مطالب دورژانس

راهبند اتوماتیک بازویی دورژانس چیست؟

اپراتور درب اتوماتیک پارکینگ ریلی 746 فک

به طور کلی به تجهیزاتی که با مسدود کردن مسیر عبوری به ما کمک می‌کنند تا کنترل بیشتری بر روی عبور و مرور ها داشته باشیم راهبند می‌گویند.

راهبند میله ای  هم برای خودرو ها و هم افراد تولید می‌شوند ولی ما در این صفحه قصد پرداختن به راهبند های خودرویی برقی را داریم. این تجهیزات کنترل تردد خودرویی به طور کلی به 2 دسته راهبند امنیتی ضد انتحاری و راهبند بازویی تقسیم می‌شوند.

راهبند های بازویی اتوماتیک برای تردد های متفاوت طراحی شده اند؛ اماکن متفاوتی مانند پارکینگ مجتمع های مسکونی و اداری، پارکینگ های عمومی؛ وردوی سازمان ها، ورودی شهرک های صنعتی و…

این راهبند ها امکان نصب انواع بازو ها مانند تلسکوپی، فنس دار و تاشو 90 درجه و 180 درجه را دارند که این قابلیت امکان استفاده از آن ها را در انواع اماکن را فراهم می‌کند.

در ویدیو زیر نحوه عملکرد راهبند های بازویی برقی را می‌بینیم:

شرکت دوژانس تمام محصولات راهبند بازویی را دارا میباشد پس برای خرید راهبند مورد نیاز بر اساس تردد با ما تماس بگیرید

021-72239

این سیستم های کنترل تردد اتوماتیک را از سه جهت نوع بازو (بوم) راهبند، سیستم محرک (موتوری) و سرعت می‌توان دسته بندی کرد:

انواع راهبند اتوماتیک بازویی بر اساس بازو

از آنجایی که نیاز است امکان استفاده از راهبند های اتوماتیک بازویی در هر مکانی وجود داشته باشد، بوم های مختلفی برای این دستگاه های کنترل تردد طراحی شده است که به 3 دسته اصلی تلسکوپی، تاشو و فنس دار تقسیم می‌شوند.

 به صورت خلاصه انواع این بوم ها و کاربرد های آن را در اینجا بیان می‌کنیم:

بازو تلسکوپی

راهبند های بازویی تلسکوپی همان راهبند های رایج در  بازار هستند با این تفاوت که بازوی آن ها قابلیت افزایش و کاهش طول را دارند. طول این نوع از بازو ها بسته به مدل راهبند از 4 تا 8 متر قابل تغییر است و در صورتی که عرض مسیر کمتر از 4 متر باشد از بازوی معمولی استفاده می‌شود

بازویی تلسکوپی

بازو فنس دار

راهبند های بازویی فنس دار همانند بازو های معمولی هستند با این تفاوت که نرده هایی بر روی بازو تعبیه شده است که فضای بالا و پایین بازو را مسدود می‌کند.

این نوع بازو تا 6 متر قابل نصب است.

بازویی فنس دار

بازو تاشو 90 درجه

در مکان هایی مانند خروجی پارکینگ های طبقاتی که محدودیت فضا وجود دارد و احتمال برخورد بازوی معمولی با سقف هست می‌توان از بازو های تاشو استفاده کرد. یکی از این بازو ها، تاشوی 90 درجه است که پس از باز شدن موازی سقف قرار می‌گیرد

بازویی 90درجه

بازو تاشو 180 درجه

راهبند های بازویی تاشو 180 درجه همانند تاشوی 90 درجه برای اماکن دارای محدودیت فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد با این تفاوت که بازو پس از باز شدن کاملا هم‌راستا با خود راهبند قرار می‌گیرد.

راهبند 180 درجه

انواع راهبند اتوماتیک بازویی بر اساس سیستم محرک برقی

سیستم محرک راهبند های برقی به دو دسته الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک تقسیم می‌شود.

راهبند های دارای سیستم محرک الکترومکانیک با استفاده از نیروی محرک موتور کار می‌کنند در حالی که راهبند های الکتروهیدرولیک با استفاده از فشار روغن بازو را حرکت می‌دهند.

راهبند های الکترو هیدرولیک با استفاده از فشار روغن کار می‌کنند و به همین دلیل قدرت بالاتری نسبت به دیگرد موتور ها دارند و به همان اندازه قیمت بیشتری هم دارند. این راهبند های برقی به جهت جریان روغن در اجزا راهبند نیاز به سرویس های دوره ای منظم دارد.

راهبند های الکترومکانیک برخلاف دیگر راهبند ها به هیچ گونه مایعی نیاز ندارند و با استفاده از نیروی جک و اهرم و هچنین گیبرکس کار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *