مقالات

ویژگی های رودبلاکر یا راهبند دفنی

ویژگی های رود بلاکر

لزوم رود بلاکر در برقراری امنیت مناطق حساس

در این مقاله می‌خواهیم راجع به ویژگی های رود بلاکر و اهمیت آن در حفظ امنیت و حفاظت از مراکز مهم توضیحاتی ارائه دهیم. همواره یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی در یک کشور، ایجاد امنیت و حفظ جان و مال ساکنین آن است. با توجه به تعدد گروهک‌های تروریستی و عدم پیش‌بینی اقدامات و عملیات‌های ضد انسانی و مخرب از سمت آن‌ها، به جرات می‌توان گفت که ضرورت استفاده از تجهیزات و سیستم‌های امنیتی در نقاط حساس بیش از پیش احساس می‌شود.

استفاده از راهبندهای ضد تروریستی پیشرفته که اصطلاحا راهبند فوق امنیتی هم نامیده می‌شوند مانع از حملات و اقدامات پیش بینی نشده متجاوزین و مهاجمین می‌شود.

با خواندن مطالب زیر اطلاعات زیادی در زمینه رود بلاکر و انواع آن، کاربرد و نحوه خرید بهترین نوع آن کسب می‌کنید. بنابراین اگر قصد خرید این محصول را دارید یا اینکه می خواهید اطلاعاتی در مورد آن به دست بیاورید با ایمن فک همراه باشید.

ویژگی های راهبند دفنی درب سازان ایمن فک

راهبند زمینی(کف خواب) یا Road Blocker

اهمیت بکارگیری راهبند در تامین امنیت است. غالب راهبندها برای کنترل رفت‌و‌آمد وسائل نقلیه بکار می‌روند. اما در بعضی جاها نیاز به اقدامات امنیتی حفاظتی گسترده‌تر و بیشتری است. به کرات شنیده‌اید که ایست های بازرسی، مناطق حساس نظامی، ارگان‌های دولتی و همچنین مراکز پر تردد هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند. مهاجمین عموما با خودرو به قصد ترور افراد، بمب‌گذاری یا عملیات انتحاری وارد محل می‌شوند و خسارات جانی و مالی بیشماری بر جای می‌گذارند. به همین جهت لازم است از ابتدا از ورود آن‌ها جلوگیری شود.

در گذشته برای توقف خودروهای مشکوک افرادی را در ورودی‌ها به‌عنوان محافظ قرار می‌دادند که کارساز نبود. زیرا خودرو به‌راحتی و با سرعت زیاد وارد محل می‌شد و مرگ محافظین را در پی داشت. امروزه رود بلاکر بجای محافظان امنیتی این وظیفه سخت را بر عهده دارد.

رود بلاکر یکی از امن‌ترین و قوی‌ترین راهبندهای موجود است. با اسامی گوناگون راهبند زیر سطحی، ضد انتحاری و کف خواب شناخته می‌شود. از یک صفحه فولادی محکم و ضخیم مثلثی شکل ساخته شده که داخل زمین و هم سطح با آن توسط فونداسیون تعبیه می‌شود. در مواقع مورد نیاز از داخل زمین به بالا آمده و با انسداد مسیر مانع عبور هرگونه وسیله نقلیه می‌شود.

معمولا در محیط‌های نظامی و فوق امنیتی برای مسدود کردن مسیر و تردد غیرمجاز خودروها با سرعت زیاد و جلوگیری از ورود خودروهای انتحاری بکار می‌رود. سفارتخانه ها، فرودگاه ها، پالایشگاه‌ها، ارگان‌ها و ادارات، پادگان‌های ارتش از محیط‌های هستند که نیاز به رودبلاکر دارند. هدف از نصب آن محافظت از راه‌ها و تأمین امنیت و حفاظت از جان افراد است. با مسدود کردن راه‌های عبور و مرور از حملات احتمالی مهاجمین و تروریست‌ها جلوگیری می‌شود.

انواع رود بلاکر

راهبندهای ضد انتحاری یا رود بلاکر دارای انواع زیر است:

راهبند ضد انتحاری سنگین

راهبند ضد انتحاری سنگین دارای بدنه مثلثی شکل است که با بیرون آمدن از زمین از عبور وسایل نقلیه مشکوک به مناطق حفاظت شده و امنیتی جلوگیری می‌کند. رودبلاکر سنگین دارای یک بخش فولادی با طول 8 متر و ارتفاع 120 سانتی‌متر و یک بخش متحرک است.

راهبند ضد انتحاری نیزه‌‌ای

راهبند ضد انتحاری نیزه‌ای قسمت جلوی بدنه از تعدادی با قدرت تخریب زیاد ساخته شده است. مقاومت این راهبند بسیار زیاد بوده به طوری که قادر است ضربات با سرعت 100 کیلومتر و وزن 8 تن را تحمل نماید. راهبند ضد انتحاری نیزه‌دار از ورود خودروهای مشکوک و تروریست‌ها جلوگیری می‌کند.

مشخصات راهبند ضد انتحاری نیزه‌ای شامل موارد زیر است:

جنس بدنه اصلی فولاد آب‌دیده ضد زنگ و ضد رطوبت است.

ابعاد راهبند معمولا به شکل طول 2 تا 8 متر، ارتفاع 50 تا 120 سانتی‌متر، عرض 90 تا 140 سانتی‌متر است.با توجه درخواست و سفارش خریدار و متراژ محل این ابعاد قابل تغییر است.

موتور راهبند ضد انتحاری نیزه‌دار هیدرولیک است.

برای کنترل دستی در مواقع اضطراری دارای جک دستی می‌باشد.

تقسیم بندی رودبلاکر بر اساس مدل

رود بلاکر را بر اساس شکل ظاهری و کاربرد به پنج دسته می توان تقسیم کرد.

1- بلاکر (BLOCK)

2- پروف  (PROOF)

3- دفندر (DEFENDER)

4- اسکرپین (SCORPPION)

5- POVER

ویژگی‌ های رود بلاکر

  • رود بلاکر دارای کابین کنترل با موتور هیدرولیکی یا الکترو مکانیکی است.
  • زمان باز شدن بین 4 تا 6 ثانیه است در صورت لزوم می‌توان به  5/1 ثانیه هم رساند.
  • قابلیت سفارشی کردن با توجه به نیاز مشتریان و مکان نصب دارد.
  • قدرت، مقاومت و استحکام آن بسیار بالا است. به عنوان مثال رود بلاکر قادر است یک خودروی 5/7 تنی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت را متوقف کند.
  • قابلیت اتصال به سیستم‌ کنترل دسترسی
  • قابلیت اتصال به دوربین های تشخیص پلاک
  • قابلیت اتصال به  UPS
  • قابلیت اتصال به  Loop Detector
  • دارای چشمی آلتراسونیک
  • دارای ریموت کنترل برای کنترل راهبند توسط نگهبان
  • سیستم خلاص کن دستی (مورد استفاده هنگام قطع برق)

علاوه بر موارد بالا قابلیت اتصال رودبلاکر یا راهبند کف خواب به سیستم‌های کنترل از راه دور، push botton، سیستم جمع‌آوری اتوماتیک عوارض (OGS)، سیستم کنترل تردد فردی، سیستم های اسکن زیر ماشین نیز امکان پذیر می‌باشد.

Faac Road Blocker

راهبندهای ضد تروریستی با سفارش سازمان‌ها، ارگان‌های مختلف و مراکز امنیتی و با توجه به اهمیت منطقه و مکان تحت پوشش ساخته و تولید می‌شود. قیمت آن‌ها براساس مکان نصب و اجرا، متراژ دقیق محل و نوع قطعات توسط کارشناسان محاسبه می‌‌شود.

 شرکت دورژانس (درب سازان ایمن فک) در عرضه و فروش تخصصی انواع درب‌های اتوماتیک ریلی و لولایی، انواع راهبند اتوماتیک میله‌ای و بولارد، راهبندهای ضد تروریستی و RoadBlocker فعال است. این شرکت با بیش از 25 سال سابقه کلیه خدمات فروش، نصب و راه‌اندازی، تعمیرات و تعویض قطعات (از طریق بازدیدهای دوره‌ای) را توسط کارشناسان و تکنسین‌های مجرب ارائه می‌دهد.

رودبلاکر فک یک راهبند پرقدرت و با استحکام بالا از برند ایتالیایی فک است. سیستم محرک این رود بلاکر هیدرولیک است و قدرت بالایی در پذیرش ضربات و حملات تروریستی دارد.

گارانتی خرید رودبلاکر

رودبلاکر و کلیه محصولات سیستم کنترل تردد مانند بولارد و راهبند میله ای را می ‌توانید با گارانتی و خدمات پس از فروش از دورژانس تهیه نمایید. چنانچه از آن دسته اشخاصی هستید که به دلیل مشغله زیاد و نداشتن زمان خرید تمایلی به خرید حضوری ندارید یکی از بهترین راه‌های خرید محصول مدنظرتان مراجعه به سایت فروشگاهی دورژانس است. یک خرید بی واسطه با اطمینان به اصل بودن کالا، گارانتی فروش و قیمت واقعی را در دورژانس تجربه خواهید کرد.

خلاصه ای از ویژگی های رودبلاکر

  1. با دوام در برابر تردد، همسطح با زمین ، کم سر و صدا ، سرعت بالا
  2. فناوری میکرو کنترل(آی سی هایی که قابل برنامه ریزی می باشد و عملکرد آنها از قبل تعیین شده) باعث می شود که بولارد ها پایدار و قابل اعتماد باشند ، به راحتی با سیستم های دیگر ادغام شوند
  3. دارای فن آوری های فشار هیدرولیک بسیار پیشرفته
  4. سیستم کنترل از راه دور، کنترل بی سیم را در محدوده 30 متری تنظیم می کند
  5. قابلیت سفارشی کردن با توجه به نیاز های مختلف کاربران
  6. نمایشگر کنترلر: LCD و LED
  7. دارای سیستم کشویی : قابلیت تنظیم محل نیزه ها
  8. بلاکر ها با توجه به جنس بدنه خود دوام بالایی دارند که حملات خودرو را متوقف می کند. هر راهبند کف خواب بلاکر توسط نگهبان کنترل و مدیریت می شود. پانل کنترل مجهز به دکمه های فشار امکان محافظت و واکنش سریع در برابر حملات تروریستی را فراهم می کند. این یک نوع سیستم امنیتی بسیار سریع است که میتواند کامیون 7،5 تنی را با سرعت 80 کیلومتر در ساعت متوقف می کند.
  9. این نوع گیت ها دارای کابین کنترل با دوام، و دارای مکانیزم عمل هیدرولیکی و الکترو مکانیکی است. زمان باز شدن 4-6 ثانیه است ، می توان آن را با EFO به 1.5 ثانیه رساند. نوع نصب: نصب کم عمق ، زیرزمینی ، روی سطح.
  10. رود بلاکر یک محصول امنیتی کارآمد است. کنترل شده توسط نگهبانان امنیتی ، این یک محصول دوستانه علیه تروریسم برای انسان است ، عامل هرج و مرج در اطراف جهان در این سال ها بسیار زیاد شده است. همانطور وظیفه ما ابتدا تأمین امنیت است ، سپس راحتی ؛ محصول ما به خصوص در برابر وسایل نقلیه بارگیری شده موثر است بنابراین بمب ها در ایست های بازرسی متوقف می شوند نجات جان مردم عزیز شما قبل از مسدود کننده راه ، در ایست های بازرسی بولارد یا بلاکر بود یا اشخاصی که ماشینها را متوقف می کنند از این رو وسایل نقلیه به راحتی سرعت می گیرند و وارد محل می شوند این امر باعث مرگ بسیاری از افراد خواهد شد. محصول Road Blocker بجای محافظان امنیتی در این زمینه و از دست دادن جان آن ها ما این محصول را پیشنهاد می دهیم تا از این حوادث
  11. جلوگیری شود. علاوه بر این چون دارای کنترل خودکار است اجازه می دهد با استفاده راحت از قابلیت محافظت برتر محصول برخوردار است.
  12. راهبند دفنی را میتوان متناسب با نیاز هر سازمان به سیستم های کنترل از راه دور ، سیستم دکمه ، سیستم جمع آوری عوارض خودکار(OGS )، سیستم های اسکن زیر ماشین و پلاک خودرو را می توان در محصول ادغام کرد. در صورت درخواست می توان آن را با ابعاد مورد نیاز تولید کرد. این بلاکر از حلقه یاب و حسگر نوری پشتیبانی می کند در عین حال امنیت محیط را تأمین می کند.

خرید و نصب رودبلاکر از نمایندگی اصلی 

با پشتیبانی 24 ساعته 

درب سازان ایمن فک 

02172239

کنترل تردد MINITIME SA فک

2 نظر در “ویژگی های رودبلاکر یا راهبند دفنی

  1. سودابه گفت:

    سلام به سایت خوبتون
    من میخواستم جک فک ۴۱۲ بخرم بهم یکی از مشاوران شما گفتن که اگر از روی سایت بخرم تخفیف شامل حالم میشه
    الان باید چیکار کنم تا از تخفیف بهره مند بشم؟

    1. Admin گفت:

      با سلام و احترام خدمت شما کاربر محترم
      بله کاملا درسته.
      در جهت افزایش رضایت و آرامش مشتریان عزیز، تخفیفاتی روی سایت برای شما در نظر گرفته شده است. برای استفاده و بهره‌مندی از این تخفیفات تنها کافی است روی سایت رفته و با انتخاب و همچنین ثبت سفارش محصول مورد نظر، از تخفیفات ذکر شده لذت برده و استفاده کنید. اگر در زمان ثبت سفارش برای شما سوالی پیش آمد، می توانید با شماره 72239-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *