مطالب دورژانس

چگونگی انتخاب بهترین و مناسب ترین آرام بند دورژانس

این وسیله باعث می شود که از ضرباتی که ممکن است درب در اثر بسته شدن ناگهانی ببیند جلوگیری شود. همچنین امکان صدای گوش خراش ناشی از بسته شدن ناگهانی درب کاهش پیدا می کند که می تواند یکی از مزیت های مهم در استفاده از آرام بند باشد.

گاها حتی بسته شدن ناگهانی درب می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در چارچوب درب و خود درب شود که خسارت های زیادی را اعم از تعویض درب وچارچوب آن را به همراه خواهد داشت.می توانید از آرام‌بند هایی استفاده کنید که درب را در دو سرعت کنترل شده می بندند.

این تنظیم سرعت به این صورت می باشد که برای سریع تر شدن سرعت بسته شدن درب باید پیچ فنر آرام‌بند را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و برای آهسته کردن سرعت بسته شدن درب باید پیچ را بر خلاف جهت بسته شدن درب بچرخانید. گاها به دلایلی مانند سرد وگرم شدن هوا روغن موجود در آرام بند هم منبسط و منقبض می شود. در نتیجه در سرعت باز و بسته شدن درب اختلالاتی ایجاد می شود.

آرام بند

اجزای آرام بند

اجزای یک آرام‌بند شامل پاشنه یا کفشک بازویی، ساعد بازویی، پیچ تنظیم بر روی آرام‌بند و بازوی اصلی می باشد. مهم ترین علت استفاده از آرام‌بند ها در ساختمان های اپارتمانی می باشد که درب های سنگینی دارند. 

بسته شدن ناگهانی این درب های سنگین باعث می شود صدایی که در محوطه آپارتمان ها می پیچد بسیار گوش خراش خواهد بود. باعث ازار و اذیت سایر ساکنین خواهد شد بهترین وسیله برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات استفاده از آرام‌بند ها می باشد که حرکت در را کنترل می کنند. ارام بند ها به سادگی قابل نصب می باشند و نصب آن ها نیاز به  استفاده از وسایل خاصی ندارد.

دلیل استفاده از انواع آرام بند بر روی درب

درب های ورودی و خروجی یکی از مهمترین قسمتهای هر خانه و محل کار و محلهای اداری و تجاری می باشد. لوازم ایمنی و راحتی برای نصب بر روی درب می تواند دارای اهمیت بسیار باشد.

 زیرا تضمین کننده امنیت ما می باشد.  به همین دلیل هرچه از اجناس با کیفیت بالا تهیه نماییم هزینه نکرده ایم و به نوعی سرمایه گذاری کرده ایم. مهمترین و بالاترین نقش در بین درب ها می توانند درب های ورودی اصلی باشند.

حال این درب ورودی به حیاط باشد یا درب ورودی به واحد که دارای اهمیت درجه اول هستند. حال درب های بین واحد و داخل واحد از درجه دو و سه برخوردارند.منظور از لوازم ایمنی درب در این مقاله آرام بند می باشد که در کنار یک قفل برقی مناسب می تواند ایده آل ما باشد.

مزایای استفاده از نصب آرام بند بر روی درب

اولین و مهمترین کار را می توان یک چیز دانست و آن آرام باز و بسته شدن درب را کنترل کرده و گام به گام انجام می دهد و مکانیزم این کار با فنر و روغن به سادگی انجام می پذیرد.

 باید در نظر داشت که یک درب ورودی اگر توسط افرادی بسیار سریع باز گردد، باعث آسیب به افراد پشت درب می گردد که آرام‌بند این اجازه سریع باز شدن را به هیچکس نمی دهد. 

و برعکس این موضوع هم می تواند باشد که اگر در اثر باد و یا فشار افراد کسانی بین درب باشند و یا انگشت دست در بین درب باشد، می تواند خسارت جبران ناپذیری وارد کند که بازهم درصورت وجود یک آرام‌بند ایده آل این حادثه نیز رخ نمی دهد.

 مورد آخر پس از ورود افراد با کلید و یا از طریق باز کردن درب توسط هر مدل آیفون تصویری،می توانیم از بسته شدن درب خیالمان راحت باشد که باز هم این کار را برایمان فنر پشت درب انجام می دهد.

مجموع این کارها باعث طول عمر درب می شود که آرام‌بند این حفاظت برخورد سریع درب را به چهار چوب می گیرد.

انتخاب بهترین و مناسب ترین آرام بند

فارق از هرگونه مکانیزم کارکرد یعنی دو سرعته و سه سرعته بودن آرام‌بند باید به این موضوع بنگریم. اگر صرفا برای درب که به یک مدل قفل برقی مجهز شده بخواهیم آرام بند سه سرعته بگیریم و برای انواع قفل زنجیری دار قفل دو سرعته بسیار اشتباه می کنیم. این کاملا از اصول دور می باشد.

برای انتخاب مناسب یک مدل آرام‌بند عالی فقط احتیاج به کمی وقت داریم تا موضوع را حل و فصل نماییم. البته اگر هم وقت این کا را نداشته باشیم پیشرفت تکنولوژی به ما این اجازه را می دهد که عکس درب را برای قسمت فنی فروشگاه دکاشاپ ارسال نماییم.  تا در کمترین زمان مدل های مناسب و در دسترس را با بهترین قیمت و ارسال سریع در اختیار ما قرار دهند.

اگر می خواهیم مراحل اول را پیش ببریم باید یک بررسی دقیق بر روی درب که می خواهیم آرام‌بند نصب کنیم بیندازیم. وزن درب، ابعاد درب،تعداد تردد همین سه آیتم در کنار روان بودن درب یعنی سالم بودن از لحاظ لولا و روان بودن در کنار داشتن پیشانی برای نصب فنر پشت درب برای ما کافی می باشد.

هر نمره از آرام‌بند نشان از وزن 25 الی 30 کیلو دارد. یعنی آرام‌بند نمره 2 برای درب تا 60 کیلو مناسب است.  و آرام بند نمره 3 تا 90 کیلو به پایین مناسب است. با همین الگو و با دانستن سه آیتم ارائه شده بالا یک مدل از فنر درب می توان برای درب انتخاب و خرید و نصب نمود.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش ،نصب و تعمیر انواع آرام بند برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.
خدمات درب اتوماتیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *