مقالات

دلایل بسته نشدن کامل جک پارکینگ

دلایل بسته نشدن جک پارکینگ

شما با خرید یک درب اتوماتیک به بالا ترین سطح امنیت و راحتی دست می یابید. می توانید انتظار داشته باشید که یک مدل با کیفیت خوب از یک برند درب برقی معتبر همیشه به خوبی کار کند، اما باز هم ممکن است هر از گاهی مشکلاتی وجود داشته باشد. یکی از مشکلات رایج، بسته نشدن کامل و صحیح درب برقی است. با خواندن این مقاله در مورد دلایل بسته نشدن کامل جک پارکینگ بیشتر بدانید. 

عیب یابی مشکل جک پارکینگ

وجود مانع در مسیر حرکت درب برقی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مسیر درب را برای هرگونه انسداد بررسی کنید. وجود سنگ ریزه ها ممکن است باعث ایجاد اصطکاک و مشکل در مسیر حرکت در برقی شود. هم چنین انسداد می تواند توسط برگ ها و یا رشد ریشه های درختان در زیر زمین نیز ایجاد شود.

درب های لولایی و کشویی هر دو از این مشکل رنج می برند. در مورد انسداد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که موانع را از میان بردارید تا درب به راحتی و با کم ترین اصطکاک، آستانه حرکت داشته باشد.

عملکرد نامناسب فتوسل های ایمنی جک پارکینگ

در بسیاری از موارد، مشکل از سنسور های فتوسل ایمنی ناشی می شود. برای تایید این موضوع، باید برق را خاموش کنید تا جک پارکینگ از کار بیفتد. به این ترتیب جعبه تماس به سادگی گیت را آزاد می کند و به جای خود باز می گردد. سپس باید برق را دوباره روشن کنید و ببینید آیا چراغی وجود دارد که نشان دهنده مشکل در سنسور ها باشد یا خیر.

تشخیص عملکرد صحیح سنسورهای ایمنی درب کشویی آسان است. به طور مشابه، حسگر های فتوسل ایمنی درب لولایی نیز به وضوح قابل مشاهده هستند. شما قادر خواهید بود آسیب یا انسداد را فوراً شناسایی کنید. در برخی موارد، حیوانات کوچکی که به دنبال یک مکان گرم هستند باعث ایجاد مشکل می شوند. رطوبت و ناهمواری زمین هم می تواند علت این بروز این مشکل باشد.

1- اولین و رایج ترین علت، قطع برق (منبع تغذیه) است.

2- دوم این است که درب اتوماتیک شما عملکرد صحیحی نداشته یا آسیب دیده است.

3- سوم، اگر تجهیزات ایمنی را نصب کرده باشید، احتمالاً می تواند مشکل از تجهیزات ایمنی شما باشد.

مواردی از قبیل خرابی برد کنترل یا بروز مشکل در موتور AC نیز وجود دارد. هم درب های کشویی (اسلایدینگ) و هم درب های لولایی معمولاً راهکار های مشابهی برای رفع عیب دارند. درب های سنگین می توانند به موتورهای در بازکن برقی آسیب برسانند، برای چند سال در اتوماتیک شما به خوبی کار می کند و سپس یک روز به سادگی تسلیم می شود.

در بیشتر موارد، دریافت یک موتور الکتریکی قوی تر این مشکل را برطرف می‌کند، مواقعی نیز وجود دارد که خود دروازه نیاز به بازسازی دارد، برای مثال می توان لولاهای بهتر و پایه های محکم‌ تری نصب کرد.

دلیل بسته نشدن درب برقی ورودی ساختمان شما می تواند در نتیجه چند احتمال باشد.

تداخل فرکانس رادیویی

ممکن است در فرکانس رادیویی جک پارکینگ شما تداخل ایجاد شده باشد. همه اپراتور ها سیگنالی را برای خواندن از راه دور ارسال می کنند. وقتی این کار انجام شود، اپراتور در برقی، دستور باز یا بسته شدن را صادر می کند. برخی از تداخل ها می تواند توسط Wi-Fi، تلفن های همراه و سیستم های خانه های هوشمند ایجاد شوند.

کلید های کنترل کننده جک پارکینگ به درستی کار نمی کنند

کلید های کنترل کننده یکی از اجزای اصلی درب برقی شما هستند که فرآیند باز و بسته شدن درب اتوماتیک شما را کنترل می کنند. هدف برقراری ارتباط با برد مدار است. هنگامی که سوئیچ های محدودگر با برد مدار ارتباط برقرار می کنند، در واقع مشخص می کنند که تا چه حد دروازه را باز کند و هم چنین برای بستن درب برقی کجا متوقف شود.

حال اگر معیوب باشد ممکن است قبل از بسته شدن کامل عملیات متوقف شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، درب از حرکت باز می ‌ایستد و ممکن است مجدداً باز شده یا کامل بسته نشود. سوئیچ های محدودگر معیوب را می توان آزمایش کرد تا بدانیم آیا باید تعویض شوند یا خیر.

برنامه ریزی مجدد سوئیچ DIP

سوئیچ های DIP یک بخش ضروری از برد کنترل و مکانیسم باز یا بسته شدن یک درب برقی هستند. آن ها هم چنین می توانند در برد مدار کنترل از راه دور شما پیدا شوند. گاهی اوقات سوئیچ‌های DIP ممکن است نیاز به برنامه‌ریزی مجدد داشته باشند، اگر چه در صورتی که در طول نصب اولیه به درستی برنامه ‌ریزی شده باشند، همیشه نیاز به برنامه ‌ریزی مجدد ندارند.

می توانید سوئیچ DIP خود را دوباره برنامه ریزی کنید تا ببینید آیا مشکل شما حل می شود یا خیر. ممکن است پس از برنامه ریزی مجدد نیز مشکل همچنان برقرار باشد. اگر چنین است با یک متخصص درب های برقی خبره تماس بگیرید تا مشکل را ارزیابی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *