مطالب دورژانس

راهبند بولارد دورژانس

راهبند بولارد دورژانس
راهبند بولارد دورژانس

 محصولات و راه حل هایی نوآورانه که باعث افزایش راحتی ، ایمنی و بهره وری انرژی  و در نتیجه رضایت همه مشتریان میشود رسالت اصلی شرکت دورژانس ایمن فک قرار گرفته است.

این امر مهم باعث شده است که شرکت دورژانس با انجام خدمات و ارائه محصولاتی  که بتواند امنیت و سلامت بشریت را حفظ نماید از شرکت و کارخانه خود رهبری مدرن ساخته و با انجام یک کار تیمی و مدیریت حرفه ای ارزش بسیار والایی در میان مشتریان پیدا کند.

از انجا که امنیت یک مقوله اساسی و مهم برای بسیاری از ارگانها و سازمانها میباشد ، در نتیجه یکی از محصولاتی که باعث ایجاد حفاظت در سازمانها و ارگانها و مراکز نظامی و سازمانهای تجاری میشود راهبند های بولارد یا راهبند های ستونی میباشد.

دورژانس بعنوان یک تولید کننده ای که در زمینه محصولات امنیت فیزیکی و ارائه انواع گیتها و راهبند های تردد فعالیت  می نماید ، امید دارد با ساخت و فروش این دست از محصولات به مشتریان داخلی و صادرات به سایر کشورهای دنیا امنیت و آسایش را برای همگان فراهم آورد

راهبند های ستونی که اصطلاحا به انها (بولارد) نیز گفته میشود ، بطور کلی بنام عنوان یک مسدود کننده راه میباشد که به منظور جلوگیری از تردد های غیر ضروری و جلوگیری از حمله های انتحاری و تروریستی ، در ساختمان ها و مکان هایی که دارای اهمیت ویژه ای میباشند مورد استفاده قرار میگیرد.

از نام های دیگر بولارد میتوان به راهبند ستونی ، مسدود کننده جاده ای ، استاپر یا کنترل کننده ترافیک ، بولارد های ترافیکی ، استوانه های امنیتی نیز گفته میشود.

اصطلاح bollard اولین بار در فرهنگ لغت انگلیسی اکسفورد در سال 1844 ظاهر شد ، و نام ستون هایی بوده است که برای خط اتصال کشتی های دریایی استفاده می شده است و با گذشت زمان از این اصطلاح برای هدایت ترافیک عابر پیاده و وسایل نقلیه استفاده شده است.

حمل وسایل نقلیه در اماکن عمومی باعث شده است تا علاقه بیشتری به این گونه راهبند های ستونی برای مقاومت در برابر ضربه بوجود آید.

معماران از بولارد ها برای مدیریت تردد عابران پیاده ، و برای مدیریت تردد وسایل نقلیه و پارکینگ دوچرخه استفاده می کنند.

از جمله اماکنی که میتوانند از این مدل راهبند های ستونی استفاده کنند شامل :

سفارت خانه ها ، وزارت خانه ها ،فرودگاه ها ،ایستگاه های عوارضی ، بانک ها ، خیابان های عابر پیاده، ساختمان های تجاری ، مراکز خرید ، استادیوم ها ، ساختمان های تاریخی و کاخ ها و موزه ها، گالری های هنری ، هتل ها ، سازمان های نظامی و انتظامی ،پادگان های نظامی و زندان ها ، اداره جات دولتی و سازمان هایی که احتمال حمله تروریستی بسیار حتمی میباشد استفاده از این مدل راهبند ها بسیار ضرورت دارد.

به صورت کلی دو نوع مختلف از این مدل راهبند های ستونی وجود دارد :

1-راهبند های ستونی الکترومکانیک دورژانس

2- راهبند های ستونی هیدرولیک دورژانس

راهبند های ستونی الکترومکانیکی به کمک موتوری که داخل ان قرار گرفته است و با استفاده از گیربکس و شفت حرکتهای خطی بالا و پایین در ستون راهبند را بوجود می آورد.

اما در مدل های راهبند های هیدرولیکی از فشار روغن برای حرکت ستون راهبند استفاده می گردد و به همین دلیل هزینه تعمیرات در این مدل راهبند های ستونی هیدرولیکی کمتر خواهد شد.

روغن پمپ با فشار زیادی که به سیلندر راهبند وارد می کند باعث حرکت بالا و پایین استوانه و ستون راهبند خواهد شد.

چون سرعت عملکرد و کیفیت راهبند های ستونی هیدرولیکی کمتر میباشد لذا هزینه تعمیر و نگهداری انها کمتر می شود و باعث میشود که طول عمر بالاتری نسبت به نمونه های مکانیکی داشته باشند و امروزه این مدل راهبند های ستونی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی این مدل راهیند ها به صورتی است که از حرکت الکتروهیدرولیکی استفاده می کنند و در انواع مختلف مکانیکی و طول و ابعاد و اندازه های متفاوت ساخته میشوند. در حقیقت قطر ستون ها ، ارتفاع آنها ، ابعاد و اندازه و جنس بدنه ، سرعت حرکت ستونها و بالا و پایین آمدن انها میتوانند در قیمت این مدل راهبند های ستونی تاثیر گذار باشند.

شرکت دورژانس ایمن فک انواع مختلفی از بولاردها یا راهبند های ستونی را طراحی و تولید می نماید و عرضه میکند که به شرح انواع انها میپردازیم

1- بولارد با حرکت مداوم یا بولارد معمولی دورژانس :

این مدل بولارد ها ، به گونه ای طراحی شده است که امکان عبور و مرور مداوم را فراهم می آورند و در برد و مدارهای صنعتی ان از تابلوهایی استفاده می گردد که به دلیل استفاده مداوم مشکلی در گیت بوجود نمی اورد.

این مدل راهبند ها در ورودی هتل ها ، تالارها ، ساختمان های تجاری و … استفاده می گردد. در این مدل راهبند ها ، تلکسوپ را به طور منظم به درون گیرنده های درون زمینی فرو میکنند. هنگامیکه ستون ها در حالت عمودی یا قائم در محیط قرار دارند و نصب شده اند،  محیطی تمیز و براق و زیبا را نمایش میدهند و به راهنمایی و کنترل ترافیک نیز کمک شایانی می نمایند.

در مدلهایی از این نوع راهبند های بولارد ، علاوه بر اینکه دارای ساختار محکم و طراحی مدرن میباشند دارای لامپ یا led هستند و این لامپ در بالای ستون ها قرار میگیرند که در برابر عوامل خارجی بسیار محکم و مقاوم میباشد. از انجا که سیستم کنترل دسترسی این نوع راهبند ها در درون آن قرار گرفته است از آلودگی سیستم و برد ها جلوگیری بعمل می آید.

بولارد معمولی دورژانس
بولارد ضد تروریستی دورژانس

2-بولارد اتوماتیک ضد انتحاری دورژانس ( ضد تروریستی):

این مدل بولاردهای دورژانس قابلیت ضربه پذیری بالایی دارند و اصولا از فولاد ضد زنگ ساخته میشوند.قطر و ابعاد ستون این مدل راهبند ها بسیار بزرگتر هستند .

سیستم هیدرولیک این مدل بولاردها به گونه ای است که عمر طولانی دارد و برای فضایی که امنیت بالایی را نیاز دارند پیشنهاد می گردد.

این مدل بولاردها قابلیت متوقف کردن کامیونهایی با وزن های سنگین و با سرعت حداقل 80 کیلومتر در ساعت را دار میباشند که اصطلاحا به این نوع بولارد ها ، بولاردهای پرقدرت یا راهبند های ستونی ضد تروریستی گفته میشود.

زمانیکه ستون اتوماتیک در حالت قائم یا بلند قرار دارد قابل مشاهده میباشد و یک سد محکم را نمایش میدهد و در حالیکه در موقعیت پایین و در زیر زمین قرار میگیرد کاملا با سطح جاده یکسان میشود و اجازه عبور و مرور وسائل نقلیه را میدهد.

در سازمانهایی که امکان حمله تروریستی وجود داشته باشد به دلیل اینکه در این مدل گیتها از استیل ضد زنگ و بسیار با دوام و قوی استفاده می گردد ، با توجه به عملکرد فوق العاده انها ، اصولا از این مدل راهبند های ستونی استفاده می گردد.

در حقیقت این مدل مسدود کننده های جاده ای امکان حرکت خودروی انتحاری را به دلیل خسارتی که به جلوی خودرو و چرخ ها و لاستیک خودرو وارد می کنند امکان پذیر نمی کنند.

این مدل راهبند های ستونی در اداره جات پلیس ، سفارت خانه ها ، فرودگاه ها ، سازمانها و ساختمانهای نظامی پیشنهاد می گردد.

3-بولارد ثابت دورژانس:

استفاده از این راهبند های ستونی یک راه حل بسیار مقرون به صرفه ، جهت مسدود نمودن مسیرهایی است، که همیشه باید مسدود و بسته باشند .برای بستن مسیرهایی که باید به صورت دائمی بسته باشند از این مدل راهبند های ستونی ثابت استفاده می گردد.

در اماکن نظامی و دولتی و تجاری و یا خیابان هایی که برای تردد وسایل نقلیه به طور دائم بسته هستند پیشنهاد می گردند.

نوع فولادی که اصولا در این مدل راهبند ها استفاده می گردد استیل ضد زنگ زنگ بوده و کاملا در مقابل رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند.

قسمت بالای این راهبند ها اصولا با نوارهای زرد و مشکی جهت دیده شدن در شب تزیین می شوند.

قطر های ستون ها، ابعاد و اندازه و ارتفاع راهبند ها، که این مدل بولارد ها تولید می گردند با توجه نیاز مشتری متغیر میباشد.

راهبند های ستونی ثابت در شکل ها و اندازه های مختلفی عرضه میشوند و رنگ بیرونی ان میتواند متناسب با نیازهای درخواست شده از سمت مشتری باشد.

بولارد ثابت دورژانس
بولارد متحرک دورژانس

4-بولارد های متحرک یا قابل جا به جا شدن دورژانس:

این نوع بولارد ها برای محافظت از مشاغل و دارایی ها در برابر سرقت های احتمالی یا هر گونه صدمه دیگری طراحی شده اند.

به جهت جلوگیری از دسترسی مجرمان ، میتوان در روبروی درهای فروشگاه یا در قسمت دربهای غلتکی سازمانها از این نوع بولارد ها ی متحرک نصب کرد .

این مدل راهیند ها ی ستونی ، دارای یک قوطی قابل جا به جا شدن میباشند که این قوطی به سطح کف راهبند و در داخل زمین سوار میشود.

از این مدل راهبند ها برای ورودی انبارهای کارخانه ها ، خرده فروشی ها ، فروشگاه ها ، ورودی پارکینگ ها ، بندرگاه ها و … میتوان استفاده نمود. که در ان هدف متوقف کردن وسایل نقلیه و عدم ورود به مناطق غیر مجاز یا جدا کردن وسائل نقلیه از عابران پیاده به ویژه در اطراف محل کار میباشد.

زیرساخت این مدل راهبند ها به گونه ای است که قسمت زیرساخت ستون ، در زیر زمین حفر می شوند و نیاز به کنده کاری جهت اماده نمودن زیرساخت دارد.در قسمت بالای این مدل راهبند های ستونی یک دستگیره به شکل tee-lock قرار دارد که براحتی با استفاده از ان میتوان ستون راهبند را باز و جا به جا نمود.

استفاده از این مدل گیتها در صورتی پیشنهاد می گردد که امکان نصب گیت های کف خواب یا دفنی به دلیل عمق یک متری که جهت زیر ساخت مورد نیاز است وجود ندارد و این مدل مسدود کننده ها به دلیل اینکه عمق کمتری برای زیرساخت احتیاج دارند پیشنهاد می گردد. چرا که نیاز به حفاری سنگینتری نسبت به سایر مدل های مشابه ندارند.

استفاده از این مدل راهبند های ستونی در قسمت ورودی پارکینگ، باعث میشود که از بین تنش بین صاحبان پارکینگ جلوگیری بعمل آید.

5-بولارد های تلسکوپی یا تاشو دورژانس:

بولارد های تاشو ، روی یک لولا نصب میشوند و اجازه میدهند که تا یک بولارد به زمین خم شود. و در حالت ایستاده نیز این بولاردها با یک قفل ، قفل میشوند. بولارد های تاشو ، معمولا در مواردی کاربرد دارند که فقط برای تحویل یک ابزار یا وسیله نقلیه اضطراری نیاز به پایین امدن هستند و در صورت پایین امدن روی زمین اگر به خوبی مشخص نباشند میتوانند به یک مانع عابر پیاده تبدیل شوند.

این مدل راهبند های ستونی تاشو یا بولارد های تاشو را میتوان به صورت کاملا دستی به سمت پایین اورد و برای فضاهای عمومی با کاربرد مختلط مفید هستند زیرا میتوانند برای رویدادهای مختلف جمع اوری و پایین بیایند یا تردد وسایل نقلیه را کاهش دهند.

بعضی اوقات در مکانهایی مانند پارکها که در فصل هایی مانند زمستان اجازه ورود دوچرخه و اتومبیل و .. را ندارند نیز میتواند استفاده شوند.

شرکت دورژانس ایمن فک ارائه دهنده ی انواع خدمات فروش و خدمات پس از فروش و تعمیرات انواع راهبند بولارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *