مطالب دورژانس

رایج ترین مشکلات کرکره برقی دورژانس و نحوه تعمیر آن

مشکلات-کرکره-برقی دورژانس

بروز خرابی و نقص فنی، کارکرد و عملکرد مناسب و بهینه کرکره برقی را تحت شعاع قرار می دهد.

در بروز مشکلات کرکره برقی عوامل مختلفی را میتوان دخیل دانست. در این مقاله از دورژانس قصد داریم در مورد رایج ترین مشکلات کرکره برقی و روش های رفع آن صحبت کنیم.

بررسی مشکلات رایج کرکره برقی

برخی از مشکلات رایج در کرکره برقی بدون استفاده از متخصص و تعمیرکار، به راحتی توسط شما برطرف می گردد. اما در بسیاری مواقع، حل و رفع نمودن مشکلات و ایرادات فنی امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش کرکره برقی به صورت تخصصی و کسب مهارت های مربوط به آن می باشد.

درست کار نکردن، بالا و پایین نرفتن و کاهش سرعت موتور را می‌توان برخی از مشکلات رایج کرکره برقی قلمداد نمود. در ادامه این مطلب به بررسی رایج ترین مشکلات در کرکره برقی و نحوه رفع آن می پردازیم.

۱.علت باز و بسته نشدن کرکره برقی

یکی از مشکلات رایج کرکره برقی عدم باز و بسته شدن مناسب و صحیح آن می باشد.

یکی از علل بروز این مشکل خرابی و معیوب شدن جک بازویی کرکره بوده که با تعمیر یا تعویض این قطعه می‌توان، مشکل صحیح باز و بسته نشدن درب را برطرف نمود.

در صورت اطمینان حاصل کردن از سلامت بازویی و دیگر قطعات، مشکل باز و بسته نشدن کرکره برقی نشات گرفته از خرابی یا قطعی چشمی می باشد.

تراز نبودن و کثیف بودن چشمی درب باعث ایجاد اختلال در عملکرد کرکره برقی می شود. همچنین، در موارد جدی تر، بهترین راهکار تعمیر یا تعویض چشمی کرکره می باشد.

۲.علت ایجاد سروصدای زیاد در کرکره برقی

تولید صداهای غیرعادی و نامتعارف، از دیگر مشکلات کرکره برقی محسوب می شود.

در بسیاری مواقع علت و ریشه اصلی این صداهای آزاردهنده و ناخوشایند به نحوه نصب کرکره برقی ارتباط پیدا می کند.

تولید صداهای زیاد و اضافی می‌تواند باعث آزار و اذیت دیگران نیز شود. بررسی و اطمینان حاصل کردن از سالم بودن ریل کرکره برقی، صفحه پلیت و آهن کشی کرکره در برطرف کردن این مشکل کمک شایانی می نماید.

۳.علت بالا نرفتن کرکره برقی

از دیگر مشکلات در کرکره برقی بالا نرفتن آن می باشد. در چنین شرایطی، درب کرکره بسته شده و دیگر بالا نمی آید.

در صورت اطمینان حاصل کردن از سلامت موتور و فرستنده، بروز این مشکل به شکسته شدن پیچ فنر کرکره مربوط می شود.

غالبا شکسته شدن پیچ فنر کرکره برقی با صدای شبیه ترکیدن همراه است. در چنین شرایطی و به منظور رفع مشکل باید از تکنسین های باتجربه و کاربلد درخواست کمک نمود.

در صورت شکستن پیچ های فنر، موتور قادر به بالا بردن وزن درب نمی باشد. در نتیجه این امر کرکره برقی دیگر بالا نمی رود.

۴.معیوب شدن موتور کرکره برقی

موتور تعبیه شده در ساختار کرکره برقی از قطعات بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می آید.

موتورهای کرکره برقی در دو نوع توبلار و ساید بوده که در صورت خرابی تعمیر این قطعات مستلزم تخصص و مهارت بالا می باشد. وظیفه موتور تامین نیروی مناسب جهت باز و بسته شدن کرکره برقی است.

خراب شدن این قطعه کارکرد کلی درب اتوماتیک را با اختلال مواجه می کند. بهترین راهکار به منظور رفع این مشکل، تماس با متخصصان و تکنسین های حوزه تعمیرات درب اتوماتیک می باشد.

اگر با کرکره خود به مشکل برخورده اید و جهت رفع مشکل آن نیاز به متخصص دارید دورژانس بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی و رفع مشکل شما عزیزان در سراسر نقاط کشور میباشد.

کافیست از طریق شماره های درج شده و یا وبسایت با ما در ارتباط باشید تا در سریعترین زمان ممکن کرکره شما تعمیر و راه اندازی شود

69 33 00 91

با ما در تماس باشد

ارتباط با دورژانس

۵.علت خراب شدن ریموت کنترل کرکره برقی

کرکره دورژانس

بروز مشکل و نقص فنی ریموت کنترل به عنوان یکی از مشکلات کرکره برقی روند باز و بسته شدن درب را دچار مشکل می سازد.

در هنگام استفاده از ریموت کنترل، سیگنال های لازم به منظور بسته یا باز شدن درب به موتور دستگاه ارسال می گردد. عدم انجام صحیح این چرخه موید مشکل در قسمت ریموت کنترل کرکره برقی می باشد.

ضربه خوردن، افتادن، نفوذ آب و تمام شدن انقضای باتری، از عمده ترین دلایل خرابی ریموت ها محسوب می شود. در بسیاری مواقع با تعویض باتری می‌توان این مشکل را به راحتی برطرف نمود.

۶.خرابی فرستنده کرکره برقی

معیوب شدن و خرابی رسیور یا فرستنده کرکره برقی از دیگر مشکلاتی است که کرکره برقی با آن مواجه می شود. این قطعه به عنوان یکی از قطعات حساس کرکره برقی، اجرای عمل مدنظر کاربر و دریافت سیگنال را عهده دار می باشد.

عوامل مختلفی مانند نور آفتاب، برف و باران، سبب آسیب و تخریب فرستنده می شوند. خرابی این قطعه مشکلات بسیاری زیادی را برای کاربر با خود به همراه دارد.

۷.علت پایین نیامدن کرکره برقی از مشکلات کرکره برقی

وجود اختلال در اتصالات و سیم های کرکره برقی نیز کارکرد و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

در بسیاری مواقع باز ماندن و پایین نیامدن کرکره برقی ناشی از خرابی یا اتصال سیم های برق آن می باشد. بررسی و ارزیابی سیم و اتصالات درب اتوماتیک بهترین راهکار برای رفع و برطرف نمودن این نقص فنی به شمار می رود.

خراب شدن چشمی کرکره، معیوب شدن جک بازویی از دیگر دلایل بروز این مشکل در کرکره برقی می باشد.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع کرکره های برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید:

69 33 00 91 

خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *