متعلقات و لوازم جانبی, مقالات

خازن جک پارکینگ مناسب برای درب های اتوماتیک و ریموتی

خازن درب پارکینگ

خازن درب پارکینگ یکی از حیاطی ترین قطعات موجود در درب پارکینگ است که برای مدیریت صحیح فرمان ها و دستورات و میزان آنها بسیار اهمیت دارد. خازن قطعه ای است که در مدارها مقداری انرژی الکتریکی را ذخیره میکند و بعدا  و در زمان نیاز آزاد میکند. از خازن در جک های پارکینگی و دیگر سیستم های درب اتوماتیک که با ولتاژ 220 ولت کار می کنند استفاده می شوند. 
خازن 8 میکروفاراد جک پارکینگی 2 عددی عرضه شده در ایمن فک کیفیت بسیار بالایی دارد و در بدترین شرایط ممکن نیز به سختی از کار خواهد افتاد.

خازن، مناسب برای جک های پارکینگی ایتالیایی آلمانی چینی و ایرانی می باشد و در ظرفیت و توانایی های مختلف از نظر میکرو فارادی و فاراد برای موتور های با ولتاژ کاری 220 ولت.

در هنگام خرید جک های بازویی در داخل بسته آنها دو عدد خازن موجود است که به مرور زمان دچار مشکل می شوند و نیازمند تعویض.

خازن 8 میکروفاراد جک پارکینگی 2 عددی

خازن 8 میکروفاراد جک پارکینگی

 تقریبا اکثر جک های پارکینگی ایمن فک از این ظرفیت خازن یعنی 8 میکروفاراد برای راه اندازی استفاده می کنند. اگر جک پارکینگی 220 ولت شما در راه اندازی یا رفتن به سرعت دوم با مشکل مواجه می شود نیاز به تعویض این خازن است.

این خازن معمولا در باکس یا در داخل خود جک قرار دارد. این خازن با ظرفیت 8 میکروفاراد نقش راه انداز را در اکثر موتور جک های پارکینگی را دارد.

اگر جک پارکینگی هنگام رفتن به دور دوم توقف میکند یا با کمک نیروی دست شروع به حرکت میکند با تعویض این خازن مشکل راه اندازی جک ها برطرف می شود.

خازن جک پارکینگی و درب بازویی ارائه شده در ایمن فک دارای کیفیت بسیار عالی و عمر بالاست ، همچنین در مقایسه با سایر فروشگاه ها قیمت بسیار مناسبی دارد.

خازن 8 میکروفاراد جک پارکینگی 2 عددی بر روی تمامی درب های پارکینگی و بازویی قابل نصب می باشد.

نقش خازن در نصب جک پارکینگی 220 ولت

موتور های 220 ولت در نصب درب پارکینگ ایمن فک همزمان با استفاده از برق 220 ولت شهری از خازن هایی نیز جهت راه اندازی و ایجاد اختلاف فاز در جریان دور معکوس موتورها و همچنین افزایش قدرت آن استفاده می کنند.

میزان قدرت میکروفاراد خازنها در انواع جک پارکینگی متفاوت است و هر جک طبق استانداردی که تولید کننده آن برای آن تعریف کرده، باید خازن مناسب آن جک نصب شود.

بطور مثال، در نصب جک پارکینگی و تعمیر جک پارکینگی دو لنگه معمولی که با سیستم الکترو مکانیک کار میکنند اغلب از خازنهای بین 5 تا 10 میکروفاراد استفاده می شود و در موتور های ریلی بسته نوع و قدرت موتور، از خازن های قوی تا 16 میکروفاراد نیز استفاده می شود.

لازم به ذکر است که خازن های جک پارکینگی 220 ولت به صورت مصرفی بوده و بعد مدتی استفاده ضعیف شده و باید آن ها را تعویض نمود.

از علائم نشان دهنده ضعف خازن، ضعیف شدن و کم شدن سرعت و قدرت جک پارکینگی و بعضا نبستن کامل درب می باشد که در صورت مشاهده این موارد حتما با تکنسین مربوطه تماس گرفته و نسبت به تعویض خازنهای آن اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *