مطالب دورژانس

کرکره برقی سوله دورژانس

کرکره برقی سوله
کرکره برقی سوله
کرکره برقی سوله ، امروزه جایگزین درب های آهنی ریلی و لولایی شده است . مشکل درب های ریلی و لولایی آهنی ، اشغال فضای زیاد در هنگام باز شدن آنها بود، همچنین با توجه به وزن خیلی بالای انها ، خرابی لولا و یراق در انها بسیار رایج است و قیمت اتوماتیک نمودن این درب ها خیلی گران و پرهزینه است .

در نصب کرکره برقی سوله ، دقت و توجه به سه مورد بسیار با اهمیت است :

  1. انتخاب تیغه کرکره برقی سوله
  2. انتخاب موتور کرکره برقی سوله
  3. نصب سنسور ایمنی فتوسل

انتخاب تیغه کرکره برقی سوله

در انتخاب تیغه مناسب برای کرکره برقی سوله ، اهمیت دادن به 4 موضوع ضروری می باشد :

  1. استحکام تیغه
  2. بهداشت محیط کار
  3. ظاهر تیغه
  4.  قیمت تیغه
استحکام تیغه کرکره سوله

اغلب سوله ها در خارج از شهر قرار دارند ، در این نواحی وزش شدید باد وجود دارد و به عبارت دیگر این محیط ها بادخیز هستند ، در نتیجه به کرکره برقی با تیغه های با استحکام نیاز است . استفاده از تیغه های دارای سوراخ مثل تیغه های فول پانج به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون باعث ورود گرد و غبار به داخل سوله می شود . هم چنین از تیغه های سبک و ضعیف هم نمی توان خیلی استفاده کرد چون در صورت وزش شدید باد ، تیغه از ریل خارج می شود .

در نتیجه ، بهترین انتخاب در تیغه کرکره برقی جهت استفاده در سوله ، تیغه آلومینیوم سایز 100 و 145می باشد .چون ابعاد درب سوله بزرگ می باشد ، برای دهنه های تا عرض 8متر از سایز 100 و برای دهنه های با عرض بالای 8 متر از سایز 145 استفاده می شود . دیگر تیغه پرکاربرد جهت کرکره برقی سوله ، تیغه پلی کربن شفاف است که معمولاً برای دهنه های با عرض کمتر از 6 متر بصورت یک تکه و یا بصورت ترکیبی با تیغه آلومینیومی جهت ورود نور به سوله ، استفاده می شود.

کرکره برقی و بهداشت محیط کار

اگر ماشین آلات بسیار بلندی از درب کرکره ای تردد نمی کنند می توانید قسمت بالای کرکره را بصورت کتیبه شیشه ای در نظر بگیرید تا نور بیشتری به داخل سوله وارد شود و پرسنل در محیطی با نور بهتر وبهداشت محیط کار  بالاتر مشغول به فعالیت باشند.

ولی اگر نیاز داریم ، کرکره برقی را تا انتها بالا نصب نماییم و تعداد پنحره ها کم است ، چه باید کرد؟

در این صورت چند ردیف از تیغه ها را بصورت پانچ یا تیغه شفاف کار می کنیم تا لوکس نور طبیعی که به سطح کار پرسنل می رسد بیشتر باشد.

ظاهر تیغه سوله

تیغه کرکره برقی سوله ، اگر از نوع آلومینیومی باشد ، می تواند جهت هماهنگی با نما ، و همچنین با در نظر گرفتن سلیقه مشتری ، به رنگ های مختلف رنگ آمیزی شود که البته این کار در کوره رنگ پودری انجام می گیرد ، یا اینکه از تیغه های طرح چوب استفاده شود . حال اگر تیغه کرکره برقی سوله ، از نوع پلی کربن باشد ، باز با توجه به سلیقه مشتری می تواند ، شفاف ، دودی و عسلی باشد .

قیمت تیغه کرکره سوله

با توجه به اینکه معمولاً سوله ها دارای دهنه های بزرگ هستند ، متراژ تیغه کرکره مصرفی آنها زیاد است. در نتیجه قیمت کرکره برقی بسیار به قیمت تیغه کرکره انتخابی وابسته است و موتور ، اجرت نصب ، کرایه حمل و… تاثیر کمتری در قیمت تمام شده کرکره سوله دارند.

انتخاب موتور کرکره برقی سوله

در سوله ها ، معمولاً با توجه به ابعاد بزرگ دهنه و همچنین وزن بالای کرکره ، از موتور ساید ، که دارای قدرت بیشتری می باشد ،استفاده می شود .این نوع موتور ، در بیرون از شفت قرار می گیرد و در صورت خرابی موتور ، از بیرون قابل تعمیر می باشد و نیازی نیست تا کل کرکره پایین آورده شود و موتور تعمیر یا تعویض گردد. 

نصب سنسور ایمنی فتوسل برای کرکره برقی سوله

باتوجه به اینکه ، از زیر کرکره برقی سوله ، تردد ماشین آلات و نفرات مختلف زیاد می باشد ، لازم است برای حفظ امنیت بیشتر ، سنسور ایمنی فتوسل نصب گردد ، تا اگر شخصی و یا وسیله ای در زیر کرکره برقی قرار گرفته بود ، بتوان از حرکت کرکره برقی جلوگیری نمود.

خدمات درب های اتوماتیک دورژانس

بیان نکاتی در رابطه با کرکره برقی سوله

  1. عرض و ارتفاع دهنه کرکره برقی سوله
  2. نصب جا قفلی برای کرکره برقی سوله
  3. سوله های ساخته شده
  4. سوله های در حال ساخت
عرض و ارتفاع دهنه کرکره برقی سوله

در سوله ها ، چون همیشه تعداد زیادی ماشین آلات بزرگ ، از قبیل جرثقیل و تریلی برای تحویل بار و غیره به سوله در تردد می باشند ، باید ارتفاع و عرض دهنه ، به گونه ای انتخاب شود که عبور آن وسیله آسان باشد . بنابراین به صورت مختصر و کوتاه در یک جمله ، می توان نتیجه گرفت که کاربری سوله و عبور ماشین آلات ، تعیین کننده عرض و ارتفاع کرکره برقی سوله می باشند .

نصب جاقفلی برای کرکره برقی سوله

امروزه با توجه به وجود نا امنی بیشتر ، توصیه می کنیم برای حفظ نکات امنیتی و ضد سرقت نمودن کرکره برقی ، حتماً  برای آن جاقفلی نصب گردد .

سوله های ساخته شده

در این مورد ، معمولاً از پیش برای سوله درب نصب شده است . درب های اکثر سوله ها ، بصورت ریلی می باشد ، اما گاهی دیده شده است که برای سوله از درب آهنی لولایی نیز استفاده شده است . مشکل اساسی این درب ها ، این است که ، با توجه به ابعاد خیلی بزرگ بسیار سنگین هستند و پس از مدتی به دلیل زنگ زدگی لولا و یراق الات آنها ، باز و بسته کردن آنها با دست بسیار دشوار است . اتوماتیک نمودن این درب ها بسیار گران قیمت است و توجیه اقتصادی ندارد .

حال اگر بخواهیم به جای این درب ها کرکره برقی نصب کنیم ، در ریلی را بصورت کامل بهمراه چهارچوب ، جدا نموده و به جای ان کرکره نصب می شود . ولی اگر درب موجود لولایی بود ، جداسازی چهارچوب آن از داخل دیوار ، باعث تخریب دیوار می شود . در نتیجه برای درهای لولایی فقط لنگه ها را از چهارچوب خارج نموده و کرکره را روی همان چهارچوب نصب می نمائیم .

سوله های در حال ساخت

اگر شما در حال ساخته سوله هستید بهتر است ، قبل از اجرای نما ، درب کرکره آن را نصب نمائید و سپس نما اجرا شود . مزیت این کار این است که شاسی و ریل کرکره ، توکار نصب می شود و احتمال برخورد ماشین الات عبوری با ریل ، به حداقل می رسد . همچنین نصب ریل در زیر نما ، از نظر زیبایی و امنیتی ، حائز اهمیت است .

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش ،نصب و تعمیر انواع کرکره برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.
خدمات درب اتوماتیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *