متعلقات و لوازم جانبی, مقالات

آموزش نصب چشمی درب پارکینگ

آموزش نصب چشمی درب پارکینگ

نصب چشمی درب پارکینگ یکی از عملیاتی است که بهتر است قبل از اقدام به آن اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید. این مطلب به آموزش نصب چشمی درب پارکینگ و بهترین ارتفاع چشمی درب اشاره دارد و در پایان نکات مهمی را که هنگام نصب چشمی باید بدانید خواهید خواند.

آموزش نصب چشمی درب پارکینگ

از آنجایی که تمام چشمی‌ها عملکردی مشابه دارند، کلیت نصب آن‌ها به شکل یکسانی انجام می‌پذیرد. با این حال بهتر است نصب چشمی درب پارکینگ را به تکسنین ماهری بسپارید که مهارت، تجربه و اطلاعات کاملی درباره ‌نحوه‌ی عملکرد درب اتوماتیک دارد و تمام قطعات را به‌خوبی می‌شناسد. برای این منظور می توانید با مراجعه به این لینک و برقراری ارتباط با متخصصان مربوطه اقدام به تعمیر چشمی درب پارکینگ خود فرمایید.

طرز کار فتوسل یا چشمی درب پارکینگ

دوقطعه‌‌ی مشکی رنگ که روی دیوارهای چهارچوب درب پارکینگ و رو‌به‌روی یکدیگر وصل شده‌اند، فتوسل یا چشمی نامیده می‌شود.

این قطعه مهم‌ترین قسمت درب‌های اتوماتیک می‌باشد و وظیفه‌ی تشخیص موانع را برعهده دارد و از برخورد درب پارکینگ به خودرو، افراد و موانع جلوگیری می‌کند.

امروزه انواع مختلفی از فتوسل‌ها در بازار موجود است که از نظر ساختار با یکدیگر تفاوت دارند. مانند: فتوسل‌های معمولی، گردان، وایرلس، آینه‌ای، دارای برد بلند و…

برای آشنایی بیشتر با فتوسل ها پیشنهاد می کنیم مقاله فتوسل های نوری (معمولی) و نجومی را مطالعه نمایید.

این وسیله یک دسته پرتو باریک مادون قرمز که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند را منتشر می‌کند. امواج مادون قرمز منتشر شده توسط چشمی به هیچ عنوان برای سلامتی انسان مضر و خطرناک نیستند.

فتوسل از دو قسمت فرستنده (TX) و گیرنده (RX) تشکیل شده‌است. روش کار به این حالت است که در زمان استفاده دستگاه فرستنده به وسیله دیود گالیم یک دسته پرتو نامرئی را تولید می‌کند و در مسیر مستقیم به دستگاه گیرنده که یک فتو دیود می‌باشد، می‌فرستد.

فتوسل بی سیمی فک
فتوسل بی سیمی فک

بهترین ارتفاع چشمی درب و نکات مهم آن

  1. جهت نصب چشمی درب پارکینگ حداقل و حداکثر ارتفاع پیشنهادی به ترتیب: 25 و 65 سانتی‌متر از سطح زمین مناسب می‌باشد.
  2. توصیه می‌شود برای نصب چشمی، ارتفاع 60 الی 65 سانتی‌متر را انتخاب کنید.

نکات مهمی که هنگام نصب چشمی درب پارکینگ باید رعایت شود:

  • نحوه‌ی سیم‌کشی داخل دستگاه بسیار مهم است و جهت جلوگیری از نقص در عملکرد دستگاه باید در نهایت دقت انجام شود. توجه به تعداد سیم‌ها جهت سیم‌بندی و نصب چشمی درب پارکینگ ضروری می‌باشد.
  • واشری که در اطراف فتوسل قرار دارد از ورود آب به دستگاه جلوگیری می‌کند.
  • اگر دیوارهای کناری چهارچوب درب قابلیت نصب چشمی را نداشته باشند، از پایه‌های مخصوص استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود پس از پایان کار و نصب چشمی درب پارکینگ، دست خود را جلوی فتوسل تکان دهید تا با قطع و وصل شدن مسیر دید آن از صحت عملکرد دستگاه اطمینان حاصل فرمایید.

توجه داشته باشید که توقف حرکت یا حرکت در جهت معکوس به دنبال وجود مانع، صرفا در زمان بسته شدن درب‌ها اتفاق می‌افتد و اگر در هنگام باز شدن درب‌ها مانعی پدیدار شود، اختلالی ایجاد نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *