متعلقات و لوازم جانبی, مقالات

دلیل سوختن فیوز برد جک های بازویی چیست؟

دلیل سوختن فیوز برد جک پارکینگ

سوختن فیوز جک پارکینگ به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. وقتی ریموت را چک کردید و سالم بود باید گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کرده و وقتی دکمه ای از ریموت را لمس می کنید صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود و این عمل نشان می دهد هم ریموت فرمان صادر و هم فیوز سالم هستند و دستگاه مرکزی آن را اجرا کرده پس آن هم سالم است. اما اگر صدایی از دستگاه مرکزی شنیده نشد یا باید اول فیوز را چک کنیم که اگر آن هم سالم بود ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد که نیاز به کارشناسی دقیق تعمیر کار دارد.

گاهی اوقات نیز ممکن است ریموت سالم باشد ولی به دلایل مختلف میزان بُرد آن کاهش یابد که در مقاله عوامل کاهش برد ریموت درب برقی به بررسی آن و ارائه راهکارهایی برای حل مشکل پرداخته ایم.

سوختن فیوز برد جک

دلیل سوختن فیوز برد جک پارکینگی و ریلی به دو قسمت تقسیم میشود :

1 – زمانی که برق دستگاه به برد وصل میشود فیوز میسوزد.

2- وقتی بعد از وصل شدن برق 220 ولت به برد دستگاه ، فیوز نمی سوزد و با فرمان دادن ریموت فیوز میسوزد.

دلیل سوختن فیوز جک پارکینگ ، به دو حالت تقسیم می شود ، وقتی برق شهر به برد جک پارکینگ وصل میشود در همان لحظه فیوز برد میسوزد ، این مشکل مربوط به ورودی های وصل شده به برد میباشد مانند :

چشمی های فتوسل -فلاشر -پوش باتن که در یکی از این ورودی ها برد مشکل اتصالی سیم و یا خرابی چشمی ها و . . . وجود دارد که باید سیم های وروردی جک شود.

در حالت دوم وقتی برق جک پارکینگ (برد) وصل میشود فیوز ، نمی سوزد و بعد از فرمان دادن ریموت با حرکت کردن ،جک اول فیوز دستگاه می سوزد این مشکل در سیم پیچ داخل موتور است و باید جک باز شود و سیم پیچ و هسته و یا موتور جک شود تا مشکل برطرف شود .

نکته : روش مشخص کردن این که کدام یکی از جک های بازوی درب اتوماتیک خراب است مهم بوده.

تست فنی سوختن فیوز برد جک

 اگر موتور یک شروع به حرکت کرد و فیوز برد قطع نشد (نمی سوزد) پس مشکل از جک اول نیست  و با حرکت کردن جک دوم فیوز میسوزد پس مشکل از جک دوم است .

چنانچه برای تعمیر برد جک پارکینگی خود به یک واحد معتبر و مورد اطمینان و تعمیرکار مجرب نیاز داشتید با دورژانس، واحد خدمات و تعمیرات شبانه روزی ایمن فک تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *