی می گردد.

تعمیر استوپ شیشه سکوریت

پس از نصب شیشه سکوریت با تمام یراق‌آلات لازمه ممکن است بعد از مدتی کار انجام‌شده نیاز به رگلاژ یا تعمیر داشته باشد. 

 سرعت، دقت و کیفیت تعمیر استوپ شیشه سکوریت از مهمترین عواملی است که نصاب شیشه سکوریت باید در نصب به آن توجه کند. هرچه یراق و استوپ شیشه سکوریت کیفیت بالاتری داشته باشد نیازی به تعمیر استوپ شیشه سکوریت نیست و حرکت و اتصال شیشه سکوریت نیز مطمئن‌تر خواهد بود و درنتیجه احتمال شکستن شیشه سکوریت بسیار کاهش می‌یابد

برای تعمیر انواع درب شیشه ای اتوماتیک با تکنسین های مجرب دورژانس (واحد خدمات و تعمیرات ایمن فک) تماس بگیرید: 02172239

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *