مطالب دورژانس

درب اتوماتیک الکترومکانیکی | درب اتوماتیک هیدرولیکی دورژانس

درب اتوماتیک از نظر کارکرد در سه نوع : درب اتوماتیک پنوماتیکی، درب اتوماتیک الکترومکانیکی و درب اتوماتیک هیدرولیکی موجود می باشد.
درب اتوماتیک پنوماتیک:

 اصول کارکرد این سیستم بر اساس باد است

اما با ورود گسترده سیستمهای الکترومکانیکی  و هیدرولیکی و برتری این سیستم ها نسبت به سیستم پنوماتیک، آخرین بازمانده های درب های اتوماتیک پنوماتیک در حال برچیده شدن هستند.

درب اتوماتیک پنوماتیکی دورژانس
درب اتوماتیک الکترومکانیکی دورژانس

درب اتوماتیک الکترومکانیکی:

 

با ورود سیستم های الکترومکانیک به ایران و رقابتی شدن بازار، قیمت درب های اتوماتیک دورژانس کاهش یافت و با مناسب شدن قیمت این کالا از فهرست کالاهای لوکس و تجملی خارج شد و اکنون می توان گفت که بیشتر ساختمان های در حال ساخت ایران ، ساختمان خود را به درب های اتوماتیک تجهیز می کنند.

اساس کار سیستم الکترومکانیک، موتور کوچکی است که در داخل جک قرار دارد و نیروی خود را به یک گیربکس انتقال می دهد تا با افزایش قدرت ماردون جک را به گردش در آورد و در نهایت شافت جک با سرعت استاندارد به عقب و جلو حرکت کند.
مزایا: 

کوچک بودن اندازه تابلو فرمان، مستقل بودن قسمت مکانیکی و الکترونیکی (منظور همان تابلو فرمان و جک های درب است)، برنامه پذیری عالی و انعطاف کامل دستگاه با محیط نصب، احتیاج به سرویس بسیار کم (سالانه یک یا دو بار)

درب های اتوماتیک الکترومکانیکی از لحاظ ایمنی به مانند سیستم های هیدرولیکی بسیار امن طراحی شده و این سیستم نیز در برابر فشار متقابل بسیار مستحکم است و می توان با یک قفل برقی نفوذ پذیری آن را غیر ممکن نمود .

معایب:

 استهلاک بیشتر آن نسبت به سیستم های هیدرولیکی به دلیل کارکرد چرخ دنده و گیربکس در جک ها، قدرت محدود و آسیب پذیری سیستم در مقابل فشار بیش از حد است.

درب اتوماتیک هیدرولیکی:

 

این سیستم اولین نوع ساخته شده درب های اتوماتیک محسوب می شود و به وسیله فشار مایعات و فشار روغن کار می کنند. این سیستم بیشتر برای درب های سنگین یا فوق سنگین به کار برده می شود.
درب اتوماتیک هیدرولیکی دورژانس:
مزایا:

 قدرت بسیار بالای جک هیدرولیکی ، توانایی کارکرد بالا، استهلاک بسیار پایین می باشد.ایمنی درب های اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است.

اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را تقریبا به صفر می رساند.

معایب:

 گران بودن و احتیاج به سرویس و نگهداری فصلی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *