مطالب دورژانس

همه چیز درباره راهبند

راهبند چیست

راهبند از جمله تجهیزات امنیتی است که در محل‌های تردد و گذر نصب می‌شود و با محدود کردن تردد و نظم‌بخشی به ورود و خروج باعث برقراری امنیت و نظم در محل مورد نظر می‌گردد.

در جاده‌ها و خیابان‌ها، ورودی‌های سازمان‌ها و ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها و محل‌هایی که در آن‌ها نیاز به کنترل عبور و مرور خودروها باشد، معمولا از یک یا چند نوع از انواع راهبند استفاده می‌شود.

راهبندها از نظر سطح امنیت و نوع استفاده‌شان به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. برخی از آن‌ها که از نظر سطح امنیتی بالاتر هستند در مکان‌های مهم و استراتژیک، از جمله پلیس‌راه‌ها، ورودی سازمان‌های دولتی و مراکز نظامی و اماکنی از این دست کاربرد دارند .

راهبندهای با سطح امنیتی پایین‌تر در ورودی پارکینگ‌های ساختمان‌های مسکونی و ادارات و شرکت‌های با سطح امنیتی پایین‌تر به‌کار می‌روند.

راهبند اتوماتیک دورژانس

راهبند اتوماتبک دورژانس همانطور که از اسم آن پیداست، نوعی راهبند است که قابلیت باز و بسته‌شدن به‌صورت خودکار را داراست.

شاید شما هم در ورودی پارکینگ محل سکونت یا محل کارتان از راهبند اتوماتیک دورژانس  استفاده کرده باشید.

راهبند اتوماتیک هم می‌تواند توسط نگهبان کنترل شود و باز و بسته شود و هم این امکان را داراد که به‌وسیله کارت عبور توسط خود افراد کنترل شود.

اغلب راهبندهای اتوماتیک مورد استفاده در منازل و ادارات چنین قابلیتی دارند و به همین دلیل برای این مکان‌ها مناسب هستند. اما از آنجا که این راهبندها از نظر امنیتی چندان قابل‌اعتماد نیستند، برای اماکن مهم مورد استفاده زیادی ندارند و تنها در اماکن مسکونی و اداراتی از نظر امنیتی کم‌اهمیت به‌کار می‌روند. البته گاهی اوقات نیز در برخی اماکن امنیتی بسته به محل تردد، می‌توانند در کنار راهبندهای ضدترور نیز استفاده شوند.

راهبند اتوماتیک دورژانس فک ایمن

راهبند ضد انتحاری دورژانس

راهبند ضد انتحاری یا ضد تروریستی نیز خود انواع مختلف دارد و همانطور که از اسم این راهبند نیز پیداست، برای اماکن مهم کاربرد دارد و نصب آن تا حد زیادی برای این اماکن حیاتی است. در ادامه انواع مختلف راهبند ضدتروریستی را بررسی می‌کنیم.

راهبند ضد انتحاری دورژانس

راهبند ستونی دورژانس

راهبند ستونی که به آن راهبند بولارد هم گفته می‌شود، به دلیل قدرت سازه قوی و شکل ظاهری آن از ورود خودروها به صورت انتحاری جلوگیری می‌کند، اما باید توجه داشت که به دلیل حالت ستونی شکل آن و فاصله بین ستون‌ها، معمولا موتورها می توانند از بین آن عبور کنند. پس برای مراکزی که نیاز است از ورود موتورها نیز به داخل آن جلوگیری شود، بهتر است از انواع دیگر راهبند ضد تروریست استفاده شود.

بولارد دورژانس فک ایمن
شرکت دورژانس فک ایمن ارائه دهنده ی کلیه خدمات فروش و خدمات پس از فروش و تعمیرات انواع راهبند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *