مطالب دورژانس

چشمی در برقی دورژانس در کجا درب قرار دارد؟

چشمی در برقی های دورژانس  با کیفیت، دستگاه‌هایی هستند که در نزدیکی در اتوماتیک نصب می‌ شوند و اگر محدوده عملکرد آن‌ ها با حضور شخص یا خودرو مسدود شود، اجازه بسته شدن درب برقی را نمی‌ دهند.
حداقل دو فتوسل برای در برقی وجود دارد که در یک خط مستقیم برای بررسی وجود موانع در تمام طول درب خودکار قرار می گیرند. از فتوسل ها برای انواع جک برقی پارکینگی اعم از جک ریلی و جک بازویی استفاده می شود.

محل نصب و قرارگیری چشمی در برقی دورژانس

چشمی درب برقی ها بخش مهمی از ایمنی اتوماسیون درب اتوماتیک با کیفیت ورودی پارکینگ شما هستند و موقعیت آن ها بخش بزرگی از ایمن بودن در های اتوماتیک را تعیین می کند.

در تمام موارد، تدابیر ایمنی که نوع گیت‌ ها، محیط آن ‌ها، فرکانس عملیات و دانش کاربر را تعیین می ‌کند باید در مرحله طراحی انجام شود. این امر زمینه های خطرات احتمالی و انواع ریسک بالقوه را تعیین می کند. سپس فتوسل‌ های ایمنی را می ‌توان برای پوشش مناطق خطرناک قرار داد.

نقش اصلی آن‌ ها جلوگیری از ادامه حرکت خطرناک درب برقی ها در زمانی است که کسی یا چیزی وارد یک منطقه خطر شده و پرتو مادون قرمز فتوسل را می‌شکند.

هنگامی که مناطق خطرناک شناسایی شدند و فتوسل ها به طور مناسب قرار گرفتند، مهم ترین بخش بعدی در نصب فتوسل، تراز آن ها است.

اگر پرتوهای مادون قرمز ساطع و دریافت شده توسط یک جفت فتوسل به طور دقیق دریافت یا منعکس نشوند، فتوسل ها بی ارزش بوده و عملکرد قابل قبولی نخواهند داشت.

ایمنی بخشی جدایی ‌ناپذیر از سیستم خودکار با کیفیت می باشد و به همین دلیل است که ما در دورژانس به شدت آن را جدی می گیریم و به همین دلیل است که ما به طور فعال استفاده از نوعی دستگاه محافظ یا همان سنسور چشمی دیجیتال در برقی را در هنگام نصب درب های خودکار ترویج می کنیم.
نصب چشمی درب برقی

فتوسلی که فرستنده نام دارد، دارای یک led است که سیگنال های مادون قرمز را به فتوسل دیگری که گیرنده نام داشته و ورودی را تشخیص می دهد، ارسال می کند.

هنگامی که فتوسل دوم نور مادون قرمز را نمی بیند، بلافاصله سیگنالی را به واحد کنترل می فرستد و اتوماسیون را مجبور به توقف می کند.

تراز فتوسل های درب اتوماتیک دورژانس با کیفیت به گونه ای انجام می شود که در آن موقعیت مشخص، چشمی ها کاملاً روبروی یکدیگر و با یک زاویه نسبت به دیوار یا درب قرار گرفته باشند.

در صورتی که چشمی درب برقی ها به درستی نصب نشده باشند، عملکرد آن ها مختل خواهد شد. در این حالت آن ها باید مجدداً به درستی در موقعیت خود قرار گیرند تا فعالیت خود را بازیابی کنند.

استفاده از نور مادون قرمز با فرکانسی که چشم انسان نمی تواند ببیند، انتخابی است که برای جلوگیری از تداخل نور خورشید و ارسال سیگنال های نادرست به سنسور های چشمی درب اتوماتیک طراحی شده است. 

هنگام نصب باید توجه داشت که حتماً دو سنسور چشمی در برقی در یک ارتفاع قرار بگیرند. ارتفاع توصیه شده 50 سانتی متر از سطح زمین است تا مشکل تراز از راه دور به راحتی حل شود.

با تمام دستورالعمل های ذکر شده، در برخی موارد روش نصب سنسور های چشمی درب اتوماتیک نیاز به تغییراتی دارد.

در بعضی از درب های برقی دورژانس مورد استفاده برای وسایل نقلیه با ارتفاع متغیر، بسیاری از نصاب ها ترجیح می دهند دو مجموعه سنسور چشمی جک برقی با پرتوهای مادون قرمز را به صورت عمودی نصب کنند تا هر دو نوع مختلف وسایل نقلیه بزرگ تر و سنگین مانند کامیون ها و وسایل نقلیه با اندازه معمولی را پشتیبانی کنند و به این ترتیب تمام تدابیر ایمنی را در نظر گرفته و از خطرات و آسیب های مالی و جانی احتمالی جلوگیری کنند. 

پس از آن که فتوسل ها را روی درب اتوماتیک خود نصب کردید، مسئله ای که اهمیت می یابد، حفظ و نگهداری از آن ها است.

در مورد نگهداری از فتوسل ‌های با کیفیت، بررسی منظم عملکرد بسیار مهم است، زیرا ممکن است چشمی ها حتی با یک طوفان ساده آسیب ببینند. در شرایطی که حسگر ها فقط کثیف هستند یا توسط برگ‌ ها یا گیاهان مسدود شده‌اند، به سادگی می توانید آن‌ ها را تمیز کنید تا به عملکرد صحیح بازگردند.

در صورت مواجهه با مشکلات برقی و الکترونیکی بهتر است با متخصصین دورژانس جهت رفع نقص تماس بگیرید. 

چشمی درب برقی در دورژانس از بالاترین کیفیت برخوردار هستند زیرا ما فقط قطعات با کیفیت را برای تضمین حداکثر کارایی استفاده می کنیم.
هم چنین طیف گسترده ‌ای از چشمی های در پایان توجه داشته باشید با وچود اطلاعاتی که در مقاله فوق در اختیار شما قرار داده شد، برای نصب صحیح حسگر های چشمی در برقی و جلوگیری از ایجاد مشکل برای کل سیستم، ترجیحاً بهتر است با متخصصین ما تماس گرفته شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *