مطالب دورژانس

روش سرویس کردن انواع در اتوماتیک چگونه است_دورژانس

درب-اتوماتیک-تاشویی-لولایی دورژانس

سرویس در اتوماتیک حاصل پیشرفت فناوری در سال های اخیر است. پیشرفتی که رفاه و راحتی بیشتری برای افراد و به خصوص کودکان و ناتوانان به همراه داشته است.

این درب ها موجب کاهش آلودگی صوتی و پیشگیری از نفوذ گرد و غبار و حشرات موذی به داخل ساختمان ها می شوند.

به همین دلیل امروزه شاهد استفاده از آن ها در مکان های مختلفی نظیر ساختمان های مسکونی، فروشگاه ها، بانک ها، ادارات دولتی و خصوصی، بیمارستان ها و … هستیم.

با افزایش محبوبیت در اتوماتیک میان جوامع و شهرها تصمیم گرفتیم مقاله پیش رو را به معرفی انواع این درب های خودکار و روش های سرویس و تعمیر آن در خانه اختصاص دهیم.

انواع مدل های در اتوماتیک

درب اتوماتیک دارای مدل های مختلفی است. اما سه مدل رایج آن عبارت از کرکره برقی، لولایی جک دار و اتوماتیک کشویی می باشد.

این درب ها معمولا دارای بخش های مختلف مکانیکی و الکتریکی هستند که با همکاری این دو بخش امکان باز و بست درب به صورت خودکار فراهم می آید.

بدیهی است که قطعات مکانیکی پس از مدتی استفاده ممکن است دچار آسیب و خرابی شوند. بخش های الکتریکی نیز از این مسئله در امان نیستند.

بنابراین باید در سرویس های دوره از سلامت کامل تمام بخش ها و عملکرد درب اطمینان حاصل نمود.

نحوه سرویس در اتوماتیک چگونه است؟

برای سرویس در اتوماتیک پیش از هر چیز باید با قطعات آن به خوبی آشنا شوید.

در ادامه قطعات هر یک از مدل های درب اتوماتیک را به همراه نحوه سرویس آن ها بیان خواهیم نمود:

درب-اتوماتیک-تاشو-دورژانس

اجزای تشکیل دهنده در اتوماتیک کرکره ای شامل تیغه کرکره، موتور الکتریکی، ریل، پلیت، کپس، شفت و … می باشد.

تیغه همان پانلی است که مانند کرکره به سمت بالا و پایین حرکت می کند. پلیت ها نیز صفحاتی عمودی هستند که روی پروفیل جوش داده می شوند.

کپس هم به پلاستیک های نگهدارنده تیغه در جای خود می گویند. لوله ای که موتور آن را حرکت داده و باعث می شود کرکره به دورش جمع شود نیز شفت نام دارد.

سرویس و تعمیر کردن در اتوماتیک کرکره ای

برای تعمیر و رفع ایراد در اتوماتیک کرکره ای در اولین قدم باید عیب یابی کنید. برای یافتن محل ایراد در کرکره برقی بهتر است به صورت زیر عمل نمایید:

1- اگر درب اتوماتیک کرکره ای به خوبی باز و بست نمی شود، ابتدا ریموت کنترل آن را بررسی نموده و از سالم بودن آن یا باتری اطمینان یابید.

2- سپس به سراغ چشمی های در بروید. این چشمی ها باید کاملا مقابل یک دیگر بوده و از هر گونه آلودگی تمیز شوند.

3- سومین قدم مربوط به اتصالات الکتریکی درونی درب و ارتباط آن ها با سیستم برق ساختمان می باشد.

4- آسیب دیدن تیغه در اتوماتیک کرکره ای نیز می تواند موجب جابجایی قطعات شود. در پی این اتفاق شاهد سر و صدای زیاد درب در زمان حرکت و عملکرد نادرست آن خواهیم بود.

اگر تمام این موارد را بررسی کرده و باز هم مشکل درب حل نشد، به احتمال زیاد ایراد از موتور یا برد فرمان می باشد.

در این مرحله دیگر کاری از دست شما بر نمی آید و باید از یک تعمیرکار در اتوماتیک بخواهید موتور و برد الکتریکی را مورد ارزیابی قرار دهد. تا اگر ایرادی وجود دارد آن را برطرف سازد.

سرویس و تعمیر کردن در اتوماتیک پارکینگی

درب اتوماتیک دورژانس

خراب شدن هر یک از قطعات در اتوماتیک پارکینگی می تواند در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد کند. بنابراین برای رفع ایراد باید قطعات را بررسی نموده و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کرد.

1- در اولین قدم باتری ریموت کنترل و دکمه های آن را بررسی کنید. ممکن است در طول زمان باتری آن ضعیف شده و به درستی عمل نکند. همچنین ضربه دیدن ریموت می تواند منجر به خراب شدن مدارات داخلی آن شده و دکمه ها را از کار بیاندازد.

2- اگر ایراد از باتری نیست، اتصالات سیستم به جریان برق ساختمان را مورد ارزیابی قرار دهید. ممکن است فیوز مدار سوخته باشد و یا سیم کشی ها دچار ایراد شده باشند.

3- مرحله بعدی بررسی چشمی در برقی است. اگر لنز آن کثیف باشد، به احتمال زیاد نمی تواند فرمان ارسالی از سوی ریموت را شناسایی کند. ضمن این که در اثر نفوذ رطوبت ممکن است مدارهای داخلی اش آسیب دیده باشند.

4- سپس باید به سراغ جک برقی بروید. تفاوتی ندارد که از جک بازویی استفاده می کنید یا جک ریلی. این سیستم ها در گذر زمان نیاز به روغن کاری دارند. ضمن این که در اثر تحمل فشار زیاد هم ممکن است دچار شکستگی در بخش های داخلی شوند.

5- مورد بعدی ای که باید آن را تحت نظر بگیرید، برد فرمان سیستم است. سوختن تنها یکی از خازن ها، مقاومت ها یا آی سی های مدار فرمان در عملکرد کلی درب مشکل ایجاد خواهد نمود.

6- تنظیم نبودن فتوسل ها یا کثیف شدنشان هم عامل دیگری در ایجاد اختلال در عملکرد در اتوماتیک می باشد.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *