مطالب دورژانس

بررسی امنیت کرکره برقی دورژانس

کرکره برقی دورژانس

کرکره برقی ها تا چه حد امنیت را بالا می برند؟

شاید امروز حفاظت و نظارت بر امنیت اماکن تحت تملک مان به کمک تکنولوژی و فن آوری های مختلف امری طبیعی به نظرمان برسد،

اما حقیقت این است که این حجم از ارتقا سطح امنیت که صرفا به علت وجود و پیشرفت تکنولوژی میسر شده است، چندین و چند برابر مقدار ایمنی و امکان نظارت و تسلط بر اماکنی است که ما در دهه های قبلی و پیش از رونق گرفتن استفاده از فن آوری و علم الکترونیک در صنایع مختلف، به خصوص اموری مانند حفاظت از اماکن و نظارت بر امنیت آنها داشته ایم.

یکی از اصلی ترین یراق های قابل ذکر که در این امر مصداق بارز به شمار می آیند، انواع کرکره برقی هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به چند و چون و نکات قابل توجه در ارتقا سطح امنیت کرکره برقی بپردازیم:

حتما تا بحال فیلم های دوربین مداربسته هایی را دیدید که نشان می دهند مکانی در دید رس دوربین که دارای کرکره برقی است را از طریق همان کرکره مورد سرقت قرار می دهند، به صورتی که به مقدار کمی، حتی تا 40 سانتی متر آن را در ریل جابجا کرده، وارد مکان شده اند و سو استفاده خود را انجام داده اند.

اما چطور این اتفاق افتاده است؟! مگه این کرکره به موتور برقی متصل نیست؟ مگر قدرت موتور برای حفاظت از بالا نرفتن تیغه های کرکره کافی نبوده؟ آیا موتور را از کار انداخته اند؟ یا قدرت خارق­العاده ای داشتند؟ خیر!! متاسفانه سارقین به کمک دیلم یا وسایل چنین، مانند جک خودرو به راحتی می توانند کرکره ای که اصول فنی نصب را در زمان نصب رعایت نکرده باشد، بالا ببرند. پس باید در نصب صحیح نهایت دقت نظر را به کار ببرید و در نظر داشته باشیم که ابتدا درب شیشه ای پشت کرکره را اولا به صورت قفل شونده تهیه کنید و سپس لولا ی آن را به صورت به بیرون باز شونده نصب کنید تا به این صورت تا وقتی کرکره به صورت کامل بالا نرفته باشد، نتوان درب را باز کرد.

درب اتوماتیک دورژانس

بعد از این موارد و نصب درب و لولای صحیح در جهت درست، باید به نصب صحیح در جای دقیق موتور نهایت دقت و حتی وسواس را به خرج دهیم.

چرا که موتور کرکره برقی آن قدری قدرت دارد که اگر به نحو درست و اصولی نصب گردد، جابجایی تیغه از پایین، حال با هر دستگاه و قدرتی، غیر ممکن باشد. این نحوه اصولی به این صورت است که هنگام نصب، تیغه های ردیف سوم و چهارم نیز به وسیله ی پیچ و مهره مخصوصی که نصاب آن در اختیار دارد به شفت وصل شود و تنها به اتصال تیغه اول یا نهایت دوم اکتفا نکند،

چرا که در آن صورت دقیقا یک جک یا میله قوی می تواند کرکره را بدون کارکرد موتور، حول محور خود بگرداند و تا مقدار مورد نیاز باز گردد. این پیچ ها که به شکلی بلند و مختص کرکره طراحی شده اند، از یک سر شفت وارد و از سویی دیگر خارج می شوند تا به هیچ وجه امکان جابجایی کرکره برقی بدون فرمان ریموت اصلی به دست صاحب اصلی آن فراهم نشود.

اما موردی که ما می خواهیم به عنوان آخرین باید قایل رعایت در نصب و استفاده از کرکره برقی به آن اشاره کنیم، جای گذاری صحیح یا نهایتا کاور نمودن موتور کرکره برقی مان می باشد. منظور این که کار عقلانی و منطقی این است که موتور را داخل فضای شخصی و حفاظت شده خودمان نصب کنیم ولی اگر به هر دلیل مثل نداشتن فضای کافی (در فروشگاه ها و اماکن بسیار کوچکی که مثال آن ها در بازار تهران زیاد می باشد)، این امکان فراهم نبود، آن را در بالای کرکره، جایی که از لحاظ ارتفاع نیز در دسترس نباشد، درون کاور مخصوص که از جنس فلز نیز می باشد قرار داده و نصب کنیم تا آن نیز از آسیب و سرقت در امان باشد. 

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع کرکره های برقی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

69 33 00 91 

خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *