مطالب دورژانس

درب اتوماتیک گردان چیست؟

یک درب گردان اغلب دارای سه یا چهار درب یا باله می باشد  که به روی یک شفت مرکزی آویزان می باشد  و در اطراف یک محور عمودی درون یک محفظه استوانه ای می چرخد. به طور معمول درب های اتوماتیک گردان از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار کارآمد به شمار می روند لذا از، از دست دادن گرمایش یا سرمایش ساختمان جلوگیری به عمل می آورد . درب اتوماتیک گردان (درب فولدینگ)یکی از زیباترین نوع درب ها و یکی از پیچیده ترین سیستم های درب اتوماتیک شیشه ای چرخشی محسوب می شود.

درب اتوماتیک گردان با نام های مختلفی  همچون  درب اتوماتیک  چرخان و یا درب اتوماتیک ریولوینگ  معرفی می شوند .استفاده از درب اتوماتیک گردان بیشتر نشان دهنده  زیبایی و لوکس نشان دادن پروژه می باشد . به عبارتی درب اتوماتیک گردان نوعی درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که دارای یک محفظه شیشه ای است و با چرخش منجر به  جابجایی افراد داخل کابین خود می گردد.

این نوع از درب چرخان یا گردان از زیباترین نوع درها محسوب می شوند که در نوع خود بسیار پیچیده نیز هستند و  معمولا جهت دار می باشند. استفاده بیشتر آن در  مکان های باریک و پهنای کم در خارج و داخل محیط می باشد . برای استفاده از فشار و کشش درب اتوماتیک گردان ، به دو شکل سربار یا روی سطح نصب می شوند.

این نوع درب های اتوماتیک شیشه ای گردان برای درهای تک، جفت یا دوجداره طراحی گردیده اند. اپراتورها فقط با بازو و درایو به عنوان یک بسته کامل می توانند از این درهای اتوماتیک تامین گردند.  از ویژگی های بارز این درب ها  ظرافت آن ها می باشند که در فصل زمستان با کاهش دما و در تابستان با افزایش دما مقابله می نماید ودر جاهایی که تراکم و انرژی مهم است عملکرد بسیار خوبی به نمایش می گذارند.

انواع درب گردان :

درب اتوماتیک گردان از سه یا چهار درب (باله، لت)  تشکیل شده   که بر روی میله ای که در مرکز درب قرار دارد نصب می گردند و به گونه ای عمل می کنند که  حول این میله بر اثر نیروی برق، درب ها با سرعت یکنواختی  به حرکت در می آورند. سنسور از دیگر اجزای این نوع درب محسوب می شود . اصولا درب اتوماتیک گردان به علت حرکت چرخشی که دارند موجب حرکت جریان هوا و همچنین مانع از ورود ذرات گرد و خاک به محوطه ساختمان می گردند. همچنین این درب ها در دسته  درب های برقی و گران قیمت به شمار می روند.

درب اتوماتیک گردان شامل انواع مختلفی می باشد  ضمن اینکه این درب ها  در ابعاد، رنگ و اندازه های متنوعی طراحی و تولید می گردند . باله جزو اصلی ترین اجزای این درب ها به شمار می رود  که در قسمت استوانه ای شکل درب های چرخشی تعبیه می گردند. انواع درب چرخشی با توجه به تعداد باله ها مشخص می شود که عبارت اند از :

     درب چرخشی دو باله

     درب چرخشی سه بالا

     درب چرخشی چهارباله

موارد استفاده از درب اتوماتیک گردان

استفاده از این درب ها می تواند برای اماکنی همچون  مراکز خرید و فروشگاه ها مناسب باشد، زیرا  مشتریان با دست هایی پر از کیسه های خرید، دیگر نیازی به حرکت دادن درب نخواهند داشت و سادگی رفت و آمد برای مشتریان اتفاق می افتد. همچنین استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای گردان برای یک ساختمان اداری مهم و یا دفتر مرکزی یک شرکت بزرگ، موجب  بسیار شیک  شدن محیط  می شود. از دیگر مکان مناسب برای نصب درب اتوماتیک گردان بانک ها می باشند زیرا رفت و آمد نسبتا زیادی در آن صورت می گیرد.

درب اتوماتیک گردان

امنیت درب اتوماتیک گردان

در درب اتوماتیک گردان به علت  فاصله ی کمی که  بین درب ها صورت گرفته می توان  یک عمل امنیتی ضورت گیرد  تا در هر زمان فقط یک فرد بتواند وارد و یا خارج گردد که مزیت این نوع درب نسبت به درب های معمولی می باشد  که نفر دوم به راحتی می تواند همزمان با نفر اول وارد شود که همین یک قابلیت امنیتی محسوب می شود. گاهی اوقات بعضی از درب های اتوماتیک گردان را برای ورود یک طرفه طراحی می شوند مثلا توسط آن دری افراد فقط می توانند وارد ساختمان گردند  و یا فقط از ساختمان خارج شوند. به عنوان مثال استفاده از این نوع  درب ها در فرودگاه رایج است تا افراد نتوانند بازرسی های امنیتی فرودگاه را دور بزنند.

ویژگی استفاده از درب اتوماتیک گردان

 

    از سیستم برنامه ریزی نوع حرکت برخوردار هستند

    پیشگیری  از هدر رفتن انرژی

    دارای نمای شیک ومدرن می باشند  از این جهت در هر مکانی می توانند نصب و استفاده شوند

    حرکت سریع، آسان و راحت

    امنیت بالا (دارای سنسور ترمز و سیتم کنترل سرعت)

تفاوت بین درب اتوماتیک گردان با درب دستی در چیست؟

فرقی که ما بین درب اتوماتیک گردان و درب دستی وجود دارد که مجهز بودن درب اتوماتیک گردان به واحدهای درایو و سیستم های سنسور می باشند که در نهایت منجر به  اتوماتیک کار کردن درب می شود. درب اتوماتیک گردان از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشند  و معمولا در میان بانک ها ، مراکز خرید ، هتل ها ، ساختمان های اداری بسیار پر کاربرد می باشند . درب اتوماتیک گردان در شرایطی که کنترل آب و هوا در اولویت باشد ایده آل ترین انتخاب خواهد بود.

مزایای درب های اتوماتیک گردان

درب گردان اتوماتیک کاربرپسند می باشد و زیبایی فوق العاده ای به ورودی ساختمان بخشیده است. سه یا چهار درب که معمولاً روی یک محور مرکزی قرار می گیرند یک درب گردان اتوماتیک را تشکیل می دهند. درب تشکیل دهنده درب گردان اتوماتیک حول یک محور عمودی می چرخد.چنین درب هایی توجه بسیاری از کارفرمایان را به خود جلب کرده است، زیرا اجاره به تعداد زیادی از افراد اجازه ورود و خروج را به طور همزمان می دهد. سرعت آن را می توان با استفاده از دستگاه کنترل سرعت تنظیم کرد. بالای درب اتوماتیک گردان یک سنسور ایمنی اتوماتیک قرار دارد که در مواقع لزوم از بروز مشکلاتی مانند گیر کردن درب ها جلوگیری می کند. این درب برای برج های بزرگ و آسمان خراش ها استفاده می شود زیرا از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

درب اتوماتیک گردان

سیستم کارکرد درب اتوماتیک گردان

در هنگام خرید درب اتوماتیک انواع مختلفی از درب های اتوماتیک را مشاهده خواهید کرد که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. هنگام خرید هر کدام از این موارد، بهتر است به محیط خود توجه کنید تا بتوانید یکی را خریداری کنید که با محیط و فضای شما همخوانی بیشتری دارد. کارشناسان می توانند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند تا متوجه شوید کدام نوع درب اتوماتیک برای شما مناسب تر است.

در این صورت با توجه به بودجه و نیاز ساختمان خود بهترین درب اتوماتیک را برای ورودی ساختمان خود نصب خواهید کرد. یکی از انواع درب اتوماتیک که بسیار مجلل بوده و افراد زیادی آن را در ساختمان خود نصب می کنند، درب اتوماتیک گردان است.

مزایای نصب درب اتوماتیک بسیار زیاد است و به همین دلیل افراد زیادی آن را در ورودی ساختمان نصب می کنند. اگر نمی خواهید انرژی زیادی هدر دهید، باید بدانید که این نوع درب بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. فرم کار این درب در حالت عادی باز و در حالت عادی بسته می باشد که یکی از مهمترین ویژگی های مورد استفاده افراد می باشد.

نیازی به باز کردن آن با دست نیست، اما درب به طور خودکار در 4 چرخه قرار می گیرد و وارد یکی از آنها می شوید. بسیاری از ساختمان های مجلل ترجیح می دهند از این نوع درها استفاده کنند. این درب ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

یکی از آنها این است که سیستم عامل اصلی آن بر اساس وزن است. وزن آنها یکی از مهم ترین عواملی است که در طول ساخت مورد توجه قرار می گیرد.

نمونه دیگر بر اساس سنسورهای سنتی نصب شده بر روی درب های اتوماتیک است. پنل آن شیشه ای است و می تواند به خوبی به این سنسورها پاسخ دهد. در این صورت به راحتی می توانید آن را روشن و خاموش کنید که یکی اz کارکردهای مهم و اصلی آنهاست. می‌توانید هر یک از آن‌ها را دوبار بررسی کنید و سپس موردی را که بیشتر به آن نیاز دارید بخرید و سفارش دهید.

سیستم حسگرهای متداول

در این نوع درب ها، حسگر یا چشمی در بالای درب نصب می شوند. این حسگرها با تشخیص حرکت افراد به کنترل باکس سیگنال فرستاده وجود مانع را اعلام می دارند.

نحوه قرار گرفتن لنگه های درب چرخان

از یک استوانه شیشه ای که به شکل ثابت و گرد است تشکیل شده که دارای ورودی و خروجی است و سه لنگه متحرک که با زاویه 90درجه به هم متصل شده و در مرکز این استوانه جای گرفته است که بصورت پره ای حرکت می کند درست مانند  یک منشور عمل می کند.

همانطور که می دانید تعداد  باله های درب چرخشی متناسب با میزان تردد از ورودی و قطر استوانه درب ورودی می تواند دو ، سه و چهار باله انتخاب شود. در زمان قطعی برق باله های درب گردان رها می گردد و به شکل  دستی حرکت می کند.

در این مدل درب اتوماتیک برقی بصورت همزمان امکان ورود و خروج برای افراد مهیا می باشد.زمانی که  درب اتوماتیک ریولوینگ شروع به چرخش می کند  افرادی که داخل هستند با قرار گرفتن در بین باله ها می توانند خارج شده و افرادی که بیرون هستن هم همزمان درون باله ها قرار گرفته و وارد مکان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *