مطالب دورژانس

کرکره برقی شفاف شیشه ای ( پلی کربنات )

انواع کرکره شفاف با توجه به نوع اتصال

معمولا کرکره برقی شفاف به دو صورت لوله خور و زوار دار تولید می شوند.

  1. تیغه کرکره شفاف لوله ای
  2. تیغه کرکره شفاف زواری

در نوع لوله خور بهترین و گران قیمت ترین و پرکاربردترین حالت استفاده از لوله استیل پولیش خورده است. ولی گاهی برای اینکه کار ارزان تر تمام شود از لوله های آلومینیوم و آهنی نیز استفاده می شود که چندان توصیه نمی شوند.

در نوع زواری بجای لوله ، از یک زوار آلومینیوم جهت اتصال قطعات پلی کربنات استفاده می شود. قیمت نوع زورای به مراتب پایین تر قیمت نوع لوله خور است.

انواع کرکره برقی شفاف با توجه به نوع پلی کربنات

یکی دیگر از مواردی که کرکره های پلی کربنات را از یکدیگر متمایز می کند جنس مواد اولیه آن می باشد ، در ادامه به سه مورد از پر مصرف ترین آنها اشاره می نماییم

  1. پلی کرنات آلمانی مانند بایر Bayer
  2. پلی کربنات کره ای مانند سامسونگ
  3. پلی کرنات تولید شده در ایران

بدیهی است که پلی کربنات آلمانی گران قیمت تر از نوع کره ای و ایرانی می باشد و تیغه تولید شده از آن نیز گران قیمت تر می باشد. البته کیفیت پلی کربنات ایرانی و کره ای نیز بسیار خوب است ولی برای دهنه های بزرگ که تیغه های بالایی نیاز دارند وزن حجم عظیمی از تیغه ها را تحمل کنند توصیه می شود از نوع مرغوب تر استفاده شود.

 

نکته :  تمامی تیغه های پلی کربن موجود در بازار کشورمان جه آنهایی که ما می فروشیم و چه انهایی که دیگران می فروشند در داخل کشور تولید می شود و به هیچ عنوان نوع وارداتی این تیغه ها وجود ندارد. پس توجه بفرمایید اگر فردی اشاره می کند تیغه کرکره شفاف آلمانی ، منظور این است که مواد اولیه آن آلمانی است و صد البته که خود تیغه در ایران تولیدذ شده است.

 

نکته : پس از اینکه تیغه پلی کربنات تولید شد دیگر نمی توان متوجه شد که واقعاً مواد اولیه ان آلمانی است ، کره ای است و یا ایرانی . لذا تنها راه موجود اعتماد به فروشنده و خرید از فروشنده معتبر است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کرکره برقی شفاف

اولین و مهمترین عامل تاثیر گذار ، نوع و برند مواد اولیه پلی کربن و همچنین ضخامت قطعات تولید شده و وزن تیغه کرکره و میزان مصرف پلی کربنات در هر متر مربع کرکره تولید شده می باشد. عامل دیگر نوع اتصال تیغه ها است که آیا استیل است ، آلومینیوم است و …

  1. نوع و برند مواد اولیه استفاده شده
  2. ضخامت تیغه و وزن آن در متر مربع
  3. نوع اتصال – لوله استیل ، زوار آلومینیوم و…

رنگ تیغه های کرکره پلی کربنات شفاف

این تیغه ها با افزودن رنگ دانه هایی خاص در هنگام تولید می توانند علاوه بر رنگ شفاف شیشه ای به رنگهای دیگر نیز تولید شوند. معمولاً رنگهای شیشه ای ، برنز/عسلی و دودی به صورت نرمال و روتین تولید می شوند. ولی تولید سایر رنگها بصورت سفارشی و برای کارهای بزرگ انجام می شود و متاسفانه برای یک دهنه امکان تولید کرکره با رنگ سفارشی وجود ندارد.

در ادامه عکس چند نمونه کرکره شفاف که بصورت یکدست پلی کربن و یا ترکیبی با کرکره آلومینیومی بعنوان کرکره برقی پارکینگ ، مغازه تجاری ، بالکن و… کار شده اند ، تمایش داده شده است:

تیغه پلی کربنات
تیغه شفاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *