مطالب دورژانس

قفل مقابل برقی دورژانس

قفل مقابل برقی

اگر در پروسه ی خرید درب اتوماتیک دورژانس قرار گرفته باشید میدانید که در هنگام خرید درب اتوماتیک با قطعات و وسایل جانبی زیادی روبرو خواهید شد. یکی از این قطعات قفل مقابل برقی میباشد. اما قفل مقابل برقی چیست؟ آیا قفل مقابل برقی همان قفل برقی است؟ 

قفل مقابل برقی یا قفل لادری قطعه ای ست که در چهاچوب درب قرار میگیرد و جهت کنترل تردد ها مورد استفاده قرار میگیرد. این قفل جایگزین بخش ثابت نصب شده روی چهارچوب درب میباشد که مقابل قفل درب قرار میگیرد. به همین علت به آن مغزی برقی نیز گفته میشود.

پس متوجه شدیم که قفل مقابل برقی با قفل برقی فرق بسیار زیادی دارد و نباید این دو را باهم اشتباه بگیرید.

تفاوت قفل مقابل برقی با قفل های معمولی در ساختار آن میباشد. این وسیله دارای یک زبانه ی شیار دار و مورب است که در هنگام بسته شدن درب این زباله شیاردار به راحتی وارد قفل میشود و درب بدون نیاز به صرف انرژی بسته خواهد شد.

کاربرد قفل مقابل برقی دورژانس

میتوان گفت ساده ترین راه برای برقی کردن درب های آپارتمانی و یا ضدسرقت، نصب قفل مقابل برقی بر روی آنهاست. با این کار میتوانید همچون درب اتوماتیک پارکینگ، درب آپارتمان خود را نیز بصورت برقی باز کنید.
قفل مقابل برقی را میتوان روی انواع درب های چوبی و فلزی نصب کرد.

ساختار و نحوه عملکرد قفل مقابل برقی دورژانس

این نوع قفل تشکیل شده است از: یک بوبین و یک قاب فلزی که بهم پیچیده شده اند. بوبین درواقع نوعی سیم پیچ است که به دور یک هسته پیچیده شده است و یا استفاده از نیروی الکتریکی میدان مغناطیسی تولید میکند.

بر روی بوبین یک زبانه قرار دارد که این زبانه هربار به بوبین ولتاژی اعمال میشود در حالت خلاصی قرار میگیرد. بوبین قفل مقابل برقی، ۱۲ ولت میباشد.
قفل مقابل برقی بر اساس حالت های مختلف باز یا بسته بودن به دو دسته تقسیم میشود:

Normal open : این نوع قفل در صورت قطع جریان برق باز میشود.
Normal closed : این نوع قفل در صورت قطع جریان برق بسته میماند.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش ،نصب و تعمیر انواع درب اتوماتیک ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.
خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *