متعلقات و لوازم جانبی, مقالات

تعمیر رسیور کرکره برقی

تعمیر رسیور کرکره برقی

با تعمیر رسیور کرکره برقی در خدمت شما هستیم. یکی از قطعات مهم در میان انبوه قطعات کرکره برقی رسیور آن است که وظیفه دریافت سیگنال از ریموت و فرمان دادن به موتور جهت باز و بسته کردن درب را بر عهده دارد. اگر اجزاء کرکره برقی را از نزدیک مشاهده کنید متوجه می شوید که این قطعه معمولا در بالای ریل وصل می شود و در قسمت فوقانی نصب می شود. شما عزیزان جهت تعمیر رسیور کرکره برقی می توانید با متخصصین دورژانس (واحد خدمات و تعمیرات ایمن فک) در تماس باشید.

رسیور کرکره برقی چگونه عمل می کند؟

رسیور وظیفه دریافت و منعکس کردن سیگنال را بر عهده دارد. زمانی که شما ریموت را فشار می دهید یک سیگنال از ریموت به رسیور فرستاده می شود. رسیور این سیگنال را دریافت در صورت نیاز تجزیه و تحلیل می کند و به موتور ارسال می کند. تجزیه و تحلیل سیگنال دریافتی توسط رسیور بدین صورت است که نیروی لازم برای باز و بسته کردن درب را به موتور اطلاع دهد.

مزایای استفاده از رسیور

پیش از این که استفاده از رسیور رایج نبود برای باز و بسته کردن درب کرکره برقی از نیروی انسانی کمک گرفته می شد و به صورت دستی می بایست درب را باز و بسته می کرد.

امروزه با رونق درب های اتوماتیک و وجود ریموت و رسیور از زحمت افراد کاسته شده و تنها با فشردن یک دکمه درب کرکره برقی باز و بسته می شود.

یکی از مزایای قابل توجه رسیور این است که مدت زمان دریافت انتقال سیگنال به موتور بسیار کوتاه است و در کوتاه ترین زمان ممکن این عملیات انجام می شود.

علاوه بر رسیور درب های کرکره برقی اتوماتیک مجهز به برخی سنسورها نیز می باشند. هنگام بسته شدن درب کرکره برقی حضور سنسورها باعث می شود از برخورد با زمین جلوگیری شود.

همچنین اگر جسمی ناشناخته روبروی سنسور قرار گیرد درب دیگر بسته نمی شود و این از احتمال دزدی و یا بروز حوادث جانی جلوگیری می کند.

عوامل کار نکردن رسیور

در حالت کلی رسیور می تواند تا 70 متر از شعاع قرار گیری خود می تواند سیگنال را دریافت کند اما گاهی ممکن است سیگنال را شناسایی نکند. برخی از ین عوامل در این بخش بیان شده اند.

  • نفوذ آب

یکی از مهم ترین عوامل خرابی رسیور و نیاز به تعمیر رسیور کرکره برقی نفوذ آب درون رسیور است. معمولا این اتفاق وقتی می افتد که شما قصد شستشوی کرکره برقی را دارید. حتما هنگام شستن کرکره برقی آن را به گونه ای بشویید که درون رسیور آب نفوذ نکند و احتمال تعمیر رسیور کرکره برقی کاهش یابد.

  • تابش مستقیم نور خورشید

در برخی شهرها که تابش آفتاب بسیار زیاد است و در بخش قابل توجهی از روز نور خورشید به طور مستقیم می تابد، مانند شهرهای جنوبی بهتر است برای جلوگیری از خرابی رسیور و نیاز به تعمیر رسیور کرکره برقی یک سایه بان کوچک برای رسیور در نظر بگیرید تا موجب آسیب زدن به رسیور و تعمیر رسیور کرکره برقی نشود.

  • عدم تنظیم صحیح رسیور

نصب قطعات کرکره برقی حتما می بایست توسط یک تکنسین کاربلد صورت بگیرد که در غیر اینصورت در طولانی مدت خرابی به بار می آورد. وسایلی مانند رسیور نیاز به تنظیم دقیق دارند و اگر این تنظیمات دقیق نباشد به مرور زمان موجب آسیب و خرابی رسیور می شود و شما نیاز به تعمیر رسیور کرکره برقی خواهید داشت.

  • عوامل طبیعی

در برخی موارد ممکن است هیچ یک از دلایل بالا موجب خرابی رسیور نشود ولی بارش باران اسیدی جزو مواردی است که به خرابی رسیور می انجامد. جهت جلوگیری از تعمیر رسیور کرکره برقی می توانید آن را با یک پلاستیک بپوشانید تا باران به صورت مستقیم روی آن نبارد.

با توجه به مواردی که بیان شد می بایست برای نصب کرکره برقی حتما از یک نصاب ماهر کمک بگیرید. کرکره برقی اتوماتیک دارای تنظیمات خاصی است که اگر هر یک از این تنظیمات به درستی انجام نشود موجب بروز آسیب و مشکلات جدی خواهد شد و هزینه های بسیاری را در پی دارد. مثلا اگر حد بالا و پایین کرکره برقی به درستی تنظیم نشده باشد ممکن است کرکره برقی به هنگام بسته شدن با زمین برخورد کند و سبب خرابی درب کرکره برقی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *