مطالب دورژانس

در مورد اختراع درب های اتوماتیک ریلی چه میدانید؟

با آنکه ساخت دربی که به صورت خود کار باز شود اقدامی بدیهی به شمار می‌آید اما برای حل هر مشکل نیاز به اختراع است. تنها گذر زمان ارزش اختراعاتی همچون درب کشویی اتوماتیک را برای جامعه مدرن نمایان خواهد کرد. پس بیایید علت اختراع درب کشویی اتوماتیک را کشف کنیم تا اینکه به اهمیت آن بهتر پی ببریم.

با آنکه ساخت دربی که به صورت خود کار باز شود اقدامی بدیهی به شمار می‌آید اما برای حل هر مشکل نیاز به اختراع است. تنها گذر زمان ارزش اختراعاتی همچون درب کشویی اتوماتیک را برای جامعه مدرن نمایان خواهد کرد. پس بیایید علت اختراع درب کشویی اتوماتیک را کشف کنیم تا اینکه به اهمیت آن بهتر پی ببریم.

اختراع درب اتومات ریلی

خاستگاه درب کشویی اتوماتیک مدرن

با آنکه تاریخچه درب‌ های اتوماتیک به قرن اول پس از میلاد بازمی‌ گردد اما اختراع درب اتوماتیکی با شکل و شمایل امروزی در سال 1931 توسط تولید ‌کننده ‌ای که هم‌ اکنون با نام «استنلی بلک اند دکر» شناخته شده است ثبت گردید. مفهوم این نوع درب مبتنی بر حسگر چشمی بود، هنوز هم برخی از درب‌ های اتوماتیک امروزی از آن برخوردارند، و زمانی که خدمه رستوان قصد عبور از درب را داشتند آنرا باز می‌کرد تا بتوانند راحت ‌تر غذا و نوشیدنی را به اتاق‌ های دیگر حمل کنند. بعداً در سال 1945، «لو هیوویت» و «دی هورتون» متوجه شدند که درب‌ های لولایی برخلاف جریان باد در شهر ساحلی «کورپوس کریستی» تگزاس به سختی باز می‌شدند. آنها برای حل این مشکل درب ‌های کشویی اتوماتیک را اختراع کردند که از زیر پایی محرک استفاده می‌کرد. این فناوری هنوز هم پس از گذشت بیش از یک دهه کاربرد دارد.

تاثیر و اهمیت درب اتوماتیک

خیلی زود ثابت شد که درب‌ های کشویی اتوماتیک تنها برای خدمه رستوان ‌ها مفید نیست و هر کسی که دست‌ هایش پر بود از مزیت این درب‌ ها بهره‌ مند می‌شد. درب‌ های کشویی اتوماتیک به سرعت به هتل ‌ها، بیمارستان‌ ها، بانک‌ ها و تمام امکانی که عبور و مرور افراد پیاده در آن زیاد بود راه یافت. حتی کوچکترین تبدیل درهای دستی به درهای اتوماتیک باعث می‌شد که سرعت جامعه به شکل بهینه افزایش یابد. امروزه اما در تمام طول روز با درب‌ های کشویی اتوماتیک سر و کار داریم، از هنگام خرید در فروشگاه‌ ها تا زمان سوار شدن در هواپیما در فرودگاه.

اختراع درب اتوماتیک مدرن و اهمیت آن

فناوری اولیه درب‌ های‌ کشویی اتوماتیک همواره بروز شده تا تجربه‌ ای روان ‌تر و همچنین بادوام‌ تر را عرضه کنند. در این میان، حسگرهای دیگری اختراع شده‌اند، از جمله حسگرهای مادون قرمز که به صورت آنی عمل کرده و خود را با تغیرات محیط ورودی انطباق می‌دهند. همچنین امروزه می‌دانیم که علت اصلی استفاده از این درب‌ ها رونق کسب و کارمان است و بهره‌ وری در اهمیت بعدی قرار دارد. ایجاد دسترسی برای تمام افراد با توانایی ‌های مختلف حرکتی از اهمیت زیادی برای بسیاری از فروشگاه‌ ها و اماکن اداری برخوردار است. همچنین امروزه درب ‌های اتوماتیک در امنیت ساختمان نیز نقش دارند چون کسب و کارها را قادر می‌ سازند تا به سرعت فضای خود را کنترل کرده و از مراجعه ‌کنندگان ‌شان محافظت کنند. این ویژ‌گی‌های امنیتی درب ‌های اتوماتیک را تبدیل به ابزاری فوق ‌العاده می‌کند.

درب کشویی اتوماتیک با هدف حل مشکلات به ظاهر کوچک اختراع شد با این حال کماکان نقش معنا داری در زندگی ما دارد. اگر شرکت ‌تان قصد اتوماتیک کردن ورودی ساختمان را دارد، ما به ارزش افزوده‌ای که درب‌ های کشویی اتوماتیک برای کسب و کار شما به ارمغان خواهند آورد واقف هستیم. تکنسین‌ های مجاز ما صاحب کوله ‌باری از تجربه و دانش و همچنین اشتیاق فراوان برای تامین نیازهای شما هستند. ما با افتخار خدمات نصب و تعمیرات درب‌ کشوی اتوماتیک تجاری را در سراسر ایران ارائه می‌کنیم و امیدواریم به شرکت شما کمک کنیم تا در سال‌های پیش‌ رو در دسترس بمانید.

دورژانس

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع جک های  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید:

69 33 00 91 -021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *