مطالب دورژانس

راهنمای تنظیم چشمی درب اتوماتیک

راهنمای چشمی دورژانس

آموزش نصب فتوسل

فتوسل از یک مقاومت متصل به صفحات حساس به نور تشکیل شده است. با تابش نور بیشتر به صفحات، مقاومت (میزان جریانی که از مقاومت عبور می کند) تغییر یافته و چراغ را روشن و خاموش می‌کند. این فناوری برای همه انواع مکان‌های بیرونی مناسب است.

این سنسور حساس به نور، بدون نیاز به دخالت مداوم انسان در خاموش و روشن کردن چراغ‌ها عمل می‌کند و دیگر نگرانی‌ای برای تنظیم تایمر یا فراموش شدن زمان روشن کردن چراغ‌ها نخواهید داشت. اگرچه از سنسور فتوسل بیشتر در معابر و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید در منزل، حیاط خانه، حیاط ویلا و حتی درون ویلای خود، این سنسور را نصب کنید.

احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که از یک خیابان یا کوچه‌ای گذر کنید و چراغ‌های آن را خاموش ببینید. در چنین شرایطی، یکی از احتمالات این است که فتوسل چراغ‌ها دچار مشکل شده باشد. 

فتوسل دورژانس

سنسور فتوسل چگونه عمل می‌کند؟

فتوسل مانند کلید‌های برقی که روی دیوار خانه‌مان نصب شده، عمل می‌کند، با این تفاوت که ما کلید برق را می‌فشاریم تا لامپ‌ها روشن شود.

اما در سیستم روشنایی‌ای که نصب فتوسل روی آن انجام شده، لامپ‌ها به‌طور خودکار روشن می‌شوند. سنسورهای فتوسل را سوئیچ فوتوالکتریک نیز می‌نامند.

فتوسل‌ها در تمام طول سال کار می‌کنند. آنها در هنگام غروب فعال می‌شوند و در سپیده دم خاموش می‌شوند؛

حتی زمانی که روزها در تابستان طولانی‌تر یا در زمستان کوتاه‌تر هستند. از آن‌جایی که آن‌ها به جای این‌که در زمان مشخصی کار کنند، میزان نور را حس می‌کنند، نیازی به تنظیم زمانی که طلوع یا غروب خورشید با فصول تغییر می‌کند، ندارند.

نصب فتوسل برای نورپردازی ساختمان‌ها در شب نیز مناسب است.

مراحل نصب فتوسل

راهنمای نصب فتوسل دورژانس

برای نصب سنسور فتوسل باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت زیاد انجام دهید تا فتوسل شما عملکرد درستی داشته باشد. در اولین قدم از طریقه نصب فتوسل، لازم است بدانید که این پروژه، به کارهای الکتریکی نیاز دارد. بنابراین اگر توانایی انجام این کارها را ندارید و یا نگران ایمنی خود هستید، با یک برق‌کار تماس بگیرید تا نصب فتوسل را برای شما انجام دهد.

در صورتی که می‌خواهید خودتان دست به کار شوید، مراحل زیر را انجام دهید. ما طریقه نصب فتوسل را گام به گام توضیح داده‌ایم.

۱- کلید مدار چراغ‌های مورد نظر را خاموش کنید. اگر نمی‌دانید کدام کلید، چراغ مدنظر را خاموش می‌کند، تمام کلیدهای برق ساختمان را خاموش کنید و از قطع برق مطمئن شوید.

۲- دو سیم مشکی روی فتوسل دیده می‌شود. این سیم‌ها باید به سیم مشکی بین لامپ و برق اصلی، متصل شود. سیم مشکی‌ای که از خانه به سمت چراغ برق می‌رود را جدا و یکی از سیم‌های مشکی روی فتوسل را به آن وصل کنید. رشته‌های مسی سیم را با دست خوب بپیچید تا اتصال محکمی ایجاد شود.

۳- سیم دوم روی فتوسل را به سیم مشکی چراغ برق خود وصل کنید و قسمت مسی آن‌ها را خوب به هم بپیچید.

۴- اتصال‌های ایجاد شده را با چسب برق، خوب بپوشانید. دقت کنید که به هیچ وجه اثری از قسمت‌های مسی سیم نباشد و کامل پوشیده شده باشند.

۵- برای تست سنسور فتوسل، کلید قطع جریان برق را روی روشن قرار دهید. سپس فتوسل را با دست خود بپوشانید تا در تاریکی قرار گیرد. اگر چراغ‌ها، در زمان پوشاندن فتوسل روشن شوند، فتوسل شما به درستی فعال شده است.

۶- نصب فتوسل را با کنار هم قرار دادن چراغ برق و سنسور، به پایان برسانید.

۷- توجه داشته باشید که در برخی فتوسل‌ها یک سیم مشکی و یک سیم سفید یا آبی وجود دارد. این موضوع در سیم‌کشی ساختمان نیز امکان‌پذیر است. همیشه سیم‌های مشکی را به هم و سیم‌های سفید را نیز به یکدیگر وصل کنید.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع فتوسل های ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *