مقالات

روش خلاص کردن جک درب پارکینگ

روش خلاص کردن جک درب پارکینگ

با گرم شدن  هوا و بالا رفتن استفاده از برق شهری، شهروندان بجز مشکلات روزمره در تابستان با یک مشکل دیگری روبرو هستند که آن هم قطع موقتی برق است که می تواند خلل زیادی برای روال زندگی هر شخص ایجاد نماید. راهکارهایی در زمان نبود برق برای تردد از درب پارکینگی و خلاص کردن جک درب پارکینگ وجود دارد.

استفاده از آلن یا سوئیچ جهت خلاص کردن جک درب پارکینگ

خلاص کردن جک درب پارکینگ ممکن است به وسیله سوئیچ یا آلن انجام شود که این دو در زمان نصب جک پارکینگی و تحویل جنس به صاحب خانه تحویل می شود.

روش خلاص کردن جک درب پارکینگ در اکثر سیستم ها به این صورت است که ابتدا کلید یا آلن را روی جکی که درب دوم را بسته است قرار دهید. سپس درب را به سمت مخالف باز شدن کمی فشار دهید و خلاص کن را 90 درجه به سمت باز شدن بچرخانید. سپس درب را به آرامی باز کرده و سراغ درب دوم بروید و آن را نیز به همین روش باز کنید.

پس از باز کردن دو درب و تردد خودرو درب را بسته و به وسیله کلید خلاص کن درب را در حالت اتوماتیک قرار دهید. ممکن است در این حالت درب چند سانتیمتری با دست باز و بسته شود که طبیعی است و پس از کارکرد جک به وسیله برق شهری مشکل بر طرف می شود.

برای درب های کرکره ای تعدادی از موتور ها هستند که به برق اضطراری مجهز هستند و در هنگام نبود برق مشکلی برای باز و بسته شدن ندارند. اما بسیاری از کرکره های برقی از UPS یا برق اضطراری بی بهره هستند و در هنگام نبود برق می بایست به صورت دستی باز یا بسته شوند.

برای آشنایی با نحوه باز و بسته کردن کرکره برقی هنگام قطعی برق مقاله انواع خلاص کن کرکره برقی را مطالعه نمایید.

برای موتورهای ساید باز و بستن کرکره ساده است و این کار به وسیله زنجیری که در کنار موتور در داخل یک کیسه قرار گرفته است انجام پذیر است. تنها مشکل کارکرد دستی این است که زمان زیادی را باید صرف باز یا بستن درب نمایید و این کار پروسه ای زمان بر است.

خلاص کردن موتور توبلار هم تقریبا به سادگی موتور ساید است به این نحو که در انتهای موتور توبلار جایگاهی وجود دارد که قلاب خلاص کن در داخل آن رفته و می توان با چرخاندن آن کرکره را حرکت داد. این پروسه نیز مانند موتور ساید زمان بر است. برای ساده کردن این مرحله می توان از هندل خلاص کن موتور توبلار استفاده شود تا نیاز به این نباشد حتما برای دستی باز کردن کرکره برقی از چهارپایه یا نردبان استفاده شود.

استفاده از برق اضطراری جک پارکینگ

خیلی ها به دلیل نا آشنایی به روش خلاص کردن درب و همچنین زمان بر بودن این کار ترجیح می دهند از برق اضطراری استفاده کنند تا هنگام نبود برق سیستم به کار خود ادامه داده و نیاز به پیاده شدن از خودرو در گرمای هوا نباشد.

برای استفاده چنین سیستم برق اضطراری ابتدا باید نوع جک پارکینگی را بررسی کنیم که آیا بازوها 220 ولت هستند یا 24 ولت که بتوانیم بر اساس ولتاژ کاری آنها بهترین سیستم برق اضطراری را انتخاب کنیم.

برق اضطراری جک پارکینگ 24 ولت

برای اینکه در زمان نبود برق بتوانید از سیستم جک کنترلی استفاده کنید نیاز به دو باتری  4.5 یا 7 آمپر 12 ولت، یک باکس ضد آب که دو باتری را درون آن جای دهید و یک کیت شارژ البته برای برخی مدل ها نیاز دارید که به طور کلی هزینه چندانی ندارد.

برق اضطراری برای جک پارکینگی و کرکره برقی 220 ولت

سیستم های 220 ولت هر چقدر هم که برتری محسوسی نسبت به مدل های 24 ولت داشته باشند در زمینه پشتیبانی از برق اضطراری ضعیف هستند و این باعث می شود هزینه ی بالایی را روی دست مصرف کننده بگذارند. حال می خواهد این سیستم اتوماتیک جک پارکینگی باشد یا موتور توبلار و ساید.

تنها راه استفاده از سیستم های اتوماتیک پارکینگی در زمان نبود برق استفاده از UPS سینوسی است که می بایست با توجه به توان موتور کار شده و همچنین تعداد تردد و حداکثر زمان کار در موقع نبود برق می بایست خریداری شود. این وسیله قادر است بجز جک درب پارکینگ و کرکره برقی وسایل برقی کم مصرف ساختمان را نیز تغذیه کند. به طور مثال چندین لامپ کم مصرف پارکینگ را به آن وصل کنید تا با رفتن برق همچنان به کار خود ادامه دهند.

UPS ها معمولا 3 تا 4 برابر گرانتر از کل سیستم برق اضطراری هستند که در سیستم های 24 ولت از آن استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *