مقالات

علت باز و بسته شدن خود به خود جک پارکینگ

علت باز و بسته شدن خود به خود جک پارکینگ

سیستم های اتوماتیک بعد از گذشت مدتی دچار مشکلاتی خواهد شد. یکی از این مشکلات باز و بسته شدن خود به خود جک پارکینگ می باشد. برای این مشکل به علت تخصصی بودن آن نیاز است برای تعمیر آن به افرادی که در این زمینه تخصص دارند ، مراجعه نمایید. عللی که باعث این مورد می شوند عبارتند از :

1- تداخل فرستنده و گیرنده ی مرکز فرمان

یکی از علل باز و بسته شدن خود به خود جک پارکینگ می توان به تداخل فرستنده و گیرنده ی مرکز فرمان اشاره کرد که باعث می شود جک اتوماتیک درب پارکینگ خود به خود باز و بسته شوند. این مشکلات می تواند مشکلات دیگری نیز به دنبال داشته باشد.

چرا که باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ امنیت جانی و مالی ساکنین ساختمان را به خطر می اندازد. پس بهتر است هر چه سریعتر نسبت به تعمیر جک درب اتوماتیک پارکینگ اقدام لازم را به عمل بیاورید.

2- سیستم های مشابه با فرکانس های یکسان

یکی دیگر از دلایل باز و بسته شدن خود به خودی جک پارکینگ را می توان به وجود سیستم های مشابه با فرکانس های یکسان اشاره کرد.  به عنوان مثال همسایه ی شما ریموت جک درب پارکینگ اتوماتیک خود را می فشارد ولی در عین ناباوری درب اتوماتیک پارکینگ شما باز می شود!

چرا که در این زمان سنسورهای سیستم جک درب اتوماتیک پارکینگ نمی تواند تشخیص درستی در گرفتن دستور  بدهد. در نتیجه در عملکرد آن اخلال ایجاد شده و سبب باز و بسته شدن جک درب پارکینگ شما نیز می شود.

به عبارت دیگر علت این امر این است که کد های بر روی گیرنده های ریموت هر دو دستگاه تصادفاً یکسان تعریف شده اند. در نتیجه هر دو درب اتوماتیک با هم شروع به باز یا بسته شدن می کنند.

3- اتصالی برق کشی جک

 در موارد دیگری نیز ممکن است سیم برق کشی جک برقی درب اتوماتیک ، اتصالی کرده باشد که این مشکل نیز سبب باز وبسته شدن خود به خودی درب پارکینگ می شود .

حل مشکل باز و بسته شدن خود به خودی جک پارکینگ:

برای عملکرد صحیح این درب های اتوماتیک نیاز است به طور مداوم و سالانه سرویس دهی و خدمات رسانی به آن ها انجام شود. چرا که درب های اتوماتیکی که از این سرویس ها و خدمات بی بهره هستند، به آسانی خرابی یا اصطحلاک را به دنبال خواهند داشت.

 از دلایلی که گفتیم سبب می شود که جک های درب اتوماتیک پارکینگ خود به خود باز و بسته شوند ، وجود داشتن سیستم های شبیه به هم ، با فرکانس های مشابه در آن مکان می باشد . بهتر است از کسی که می خواهد درب اتوماتیک را برای شما نصب و راه اندازی کند، درخواست کنید تا تغییراتی که لازم است را در مرکز فرمان اعمال کند.

در بعضی موارد این تغییرات بدین صورت می باشد که ریموت مورد استفاده ی درب اتوماتیک شما دارای کد یکسان نباشد. ریموت دارای کد ، بدین صورت می باشد که پس از هر بار استفاده از ریموت درب اتوماتیک پارکینگ، کد موجود در ریموت تغییر کند و یک کد جدید انتخاب شود که فقط گیرنده ی سیستم درب اتوماتیک پارکینگ شما قادر به شناسایی این کد می باشد.

در نتیجه باعث باز و بسته شدن خود به خودی جک پارکینگ برای همسایه یا دیگران نمی شود . البته لازم به ذکر است این تکنولوژی قیمت و بهای بیشتری دارد ولی به دلیل اینکه امنیت بالایی ایجاد می کند، اغلب مردم ترجیح می دهند از این سیستم استفاده کنند.

اگر این مطلب برایتان مفید بود مقاله تنظیم چشمی درب اتوماتیک و رفع ایرادهای آن را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *