مطالب دورژانس

ویژگی شیشه لمینت دورژانس

شیشه لمینت دورژانس

این نوع شیشه به دلیل ویژگی هایی که دارد شیشه امنیتی و گران قیمتی ست که در هرمکانی به کاربرده نمیشود زیرا استفاده از شیشه لمینت جهت درب اتوماتیک شیشه ای در بردارنده هزینه ای بسیار بیشتر از درب اتوماتیک با شیشه سکوریت است.

اما ویژگی شیشه لمینت چیست؟

ویژگی شیشه لمینت

مهم ترین ویژگی شیشه های لمینت امنیت بالای این شیشه است. شیشه های لمینت به علت نوع ساختاری که دارند نه تنها از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند بلکه در هنگام شکستن نیز به تکه های تیز و برنده تبدیل نمیشوند که همین مورد یکی از دلایل امنیت بالای این شیشه است.

لایه PVB قرار گرفته دربین شیشه باعث میشود تا در هنگام وارد شدن ضربه به شیشه لمینت، مقدار زیادی از انرژی ضربه به این لایه جذب و در سطح آن پخش شود. به دلیل وجود این لایه است که شیشه لمینت فقط با ضربات شدید میشکند و اگر هم بشکند یکپارچگی خود را حفظ کرده و باعث خسارات جانی نخواهد شد.

از ویژگی های دیگر شیشه لمینت میتوان به عایق بودن آن در برابر صدا اشاره کرد که در محیط های شهری، صنعتی، بیمارستانی و… بسیار کارآمد و مهم است. لایه های پلیمر در شیشه لمینت باعث شده تا این نوع شیشه عایق خوبی برای صدا و حرارت باشند.

لایه PVB قرار گرفته دربین شیشه لمینت باعث کاهش اشعه UV یا همان فرابنفش نیز میشود. با افزایش این لایه در شیشه، میزان عایق بودن آن نسبت به این اشعه مضر افزایش میابد که این امر نقش بسزایی در سلامت محیط خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *