متعلقات و لوازم جانبی

انواع ریموت در برقی و نحوه تشخیص فرکانس آن

خرید ریموت پارکینگ اصلی با قیمت واقعی و حذف دلالان و واسطه ها | درب سازان ایمن فک

ریموت در برقی یکی از تجهیزات کاربردی است که امروزه جایگاه ویژه ای در زندگی افراد به دست آورده است. این دستگاه کوچک الکترونیکی جهت باز و بسته نمودن درب پارکینگ، کرکره برقی و … به کار برده می شود.

در این مقاله از ایمن فک قصد داریم به معرفی انواع مدل های ریموت کنترل پرداخته و راهکاری برای تشخیص فرکانس آن ارائه دهیم. با ما همراه باشید!

خرید ریموت فک 433

انواع ریموت در برقی

ریموت در برقی در بازار امروز دارای سه مدل مختلف است که هر کدام از تکنولوژی و ساختار متفاوتی بهره می برند. این سه مدل عبارتند از: ریموت کد لرن، ریموت بلوتوثی و ریموت هاپینگ کد.که در ادامه هر یک از انها و نحوه ی کار کردشان را برای شما بیان خواهیم کرد.

1- ریموت در برقی مدل کد لرن

ریموت در برقی مدل کد لرن طوری طراحی شده که برای تعریف کردن آن بر روی برد فرمان، باید به صورت مستقیم و از طریق برد اقدام نمود.

به همین جهت لازم است هنگام معرفی ریموت کد لرن به برد در برقی دسترسی داشته و به کمک دفترچه راهنمای آن، دکمه های لرن روی مرکز کنترل درب را تنظیم نمایید.

خرید ریموت جنیوس

روش تعریف ریموت کد لرنینگ بسته به نوع ساختار برد فرمان متفاوت بوده و هر شرکتی از روش مخصوص به خود استفاده می کند. از این جهت برای تعریف این ریموت ها باید از دفترچه راهنمای برد کمک بگیرید.

2- ریموت در برقی مدل بلوتوثی

ریموت در برقی مدل بلوتوثی یکی دیگر از ریموت کنترل های موجود در بازار است که برای معرفی آن به برد فرمان، نیازی به دفترچه راهنما و دسترسی مستقیم به خود برد ندارید. در این ریموت ها تنها کافی است کد را از روی ریموت قبلی کپی نموده و به روی ریموت بلوتوثی جدید جایگزین کنید. به همین دلیل برخی آن ها ریموت کپی کد نیز می نامند.

خرید ریموت فک 868

برای این کار ابتدا باید ریموت جدید را خام کنید. روش خام کردن ریموت های بلوتوثی به صورت زیر است:

– ابتدا دکمه های A و B ریموت در برقی را به صورت همزمان نگه دارید تا LED آن شروع به چشمک زدن کند.

– حال دکمه B را رها نموده و دکمه A را در حالت فشار نگه دارید. سپس دکمه B را سه بار به صورت پیاپی فشار داده و رها کنید.

– در نهایت LED مجددا شروع به چشمک زدن می کند. این چشمک زدن نشان از خام شدن ریموت در برقی بلوتوثی می باشد.

نحوه کد دادن به ریموت در برقی بلوتوثی

پس از اینکه ریموت در برقی بلوتوثی را خام کردید، زمان تعریف آن به روی برد فرمان می رسد. روش کار برای کد دادن این ریموت ها به صورت زیر است:

– در قدم اول باید ریموت بلوتوثی دیگری که از قبل به برد در برقی کد دهی شده باشد، در دسترسان قرار دهید.

– ریموت جدید و قدیم را نزدیک یکدیگر بگذارید.

– حال دکمه A را در هر دو ریموت به صورت همزمان فشار دهید. پس از این باید چراغ LED در ریموت ها شروع به چشمک زدن کند.

– به کار فشردن دکمه ها ادامه دهید تا زمانی که LED به حالت نور ثابت درآید. در این هنگام دکمه A ریموت جدید کد مورد نظر را از ریموت قبلی کپی نموده و آماده کار می باشد.

– برای دیگر دکمه های ریموت اعم از B، C و D نیز همان روال قبلی را تکرار کنید تا کد تمام دکمه های انواع ریموت در برقی به روی ریموت جدید کپی شوند.

ریموت در برقی هاپینگ کد (غیر قابل کپی)

ریموت در برقی هاپینگ کد جهت برقراری ارتباط با برد فرمان از یک کد ارتباطی غیر قابل کپی استفاده می کند.

این کد ارتباطی بر خلاف دیگر مدل های ریموت کنترل ثابت نیست و در هر بار ارتباط میان درب و ریموت یک کد جدید توسط ریموت تولید می شود.

حدود 16 بیلیون حالت مختلف برای کددهی در این ریموت ها وجود دارد و عملا امکان کپی برداری از آن ها غیر ممکن است. به همین جهت امنیت این سیستم ها بسیار بالاست.

چرا باید فرکانس ریموت در برقی را بشناسیم؟

حال که با مدل های مختلف ریموت در برقی آشنا شدید، به بررسی اهمیت اطلاع داشتن از فرکانس ارتباطی ریموت ها با برد فرمان می پردازیم.

ریموت کنترل ها معمولا در دو دسته 433 مگاهرتز و 315 مگاهرتز قرار می گیرند. برای برقراری ارتباط میان برد در برقی و ریموت آن باید از مدل هم فرکانس استفاده نمود. در حقیقت اگر برد فرمان در فرکانس 433 مگاهرتز فعالیت می کند، ریموت در برقی هم باید از همین فرکانس پشتیبانی نماید. بنابراین پیش از خرید ریموت باید از هم فرکانس بودن آن با مرکز کنترل درب اتوماتیک مطمئن شوید.

نحوه تشخیص فرکانس ریموت در برقی

جهت تشخیص فرکانس ریموت های در برقی دو راهکار وجود دارد. اولین راهکار استفاده از دستگاه فرکانس یاب است. این دستگاه ها به راحتی فرکانس کاری ریموت را شناسایی می کنند. هر چند باید بدانید که این دستگاه ها تنها قادر به شناسایی فرکانس در ریموت های مدل کد لرنینگ و دیپ سوئیچی می باشند و امکان تشخیص فرکانس کاری را در ریموت هاپینگ ندارند.

زیرا فرکانس در این مدل ریموت ها به صورت مداوم تغییر می کند. البته برای کاربران عادی که تنها یکبار نیاز به خرید ریموت جدید دارند، تهیه این دستگاه ها مقرون به صرفه نخواهد بود. فرکانس یاب ها معمولا در کلیدسازی ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین بهتر است از روش دوم جهت تشخیص فرکانس استفاده کنند.

روش دوم بررسی ریموت قدیمی و مشاهده عدد نوشته شده روی کریستال است. این کریستال یک قطعه برجسته و از جنس استیل بوده که پشت ریموت در برقی نصب می شود. برای خواندن این عدد به یک پیچ گوشتی نیاز دارید تا درب پشتی ریموت را باز کنید. سپس باتری آن را جدا نموده و در پی یافتن قطعه فلزی کوچکی باشید که اغلب در نزدیکی آنتی ریموت نصب شده است. عدد نوشته شده بر روی این کریستال را یادداشت کنید. این عدد نشان دهنده فرکانس کاری ریموت کنترل شما می باشد.

شرکت درب سازان ایمن فک با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک  ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

02172239

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *