مقالات

انواع فریم درب اتوماتیک شیشه ای

انواع فریم درب اتوماتیک شیشه ای

فریم درب اتوماتیک شیشه ای از اجزای مهم در استحکام و زیبایی درب اتوماتیک شیشه ای محسوب می شود. برای هر شیشه سکوریت موجود در درب های اتوماتیک از 4 عدد فریم استفاده می شود. دور هر شیشه سکوریت دو عدد پروفیل به صورت افقی و دو عدد پروفیل به صورت عمودی نصب می شود.

پروفیل های افقی که در قسمت بالا و پایین شیشه ی سکوریت قرار می گیرند پروفیل کف و پروفیل های عمودی که در طرفین شیشه ی سکوریت قرار دارند پروفیل بغل نامیده می شوند.

به کل این ساختار اصطلاحاً یک لت می گویند.

این فریم ها در رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شود تا هماهنگی و هارمونی بیشتری با محیط داشته باشند ولی رنگ سفید آن بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و برای مکان های عمومی مناسب ترین گزینه است.

از این فریم ها در نصب دهانه های معمولی نیز استفاده می شود که باعث زیباتر شدن بیشتر دهانه های نصب شده می گردد.

بسته به ضخامت، مدل، ابعاد و محل نصب از فریم های مختلفی که در اندازه های استاندارد طراحی و ساخته شده است استفاده می گردد.

دهانه ی درب اتوماتیک همان قسمت ریلی سیستم است که می توان بر حسب مکان و موقعیت درب به طور کامل در قسمت عرضی بالای درب قرار داد که در این حالت دهانه کاملا در معرض دید است و یا آن را در فضایی که در بالای درب تعبیه شده است قرار داد که در این حالت دهانه پنهان است. 

این حالت ها بنا به میل مشتری قابل انتخاب هستند. فریم ها در حالتی که دهانه در معرض دید کامل است می تواند بر روی ریل قرار بگیرد و باعث چشم نوازی و زیبایی بیشتر گردند.

فریم های آلومینیومی نسبت به فریم های استیل جایگاه بهتری در بازار دارند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند علت این امر هم آن است که فریم های آلومینیومی از مرغوب ترین آلیاژهای آلومینیومی با ایج بالای 10 ساخته می شود که بسیار سبک، مقاوم و زیبا هستند و از کیفیت بسیار خوبی بهره مندند.

تمامی این فریم ها با مواد نانو و سپس با مواد الکترواستاتیک شستشو داده می شود تا بر زیبایی و استحکام آنها افزوده شود . 

این فریم ها به وسیله ی شیارهای مخصوصی که بر روی آنها تعبیه شده است بر روی شیشه و از طرف دیگر بر روی چهارچوب قرار می گیرد و به وسیله ی لاستیک های موجود محکم می گردد تا لرزش و درزی وجود نداشته باشد.

باید بگوییم که بسته به نوع درب و میزان استهلاک و کارکرد آن فریم های مخصوصی برای هر مدل تعبیه شده است.

برای آشنایی بیشتر با درب اتوماتیک شیشه ای مقاله درب اتوماتیک شیشه ای فک (کشویی و تلسکوپی) را مطالعه فرمایید.

درب شیشه ای ریلی فریم دار | درب شیشه ای کشویی فریم دار | فریم درب شیشه ای ریلی

  • طراحی درب شیشه ای ریلی فریم دار یک طراحی مدرن است که باعث شده است استفاده از این درب ها طرفداران زیادی پیدا کند و در اکثر مکان ها از آن استفاده شود. 
  • درب شیشه ای ریلی فریم دار به صورت چند لت یا تک لت وجود دارد. وجود فریم در درب شیشه ای ریلی سبب می شود تا از آسیب هایی مثل وزرش باد جلوگیری شود.
  • درب شیشه ای ریلی فریم دار به وسیله ی قرقره متحرک به فریم درب متصل می‌ گردد.
  • درب شیشه ای ریلی فریم دار در ابعاد مختلفی در بازار وجود دارد.
  • فریم درب شیشه ای ریلی بیشتر از جنس آلومینیوم است؛ که هم در برابر اکسید شدن مقاوم است و هم وزن درب شیشه ای ریلی را بالا نبرد.
  • این درب به علت حرکت در محور افقی فضای حرکتی بسیار کمی را اشغال نموده و بر مساحت محیط تردد در داخل فروشگاه شما می‌افزاید.
  • حرکت درب کشویی فریم دار به صورت کاملا روان بوده و به راحتی جابه‌جا می‌گردد.
  • حرکت درب فروشگاه در محور ریلی سبب می‌گردد تا درب بدون کمترین صدا جابه‌جا گردد.
  • درب شیشه ای کشویی جهت فضاهایی که احتیاج به افزایش بیشتر محیط داشته و از کمبود فضا رنج می‌برند بسیار مناسب است.
  • شیشه سکوریت استفاده شده در فریم درب شیشه ای ریلی این درب‌ها به آن فضایی ایمن بخشیده و نمایی شکیل می‌آفریند.

وزن پانل درب های شیشه ای ریلی فریم دار معمولی

وزن پانل درب های شیشه ای ریلی فریم دار معمولی تا (100 کیلوگرم) می‌باشد.

پانل‌های درب شیشه ای ریلی می‌توانند سنگین‌تر هم باشند ولی متناسب با آن باید فریم آلومینیومی مستحکم‌تری استفاده نمود.

پانل درب شیشه ریلی فریم دار می‌تواند تمام شیشه یا سفارشی باشند.

درب شیشه ریلی مدل فریم دار توسط قرقره محرک به فریم متصل می‌گردند.

درب شیشه ریلی مدل فریم دار در اندازه‌های مختلف و طراحی بیرونی و یا داخلی متنوع سفارشی‌سازی می‌گردد.

می توان طراح شیشه‌ درب شیشه ریلی فریم دار را با پروفیل‌های ساختمان درمی‌آمیزند.

این درب های شیشه‌ ای ریلی مناسب هر معماری ساختمان است و طراحی مدرن و زیبایی ایجاد می‌نماید. دو چرخ غلتکی نایلونی با قطر 2 ½ از درب شیشه فروشگاه ریلی مدل فریم دار، می‌توانند بار سنگینی را برای یک دوره طولانی از زمان حمل نمایند.

 

درب اتوماتیک فریم دار باریک | درب اتوماتیک فریم دار پهن

اولین و ساده ترین و پر مصرف ترین نوع درب شیشه ای، درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ یا همان درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یا ریلی می باشد.

درب اتوماتیک اسلایدینگ نوعی از درب اتوماتیک شیشه ای است که به صورت اسلاید باز و بسته می شود و به درب اتوماتیک کشویی اسلایدینگ نیز شهرت دارد. 

استفاده از درب های اتوماتیک اسلایدینگ شیشه ای در مکان های مختلف همچون فرودگاه ها، هتل ها، فروشگاه ها، ادارات، مراکز خرید، بانک ها و ورودی انواع ساختمان ها رواج بسیاری یافته است.

درب های کشویی ساده، متداول ترین و مقرون به صرفه ترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که اُپراتور ( قسمت اصلی درب اتوماتیک ) در بالای دهنه درب، لنگه و یا لنگه های شیشه ای را روی دیوار و یا لنگه ثابت در طرفین قرار می گیرند. در کنار این نوع درب های اتوماتیک کشویی کاور یا فریم استفاده می شود که با نام های درب اتوماتیک فریم دار باریک و یا درب اتوماتیک فریم دار پهن معرفی می شوند. تفاوت بین فریم ها به موارد زیادی بستگی دارد چون:

  1. درب اتوماتیک فریم دار باریک به مواردی چون 1. فریم کار شده در درب اتوماتیک در عرض 3 سانتی متری می باشد، برای شیشه هایی با وزن کم کاربرد دارد؛ چون وزن زیاد را نمی تواند تحمل کند، و فریم کفی در 6 سانتی متری است. فریم باریک برای درب های طرح اتوماتیک بیشتر استفاده می شود.
  2. درب اتوماتیک فریم دار پهن به مواردی چون 1. فریم کار شده در درب اتوماتیک در عرض 6 سانتی متری می باشد، برای شیشه هایی با وزن بالا کاربرد دارد. چون تحمل وزن زیاد را دارد، و فریم کفی در 8 سانتی متری است، فریم پهن برای درب اتوماتیک بیشتر استفاده می شود و بیشتر برای مکان هایی که جلوه و نمای زیادی دارد کاربرد دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *