مطالب دورژانس

ملزومات جک تک لنگه برقی دورژانس

ملزومات جک تک لنگه برقی
ورودی های یک درب اتوماتیک پارکینگی به دلایل بسیار زیادی همچون ریلی بودن در یا … به صورت تک لنگه ساخته می شود و بر روی ساختمان ها نصب میگردد که حتما دارای یک ابعاد خاص و وزن خاص می باشد.

در موارد بسیار، درب های ورودی پارکینگ به صورت جک یک لنگه ساخته می شود که بر روی لولا به صورت پروانه ای باز و بسته می شود. برای انجام دادن یک سیستم دربازکن پارکینگی بر روی این مدل از درب ها بایستی دقت فراوان داشت و چند نکته را رعایت نمود.

نکته اول طول و وزن درب می باشد که اگر طول در بالاتر از 4 متر و وزن درب بالاتر از 600 کیلو بود حتما بایستی از سیستم جک هیدرولیکی استفاده نمود و اگر از این مقدار کمتر بود سیستم جک های الکترومکانیک جوابگوی این مدل درب ها می باشد.

نکته دوم نصب قفل برقی بر روی جک پارکینگی تک لنگه دورژانس می باشد که حتما بایستی انجام گیرد و نکته سوم برای ایمنی بیشتر نصب دو عدد فتوسل  در قسمت ورود و خروج نصب گردد. 

چرا وزن و ابعاد درب پارکینگ تک لنگه مهم است ؟

کلا چه در خرید جک پارکینگی دو لنگه، چه جک های تک لنگه یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنیم ابعاد و وزن درب پارکینگ است که دقیقا چقدر است؟

وقتی وزن درب 500KG می شود بسیاری از جک های برقی پارکینگی تک لنگه از انتخاب های ما حذف می شوند و یا اگر عرض درب از 5 متر به بالا بود هم نیز برای ما، محدوده معین و مشخصی از محصولات جک درب پارکینگ تک لنگه را مشخص می سازد.

آیا تعداد تردد در روز جهت انتخاب جک درب اتوماتیک تک لنگه مهم است ؟

حتما بعد از مسئله وزن و ابعاد، آیتم تعداد تردد جهت انتخاب بهترین جک پارکینگ تک لنگه بسیار مهم است زیرا اگر در نظر گرفته نشود، جک خریداری شده میتواند دچار خرابی و مشکل گردد. معمولا باز و بسته شدن درب در یک ساعت را مد نظر قرار میدهیم و برای این کار یک استاندارد مشخص برای همه جک های تک لنگه وجود دارد.

بدین گونه که در جک پنوماتیک یک تعداد مشخص باز و بسته شدن درب پارکینگ در ساعت، در جک برقی تک لنگه الکترومکانیک یک تعداد مشخص و در جک تک لنگه هیدرولیکی هم یک تعداد مشخص و استاندارد برای تعداد تردد وجود دارد که در مقایسه موارد ذکر شده با هم، جک پنوماتیک یا جک بادی بیشترین و بالاترین بازدهی را دارد ولی به دلیل هزینه نگهداری و تعمیر بسیار بالا خیلی کمتر از آن استفاده میشود.

ملزومات جک تک لنگه برقی دورژانس

دلیل اینکه درب های تک لنگه به نسبت درهای دو لنگه از ابعاد بزرگ تر و وزن بالاتری برخوردار است پس قدرت تخریب و آسیب آن به جک های پارکینگی بالاتر می باشد.

برای رفع آسیب های احتمالی و مشکلات از این قبیل، بایستی حتما چشمی جک پارکیگ در قسمت بیرون و داخل درب قرار گیرد تا هم در هنگام بازشدن اگر در پشت درب اشیاء و یا افرادی در حال کار یا بازی و… مشغول بودند، درب باز نشود و هم در هنگام بسته شدن، چشمی جک درب از برخورد درب به خودرو و یا افراد جلوگیری میکند.

نکته بسیار اساسی در این مورد، نصب یک مدل مناسب قفل برقی برای اطمینان از باز نشدن درب توسط افراد با فشار مخالف به درب می باشد که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

نکته قابل توجه : تمام مدل های قفل برقی موجود در بازار ایران با تمامی مدارهای جک برقی نیز مچ میشوند و تا پس از فشردن دکمه ریموت جک برای باز شدن درب، ابتدا مدار دستوری را برای قفل برقی ارسال میکند و قفل باز میشود و سپس فرمان بازشدن جک درب تک لنگه صادر می شود.

بهترین نصب برای جک درب اتوماتیک تک لنگه

به چند علت میتوان ایرادات نصب اشتباه جک برقی پارکینگ را عامل اصلی در خرابی، شکستگی و یا طول عمر کوتاه آن ها دانست.

بسیاری افراد در انتهای کار و پس از تهیه جک برقی، برای نصب آن، حساسیت نشان نداده و فقط دستمزد نصاب را ملاک انتخاب نصب جک پارکینگ تک لنگه خود قرار می دهند که البته از همینجا به آنها با قاطعیت میگوییم که این بزرگترین اشتباه می باشد.

در راه اندازی جک تک لنگه، نقشه نصب و دیتاشیت مشخص داخل کارتن بسته بندی جک های برقی اتوماتیک را نباید تنها و تنها ملاک قرار داد زیرا تجربه های موفق و بسیار زیاد یک نصاب در کنار آنها، میتوان به کار نصاب بیاید.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش ،نصب و تعمیر انواع جک برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.
خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *