مطالب دورژانس

صفحه پلیت کرکره برقی دورژانس چیست؟

صفحه پلیت در دو طرف بالایی کرکره برقی نصب می شود . موتور و شفت باید بر روی تکیه گاهی متصل باشد که این تکیه گاه را صفحه پلیت مینامند و شفت برآن عمود نصب می شود .
معمولا تمام صفحه پلیت ها در یک سایز وجود دارند ، اما در صورتی که دهانه خیلی بزرگ باشد صفحه پلیت هایی بزرگتر از حد معمول برای استفاده وجود دارند . صفحه پلیت ها بدلیل تحمل بار کرکره برقی محکم و مقاوم ساخته می شوند .
صفحه پلیت کرکره برقی از جمله اجزا و قطعات مهم کرکره برقی می باشد و وظیفه ی آن نگه داشتن موتور و اندکپ کرکره برقی است.
صفحه پلیت موتور کرکره برقی

صفحه پلیت به عنوان دو پایه اصلی در بالای موتور و به صورت جفتی مورد استفاده قرار می گیرد. سمت بالای موتور از دو نقطه به صفحه پلیت متصل می شود و در مرکز صفحه پلیت قرار می گیرد. نحوه قرارگیری صفحه پلیت مانند دو گوش می باشد که در اطراف قوطی های کار در دو طرف نصب می شود.

صفحه پلیت وظیفه نگه داشتن اندکپ و موتور را به عهده دارد. صفحه پلیت متناسب برای موتورهای مختلف کرکره برقی موجود می باشند. صفحه پلیت ها در مدل شیار دار و لبه دار موجود می باشند که صفحه پلیت شیار دار در دو اندازه و ضخامت های متفاوت موجود می باشند به دلیل داشتن شیار به راحتی می توان پایه ها را روی آن تنظیم نمود.

صفحه پلیت های سنگین که ضخامت بالاتری دارند مناسب تر و امنیت موتور را افزایش می دهند. صفحه پلیت لبه دار نمی تواند در خارج از موتور نصب گردد. صفحه پلیت در موتورهای بزرگ وظیفه نگه داشتن و نصب موتور، بلبرینگ، اندکیپ را دارد.

صفحه پلیت کرکره برقی بصورت جفتی می باشد که بعنوان دو پایه اصلی بالا استفاده می شود. دو طرف لوله بالا به این صفحه ها متصل شده و تقریبا در مرکز این صفحات قرار می گیرد.

صفحه پلیت به مانند دو گوش می ماند که روی قوطی های دو طرف کار نصب می شود. صفحه یک از یک طرف موتور و از طرف دیگر اندکپ را نگه می دارد.

 صفحه پلیت کرکره برقی در دو مدل ساخته می شود که عبارتند از :
  1. صفحه پلیت برای موتورهای تیوبلار
  2. صفحه پلیت صنعتی موتور ساید
1: صفحه پلیت برای موتور توبولار

این مدل از صفحه پلیت های کرکره برقی در دو اندازه 25 سانتیمتر و 35 سانتیمتر ساخته می شوند که هر کدام برای موتور توبولار – تیوبلار با رنج خاصی استفاده می شود که در زیر بررسی می شود.

این صفحه پلیت ها به دلیل داشتن شیار روی خودش قابلیت تنظیم پایه ستاره ای یا کتابی را براحتی دارد. همچنین صفحه پلیت شیاردار در وزن های سبک و سنگین تولید می شوند که پیشنهاد ما انتخاب صفحه پلیت های سنگین با ضخامت بالا می باشد تا امنیت کار شما بالاتر برود.

2: صفحه پلیت صنعتی موتور ساید

این مدل از صفحه پلیت های کرکره برقی بصورت اختصاصی و استاندارد در پکیج موتور ساید می باشد. صفحه پلیت موتور ساید دو عدد می باشد که یک عدد برای طرف موتور و طرف دیگر برای نصب اندکپ می باشد. صفحه پلیت طرف اندکپ قابلیت نصب بلبرینگ اندکپ را دارد و صفحه پلیت طرف موتور بزرگتر و دارای یک دور زنجیر موتور سیکلتی می باشد که قدرت موتور را به لوله منتقل می نماید تا لوله بچرخد.

تیغه پلیت کرکره برقی (plate)

صفحه پلیت کرکره برقی دورژانس قطعه ای است که در صنعت کاربردهای فراوانی داشته و عموماً نقش مهمی در راه اندازی یک دستگاه و یا سیستم صنعتی ایفا می کند و به آن صفحات حمل بار کرکره برقی نیز می گویند .

در تولید کرکره برقی نیز این قطعه دارای اهمیت فراوانی بوده و هرچه نوع به کاربرده شده در کرکره های برقی مرغوب باشد ، عملکرد سایر لوازم کرکره بهتر بوده و عمر مفید بیشتری خواهند داشت .

صفحه پلیت ای که برای استفاده و راه اندازی کرکره های برقی استفاده می شود ، دارای محوریت بوده و تمام قطعات مانند شفت ، اندکپ ، بلبرینگ و … توسط این قطعه نگه داشته می شوند . این صفحات از یک سمت موتور را ثابت نگه می دارند و از سمت دیگر تکیه گاه بلبرینگ متصل به درام می باشند .

صفحه پلیت که به صورت جفت است به عنوان دو پایه بر روی قوطی های دو طرف کار در قسمت بالای کرکره جوش داده می شود عموماً با نگه داشتن وزن لوله و تیغه و موتور نقش مهمی در راه اندازی و نصب کرکره برقی ایفا می کند . به همین علت باید ضخامت این صفحه پلیت بالا باشد تا بتواند وزن کرکره برقی را تحمل کند ، در غیر این صورت این صفحه در گذر زمان تغییر حالت داده و باعث تغییر حالت رل کرکره می گردد.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش ،نصب و تعمیر انواع کرکره برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
شما می توانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره  02191003369 تماس بگیرید.
دورژانس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *