مقالات

دلایل باز شدن درب اتوماتیک با سر و صدا

دلایل باز شدن درب اتوماتیک با سر و صدا

درب های اتوماتیک از خیلی جهات زندگی را برایمان ساده تر کرده اند و داشتن یک در برقی می تواند امنیت بیشتری را برای ملک شما به ارمغان بیاورد و به ساکنین ساختمان، آرامش خاطر بدهد، اما گاهی اوقات برخی مسائل کوچک می توانند بر این ویژگی سایه افکنده و از آسایش و رفاه ما بکاهند. یک مشکل رایج، وجود صدای آزار دهنده در هنگام باز یا بسته شدن درب برقی به خصوص در ابتدا یا انتهای حرکت است. اگر درب اتوماتیک شما پر سر و صدا باز و بسته می شود، پیدا کردن مشکل و حل سریع آن ضروری است. صدایی که می شنوید، می تواند برآمده از دلایل مختلفی باشد که با تعمیر و سرویس منظم درب، قابل رفع است. این مقاله برخی از رایج ترین دلایل باز شدن درب اتوماتیک با سر و صدا را و این که چگونه می توانید این مشکلات را بررسی و حل کنید را عنوان می کند.

چرا درب اتوماتیک هنگام باز شدن صدای بلندی ایجاد می کند؟

دلایلی زیادی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد صدا درب اتوماتیک شوند. برخی از این مشکلات می توانند جزئی بوده و در عرض چند دقیقه برطرف شوند. مشکلات دیگری نیز وجود دارد که ممکن است جدی تر باشند و انرژی و زمان بیشتری از شما بگیرند.

برای انتخاب درب اتوماتیک نیاز به دانش خاصی است؟

روغن کاری، نخستین و ساده ترین راهکار

در واقع گاهی اوقات ممکن است فقط با روغن کاری بعضی از قسمت های دراتوماتیک، مشکل حل شده و حرکت آن روان تر شود. برای مثال اگر در اتوماتیک شما صدای جیر جیر یا جیغ بلندی می دهد، احتمالاً به دلیل کمبود روغن کاری است. این یکی از ساده ترین مشکلاتی است که امکان دارد رخ دهد و به سادگی قابل حل می باشد. مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که مشکل به دلیل کمبود روغن کاری است و راه برطرف کردن آن را بیاموزید.

  • بلبرینگ ها و قطعات متحرک را بررسی کنید

تمام قطعات متحرک درب اتوماتیک شما باید روغن کاری شوند وگرنه به درستی کار نمی کنند و باعث پدید آمدن صدای جیر جیر می شوند.

  • مکانیسم دنده ها را بررسی کنید

این قسمت های داخلی نیز نیاز به روغن کاری دارند. اگر مطمئن نیستید که کدام قسمت از درب برقی شما فاقد روغن کاری مناسب است، سعی کنید به صدا گوش کرده و منشا تولید آن را پیدا کنید.

  • از روغن کاری سنگین استفاده کنید

هنگامی که متوجه شدید صدا از کجا می آید، از یک روان کننده سنگین روی قسمت های خشک استفاده کنید.

  • با کارشناسان تماس بگیرید

اگر از روان کننده استفاده کردید و هم چنان صدای جیر جیر می شنوید، بهتر است با کارشناسان تماس بگیرید. ممکن است مشکل را اشتباه تشخیص داده باشید یا دانش لازم را برای استفاده از روان کننده مناسب در محل مورد نیاز نداشته باشید.

موتور کثیف در اتوماتیک

موتور دراتوماتیک شما می تواند به مرور زمان پر از خاک، رطوبت یا زباله شود. اگر این اتفاق بیفتد، دروازه شما ممکن است شروع به تولید صداهای بلند کند که با گذشت زمان نیز بدتر شوند. اگر زباله در داخل موتور شما جمع شده باشد، نه تنها باعث ایجاد صداهای بلند در هنگام باز یا بسته شدن می شود، بلکه ممکن است درب با سرعت کم تری نسبت به قبل باز یا بسته شود. بازرسی و نگهداری منظم می تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند.

باتری کم

اگر صدای بوق بلندی می شنوید، به احتمال زیاد با باتری یا جریان برق ضعیفی روبرو هستید. اگر شک دارید جریان برق کمی وارد موتور می شود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کمی صبر کنید

قبل از هرگونه اقدامی کمی صبر کنید. گاهی اوقات این مسائل می توانند به خودی خود حل شوند.

  • یک باتری دوم اضافه کنید

می توانید یک باتری دوم اضافه کنید تا به در برقی خود قدرت بیشتری بدهید. اگر باتری کم باشد، این می تواند مشکل را حل کند.

  • با کارشناسان تماس بگیرید

اگر صدای بوق بلندی که می شنوید همچنان رفع نشده است، احتمالاً باید با پشتیبانی تماس بگیرید و علت را جویا شوید.

نصب نادرست درب اتوماتیک

نصب اصولی درب برقی فرایند پیچیده ای است و اطمینان از این که نصب به درستی صورت گرفته باشد، کار ساده ای نیست. در طی فرایند نصب ممکن است مشکلات عدیده ای رخ دهند و شما متوجه آن نشوید. لذا اگر جک پارکینگ شما در هنگام باز یا بسته شدن صدای بلندی ایجاد می کند، ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی باشد که به دلیل نصب نادرست رخ داده است. در چنین مواردی بهتر است با شرکت سازنده تماس بگیرید.

استفاده از واشر ضربه گیر

اگر سر و صدا فقط در هنگام بسته شدن در برقی شنیده می شود، ممکن است فقط استفاده از یک واشر جهت حل مشکل کافی باشد تا اثر ضربه را گرفته و از شدت و سر و صدای آن بکاهد. اگر این اقدام هم مفید واقع نشود، احتمالاً موتور دچار مشکلاتی شده است که در این صورت بهتر است با یک متخصص یا تعمیرکار تماس بگیرید. از طرف دیگر ممکن است مانعی مکانیکی جلوی حرکت درست جک بازویی را گرفته و حرکت منظم آن را از بین ببرد و مسبب کندی جک برقی شود. در این صورت شاید نیاز باشد تا اقدامات بیشتری را در جهت عیب یابی و تعمیر انجام دهید.

021-27664000 و 72239-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *