مطالب دورژانس

نصب قفل برقی دورژانس

نصب قفل برقی دورژانس

از قفل های زنجیری برقی که روی درب نصب می شد مدت زمان کمی است که دیگر استفاده نمی شود، این مدل قفل ها پس از گذشت نه ماه دچار خرابی زنجیر و یا افتادن زنجیر می شدند و ما را مجبور می کردند که خودمان با استفاده از ابزار هایی مانند انبردست زنجیر را مجدد سرجایش محکم کنیم. یا زمانی که درب ورودی حیاط را قفل می کردیم دیگر با آیفون نمی توانستیم آن را باز کنیم

این نوع قفل های زنجیری نه ایمنی کافی ای داشتند،و نه دوام طولانی. فقط راهی برای باز کردن درب نفر رو ساختمان بود.

اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مدل های جدیدتر کم کم این مدل از قفل ها کنار رفتند و مدل های پیشرفته قفل برقی جایگزین این مدل های قدیمی و زنجیری شدند.

در ادامه طریقه نصب قفل برقی ریموت دار و انواع آن را نام میبریم. تا انتهای این مقاله از دورژانس با ما باشید.

تفاوت بین قفل های جدید و قدیم چیست

در زمان های قدیم قفل ها دارای زبانه بودند و زمانی که می خواستید درب را قفل کنید، سه یا چهار مرتبه زبانه بیرون می آمد و درب قفل می شد مهم ترین عیب این گونه قفل ها  امنیت بسیار پایین آن ها بود این قفل ها مقاومت نداشته و با کوچک ترین ضربه شکسته شده و به راحتی درب باز می گردد.

علاوه بر این درب هایی که دو لنگه بودند و قفل قدیمی نیز داشته اند ،با کوچک ترین فشاری به یکی از درب ها قفل شکسته شده و درب باز می گردید. درب های داخلی نیز این گونه بودند . بنا بر همین دلایل قفل های قدیمی امنیت پایینی داشتند.

امروزه با بیشتر شدن جمعیت و همچنان دزدی های فراوان در وجود آوردن امنیت حرف اول را می زند .

درب های ضد سرقت نیز به راحتی با کارت‌های اعتباری، سنجاق و یا حتی چیزهایی که ممکن است به ذهن هیچ کدام از شما خطور نکند، باز می‌شوند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی قفل هایی به وجود آمده است که شما می توانید با خیال راحت از خانه خود خارج شوید.

این قفل ها مقاومت بسیار بالایی داشته و با ضربه باز نمی شود، همچنین ضربه‌ی بسیار بالا روی لنگه‌ی دوم درب، اصلا باز نمی‌شوند به این قفل ها قفل های برقی می گویند قفل‌های برقی توانایی تحمل فشار 1.5 تن را دارند. همچنین از دو بخش قفل و کانکتور برق تشکیل شده اند برای نصب این قفل ها می بایست از افراد متخصص کمک بگیرید .

نحوه سیم کشی قفل برقی

در این قسمت نحوه نصب قفل کله گاوی را به شما آموزش می‌­دهیم:

  1. پیش از انجام سیم کشی قفل برقی درب حیاط، اگر از قبل قفلی بر روی درب نصب است، آن را از روی درب باز کنید. اگر قفل و زبانه جوشکاری شده باشد، به سنگ فرز برای برش کاری نیاز خواهید داشت.
  2. پس از آماده کردن محل نصب و سیم کشی قفل برقی، نوبت به نصب پایه زیر قفل بر روی درب می‌­رسد. شما می‌­توانید این کار را با کمک دریل انجام دهید، و یا اینکه این پایه را روی درب جوشکاری کنید.
  3. برای اینکه اطمینان از نصب و سیم کشی قفل برقی در مکان مناسب، قفل به طور موقت قفل را روی پایه آن قرار دهید. سپس، مکان پیچ­هایی که باید پایه را روی درب دریل کاری کنید علامت‌گذاری کنید. نهایتا قفل را باز کنید و دریل کاری یا جوشکاری را انجام دهید.
  4. نصب قفل روی پایه قفل به کمک پیچ‌­های آلنی انجام می­‌شود که داخل کارتن قفل قرار دارد.
  5. نهایتا سیم تغذیه را به محل خود نصب کنید. توجه داشته باشید از آنجا که تغذیه قفل ۱۲ ولت متناوب است، تفاوتی در نصب سیم‌­ها به هر کدام از پین‌های بوبین وجود ندارد.
  6. برای نصب گیره قفل و گیره ثابت، ابتدا پایه گیره قفل کله گاوی را روی درب پیچ، و سپس توسط پیچ­­های آلنی خود گیره را با توجه به جهت گیره قفل روی پایه نصب کنید.
  7. مرحله آخر بستن قاب روی قفل است که 2 مهره آلنی دارد. قاب را از انتهای قفل قسمت (شاسی فشاری) جایگذاری کنید.
شرکت دورژانس ایمن فک ارائه دهنده ی کلیه خدمات فروش و پس از فروش و هم چنین نصب انواع قفل های برقی میباشد شما میتوانید بصورت 24 ساعته با متخصصان و مشاوران ما درارتباط باشید و بسته به نیاز خود مشاوره دریافت کنید.

69 33 00 91

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *