مطالب دورژانس

کاربرد دنده برنجی برای جک پارکینگ دورژانس

دنده برنجی چیست ؟

وظیفه دنده برنجی هماهنگ کردن دور بین دو دنده در گیربکس خودرو است به عبارتی دنده برنجی برای هماهنگ کردن دنده ها نیاز به کلاچ گیری مجدد را رفع می کند . هنگام تعویض دنده , دنده برنجی به طوقه ( شفت ) و چرخ دنده ها این امکان را می دهند تا قبل از اینکه دندانه ها روی طوقه با چرخ دنده درگیر شوند با هم تماس پیدا کنند این امر باعث می شود تا سرعت چرخش طوقه و چرخ دنده ها قبل از درگیر شدن دندانه های آنها با هم یکی شده و تعویض دنده انجام شود .
کاربرد چرخ دنده‌ها این است که جهت نیرو بین دو محور را انتقال یا تغییر می‌دهند. بر روی این چرخ دنده‌ها، دندانه‌هایی با فاصله مساوی وجود دارند. دندانه‌های موجود بر روی چرخ دنده‌ها پس از ساییده شدن با دندانه‌های چرخ دنده مجاور نیرو را به یکدیگر انتقال خواهند داد. قطعه رتور که داخل استاتور تعبیه شده است با ویژگی و یا خاصیت مغناطیسی حرکت می‌کند و چرخ دنده از جنس برنجی یا پلاستیکی را می‌چرخاند. چرخ دنده هم باعث چرخیدن میل ماردان می‌شود. کارکرد میل ماردان مانند پیچی بزرگ است که مهره ماردان را به جلو یا به عقب می‌راند. با اتصال شفت به مهره ماردان و با جلو و عقب رفتن این مهره، روی آن حرکت کرده در نتیجه درب پارکینگ بسته شده و یا باز خواهد شد.
چرخ دنده

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر اشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

021-91003369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *