مطالب دورژانس

تیغه کرکره برقی بیصدای دورژانس

تیغه کرکره برقی دورژانس

تیغه کرکره برقی از مهم ترین اجزای یک درب اتوماتیک کرکره ای است که با قیمت ها و کیفیت های مختلفی در بازار به فروش میرسد.

با توجه به ویژگی تیغه میتوان گفت که تیغه کرکره برقی بیصدا نداریم. دلیل آن هم بسیار ساده است، تیغه قطعه ای فلزی (به جز تیغه پلی کربنات) و مکانیکی ست که حرکت آن در حین بالا و پایین رفتن کرکره برقی باعث ایجاد صدا میشود.

به طور کلی نمیتوان ادعا کرد کرکره برقی بدون صدا داریم زیرا برخورد قطعات مکانیکی و فلزی آن در هنگام کار باعث ایجاد سروصدا میشود و این امری کاملا طبیعی ست.

اما گاهی این صداها بیش از حد معمول و گوش خراش هستند. اولین و مهم ترین دلیل آن استفاده از تیغه نامرغوب و بی کیفیت برای کرکره برقی میباشد.

درصورت استفاده از تیغه مرغوب در اوایل نصب کرکره برقی، باید صدایی در حد همان حرکت تیغه ها به گوش برسد. اما اگر پس از مدتی استفاده از کرکره برقی صدای آن بیشتر و گوش خراش شد،دلایل مختلفی دارد :

  • نکته قابل توجه درمورد کرکره برقی، حفظ و نگهداری آن میباشد. کرکره برقی بعد از گذشت مدتی( چندماه) نیاز به سرویس و نگهداری دارد و اگر شما اهمیتی به این موضوع ندهید کرکره برقی شما پس از مدتی به سروصدا می افتد.
  • علاوه برآن قطعات کرکره برقی نیاز به روانکاری دارند تا به مرور صدا ایجاد نکنند. زمانی که چرخ دنده ها و دیگر قطعات متحرک کرکره به خوبی روان نشوند موجب ایجاد صدای بلند در زمان کار کردن کرکره میشوند.
  • از دلایل دیگر صدای زیاد کرکره برقی میتوان به در معرض نور خورشید بودن کرکره و یا گرد و غبار روی تیغه کرکره اشاره کرد.
تیغه کرکره برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *