مقالات

کپس کرکره برقی چیست؟

کپس کرکره برقی، نحوه نصب کپس کرکره برقی

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که کپس کرکره برقی چیست. کرکره برقی دارای اجزای مختلفی ست که هر کدام وظیفه ای برعهده دارند و باعث کارکرد بهتر درب کرکره ای میشوند. یکی از این اجزاء کپس کرکره برقی ست که در این مطلب به شرح و انواع کپس و نحوه نصب آن می پردازیم.

کپس یکی از متعلقات کرکره برقی ست که در نصب تیغه ها کاربرد دارد. کپس ها در اول و آخر تیغه کرکره برقی و به عنوان نگهدارنده ی تیغه ها نصب میشوند.

کپس ها از جابجایی عرضی تیغه های کرکره در هنگام بالا و پایین رفتن و گیر کردن آنها در ریل جلوگیری میکند. کاربرد دیگر کپس جهت جلوگیری از ورود آب، حشرات و گرد و غبار به کرکره و زیبایی ظاهری کرکره برقی میباشد. همچنین، کاربرد دیگر کپس جلوگیری از ورود آب، حشرات و گرد و غبار به کرکره و زیبایی ظاهری کرکره برقی می باشد

پس وجود این قطعه برای نصب کرکره برقی ضروری ست. جنس کپس کرکره نیز پلاستیکی است.

انواع کپس

 براساس نوع تیغه کرکره برقی دارای انواع مختلفی هستند که عبارت است از:
– کپس تیغه کرکره تک جداره
– کپس تیغه کرکره دوجداره تک پل
– کپس تیغه کرکره دو جداره دوپل
– کپس تیغه کرکره دو جداره بدون پل

کپس چگونه نصب میشود؟

برای نصب باید در هنگام مونتاژ تیغه های کرکره برقی به صورت سه تایی و پنج تایی، به وسیله ی چکش کپس ها را داخل شیار هر تیغه قرار داد و برای جلوگیری از جابه جا شدن کپس ها در محل تماس تیغه با کپس یک سوراخ مشترک ایجاد کرده و آن دو را با پیچ سرعته یک سانتی متری و یا با پرچ و یا با میخ محکم می کنند .

اگر این مطلب برایتان مفید بود مقاله انواع خلاص کن کرکره برقی و روش حذف باطری کرکره برقی را نیز مطالعه فرمایید. درصورت بروز هرگونه مشکل و یا طرح سوال می توانید با تکنسین های این شرکت مشاوره نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *