مطالب دورژانس

تعریف درب اتوماتیک – مزیت درب اتوماتیک دورژانس

درب اتوماتیک دورژانس
  • امروزه برقراری امنیت در جامعه حرف اول را می‌زند، بنابرین استفاده از درب جهت حفظ جان و مال افراد امری ضروری تلقی میشود . بنابرین در هر قسمت از مجتمع یا ساختمان که به عنوان ورودی و یا خروجی  شناخته می‌شود باید درب نصب گردد تا مانع از ورود افراد متفرقه و سارقین شود و در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی همچون بارش باران و وزش باد بصورت نوعی عایق عمل کند.

درب اتوماتیک ؛ همانطور که از نام آن مشخص است نوعی از درب است  که بدون دخالت دست و بصورت کاملا خودکار باز و بسته می شود . این درب از سنسورها یا به اصطلاح چشمی هایی تشکیل شده که نسبت به حرکت حساس هستند و به محض مشاهده افراد در محدوده تعریف شده باز و بسته می‌شوند.

همچنین شایان ذکر است که اولین درب اتوماتیک توسط یک ریاضی‌دان مصری در قرن یکم میلادی ساخته و با گذشت زمان تجهیزات و قطعات هوشمندانه به آن اضافه گردید و به نوعی که امروزه مشاهده می‌کنیم تبدیل شده است.

 

افزایش سرعت و دقت در انجام امور روزمره در جوامع امروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین علت درب برقی یا درب اتوماتیک جایگزین درب های معمولی و سنتی گردید تا سهولت و سرعت در انجام کارها را فراهم کند. از درب اتوماتیک در مکان‌های مختلفی نظیر ساختمان‌های مسکونی ، ارگان های دولتی ، فرودگاه ها و راه آهن ها ، سازمان های نظارتی ، ارگان های نظامی ،ساختمان های اداری، تجاری، مراکز درمانی و بیمارستان ها ، دانشگاه ها و مدارس ، بانکها و … می‌توان استفاده کرد تا آسایش و امنیت افراد تأمین گردد.

 

در‌های اتوماتیک سهولت در رفت و آمد را برای شما تضمین می‌کنند و شما تنها کاری که باید انجام دهید قرار گرفتن در مقابل قسمت ورودی / خروجی است تا درب برابر شما باز شود. درب‌های اتوماتیک با استفاده از حسگرهای (چشمی های) متفاوتی کار می‌کنند که امکان تشخیص حرکت، صدا، نور و یا حتی وزن را دارند. همانگونه که اطلاع دارید درب های برقی یا درب های اتوماتیک شیشه ای انواع گوناگونی دارند که در نصب و راه‌اندازی آنها از چشمی های (سنسور های) متفاوتی می‌توان بهره برد. به عنوان مثال، در برخی از درها مانند درب اتوماتیک ریولورینگ می‌توان از سنسورهای حساس به وزن استفاده کرد، بدین صورت که این حسگرها در کف درب نصب می‌شوند و با قرار گرفتن فرد برروی پادری لاستیکی مخصوص درب باز می‌شود. از جمله روش‌های رایج در این زمینه استفاده از سنسورهای حرکتی است، حسگرها بگونه‌ای تنظیم می‌شوند که در صورت حرکت در اطراف نقاط معین سیگنال به درب‌ها ارسال شده تا موجبات باز شدن لت های درب برقی فراهم گردد.

 

در حقیقت درب اتوماتیک زمانی باز می‌شود که  سیستم مرکز کنترل توسط سنسور یک سیگنال فعال سازی دریافت می‌کند تا چرخ دنده جهت هدایت تسمه و قرقره فعال گردد. بنابراین زمانی که وجود فرد در مناطق موردنظر تشخیص داده نشود، درب بعد از گذشت مدت زمان مشخص بسته می‌شود.

درب-اتوماتیک-گردان دورژانس
برای اینکه دقیق تر بدانیم درب اتوماتیک چیست و تقسیم بندی آنها را از لحاظ عملکرد به سه دسته شرح می دهیم:

جک اتوماتیک الکترومکانیکی ؛
جک اتوماتیک الکترومکانیکی به وسیله چرخ دنده و گیربکس کار می‌کند. در این مدل از درب برقی با استفاده از یک موتور برق کوچک می‌توان درب را باز و بسته کرد.

درب اتوماتیک پنوماتیکی؛

درب اتوماتیک پنوماتیکی به وسیله فشار گاز یا باد کار می‌کند. نیاز به سرویس ماهانه و سروصدای زیاد کمپرسور باد منجربه منسوخ شدن این نوع درب گردید.

درب اتوماتیک هیدرولیکی؛
این مدل درب اتوماتیک که به وسیله فشار روغن و مایعات کار می‌کند بسیار محبوب است.
از مزیت های درب اتوماتیک هیدرولیکی می‌توان به نیروی بسیار بالا و حرکت یکنواخت آن جهت باز و بسته کردن درب‌های سنگین اشاره کرد؛ همچنین درب هیدرولیکی از حداقل میزان استهلاک برخوردار بوده و برای مکان‌های پرتردد بسیار مناسب خواهد بود.

معرفی اجزاء درب اتوماتیک

یک درب اتوماتیک از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است، به همین علت تأکید می‌شود که نصب و راه‌اندازی آن توسط افراد ماهر و متخصص صورت گیرد که با قطعات آن آشنایی کامل دارند. برخی از قطعات درب اتوماتیک عبارتند از:

  • کنترل باکس یا مادر بورد. (مرکز کنترل درب اتوماتیک)
  • چشمی (سنسور یا حسگرهای درب اتوماتیک)
  • قفل برقی و قفل مکانیکی درب
  • برد یا صفحه الکترونیکی
  • چشمی درب اتوماتیک
  • چرخ دنده و گیربکس
  • موتور الکتریکی
  • ریموت کنترل
  • میکروسوئیچ ها
درب شیشه ای اتوماتیک دورژانس

مزیت های درب اتوماتیک

در مواقع اضطراری که ساختمان نیاز به تخلیه فوری دارد درهای اتوماتیک می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

سیستم‌های برنامه‌ریزی شده برروی این درها به گونه ای عمل می‌کند که در زمان های ضروری و با رعایت اصول اولیه امکان تخلیه ساختمان را فراهم خواهند کرد.

با تنظیمات لازم می‌توان این درب‌ها را بطور کامل باز نگه داشت تا مردم به آسانی از میان آن عبور کرده و خطر کمتری متوجه آنها گردد . همچنین ، در صورت بروز خطرات جدی در ساختمان می‌توان درب اتوماتیک را به طور کامل بست و اجازه ورود افراد به داخل را تا رفع شدن خطر نداد؛

همچنین در صورت بروز  آتش‌سوزی و جهت جلوگیری از گسترش آتش به ساختمان‌های اطراف می‌توان درب را به سیستم اطفای حریق تجهیز نمود تا درب سریعاَ بسته شود.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *