مطالب دورژانس

کاربرد انواع سنسور درب اتوماتیک دورژانس

سنسور درب اتوماتیک دورژانس

کارکرد سنسور درب اتوماتیک دورژانس چیست و چرا باید روی درب اتوماتیک به خصوص درب اتوماتیک شیشه ای نصب شود.

درب های اتوماتیک قادر به تشخیص کسی و یا چیزی نزدیک درب هستند و اینکار را از طریق استفاده از سنسورهای مختلف انجام میدهند. سنسور ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع درب اتوماتیک، محل استفاده و یا بودجه شما قابل استفاده هستند.

بیشتر درب های اتوماتیک از سنسورهای نوری استفاده می کنند تا مکانیزم های بستن یا باز شدن را فعال کنند.

سنسورها در دو طرف درب برای ردیابی اجسام استفاده میشوند. سنسورهای درب اتوماتیک در محیط های صنعتی و تجاری برای دسترسی آسان به ساختمان، به ویژه برای افراد معلول می باشد. این باعث می شود ورود به ساختمان ایمن تر و کارآمد تر باشد.

یک نوع دیگر حسگر، سنسور فشار است. درب های اتوماتیک که از یک سنسور فشار استفاده می کنند یک منطقه بزرگ دارند که در مقابل و پشت ساختمان قرار می گیرد.

منطقه بزرگ به عنوان یک مقیاس وزن عمل می کند. اگر وزن بیش از حد وزن است که تنظیم می شود، درب باز می شود. سنسور فشار نیز می تواند به عنوان سنسور ثانویه مورد استفاده قرار گیرد.

اگر سنسور اولیه شکست خورده باشد، سنسور فشار فعال خواهد شد. اگر سنسور فشار در هنگام بستن تشخیص دهد، نوعی از مقاومت وجود دارد، درب از بستن آن جسم اجتناب می کند.

نوع دیگر حسگر، سنسور مادون قرمز است. سنسورهای مادون قرمز از تکنولوژی مادون قرمز برای باز کردن درب های اتوماتیک استفاده می کنند.

حسگرهای مادون قرمز می توانند تغییرات دما را تشخیص دهند. هنگامی که سنسورها دمای بیشتری را دریافت میکنند، نشان دهنده یک انسان است، مکانیزم باز و بسته شدن درب را فعال می کند.

سنسورهای مادون قرمز معمولا به عنوان سنسور اولیه در سیستم های درب اتوماتیک استفاده می شود.

نوع دیگری از آشکارساز حرکتی که از تکنولوژی مادون قرمز استفاده نمی کند، به جای آن از امواج فراصوتی یا میکروفن استفاده می کند.

سنسورها پالس های امواج التراسونیک یا انرژی مایکروویو را تولید می کنند تا بتوانند در مورد تشخیص اینکه آیا یک شی وجود دارد، تعیین می شود.

اگر یک جسم در میان راه وجود دارد، امواج التراسونیک و مایکروویو ها از جسم ساطع میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *