مقالات

ریموت کد فیکس چیست؟

ریموت کد فیکس

ریموت کد فیکس (Fixe code Remote) از انواع ریموت های RF یا رادیویی است که برای انواع درب های اتوماتیک نیز کاربرد دارد.

در این نوع ریموت ها برای شناساندن ریموت به رسیور نیاز است تعدادی دیپ سوییچ بر روی رسیور در وضعیت روشن و یا خاموش قرار داده شوند از طرف دیگر تعدادی جامپر در داخل ریموت ها قرار داده می شود (لحیم کاری می شود) که قطع و وصل بودن این جامپرها را باید با وضعیت دیپ سوئیچ ها بر روی رسیور تنظیم نمود تا رسیور بتواند فرمان صادر شده از ریموت را شناسایی کند.

همچنین به علت محدود بودن وضعیت هایی که می‌توان جامپرها را قرار داد این ارتباط میان ریموت و رسیور از امنیت پایینی برخوردار است و به راحتی قابل کپی برداری می باشد.

البته باید این نکته را در نظر داشت که با گام شدن یکی از ریموت ها باید وضعیت دیپ سوئیچ ها روی رسیور و وضعیت جامپرها روی تمامی ریموت های موجود را تغییر داد تا ریموت گمشده غیر فعال شود و به طور کلی می‌توان گفت که این نوع ریموت از امنیت پایینی برخوردار است.

ریموت کد فیکس

برای تردد از درب پارکینگ نیاز به پیاده شدن از وسیله نقلیه و باز کردن درب نیست و تنها با در دست داشتن این ریموت درب پارکینگ خود را میتوانیم باز و بسته کنیم این وسیله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که توسط افراد کم توان و سالخورده مورد استفاده قرار گیرد.

باز و بسته شدن درب پارکینگ به این صورت است که زمانی که از طرف ریموت کنترل فرکانسی ارسال شود، توسط دریافت کننده درب اتوماتیک فرکانس دریافت شده و سپس این رسیور (دریافت کننده) فرکانس دریافتی را به مرکز کنترل انتقال می‌دهد و در آخر هم مرکز کنترل دستور را به کمک موتورهای اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *