مقالات, مقالات راهبند ستونی

راهنمای خرید راهبند

راهنمای خرید راهبند و گیت خودرو | ایمن فک 02172239

شاید در نگاه اول خرید راهبند اتوماتیک کار ساده ای به نظر برسد اما با توجه به تنوع محصول و برندهای سازنده آن در می یابیم که برای این خرید نیاز به تحقیق بیشتری وجود دارد. این پست در تلاش برای معرفی و ارائه راهنمای خرید راهبند خودرویی است.

راهبند محصولی جهت کنترل ورود و خروج خودرو است که اصولا سرعت بخشی در تردد را امکان پذیر می کند. عملکرد راهبند ها می تواند از نوع دستی تا کاملا اتوماتیک متغیر باشد که این مطلب تنها به معرفی راهبند اتوماتیک می پردازد. قبل از شروع هر نکته ای در مورد انواع راهبند اتوماتیک های موجود در بازار باید به این نکته توجه کرد که عملکرد تمام راهبند ها بر اساس سیستم الکترومکانیکی یا سیستم هیدرولیکی انجام می شود.

سیستم های الکترومکانیکی استفاده بیشتری داشته و ارزان قیمت تر می باشد و سیستم هیدرولیکی با قیمت بیشتر استفاده محدودتری نیز دارد.البته اگر تعداد تردد در روز زیاد باشد باید از راهبند هیدرولیکی استفاده کنید زیرا در اثر کارکرد بالا داغ نمیشود.

اگر راهبند در کنار درب ورودی نباشد به راحتی و بدون هیچ مجوزی میتوان به داخل مکان رفت که بر اساس مسائل امنیتی این موضوع کمی پیچیده است.در صورت وجود فردی که کنترل آنرا در دست دارد میتوان به طور کامل خودرو و فردی که قصد دخول به محوطه دارد را وارسی میکند اگر مشکلی نبود راه برای او باز میشود اما در صورت وجود هرگوهه شک و شبه ای نگهبان میتواند از باز کردن راه خودداری کنید و برای بررسی نهایی جهت آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات و درخواست کارت شناسایی نگهبان با فرد صحبت های لازم را انجام دهد و در صورت نبودن مشکل راه را برای فرد باز کند در غیر اینصورت از ورود فرد ممانعت کند.

اما برخی از راه بند ها جنبه ایمنی ندارد و کسی آنرا تحت نظر ندارد به طور کلی برای یک ایست کوچک به کار میروند و به صورت خودکار در صورت نزدیک شدن خودرو به راهبند باز میشود اما نکته ناگفته اینجاست که راهبندهای اتوماتیک برای اماکنی میباشد که مسائل امنیتی زیاد مهم نیست و صرفا به عنوان یک مانع ساده به کار میرود.

راهنمای خرید راهبند و گیت خودرو | ایمن فک 02172239

نکات مهم در خرید راهبند

برندهای مختلفی در راهبند اتوماتیک وجود دارد که برخی از آنها قدمت طولانی و خدمات و پشتیبانی خوبی دارند،راهبند های زیادی هم وجود دارد که تازه وارد بازار شده اند که اطلاعات دقیقی از کیفیت و خدمات آنها در دست نیست.این راهبندها ممکن است ظاهر زیبا و گول زننده ای داشته باشند ولی از لحاظ فنی و تکنولوژی بسیار ساده و بی کیفیت هستند و شمارا اذیت میکنند و فروشنده نیز ممکن است خدماتی به شما ندهد.

بنابراین در هنگام خرید راهبند اتوماتیک از برندهای سابقه دار خرید کنید تا به مشکل نخورید. برند Faac جزو معتبرترین برندهای ایتالیایی سیستم های کنترل تردد اتوماتیک می باشد. به لوازم جانبی راهبند توجه کنید این که در پک راهبند چشمی ایمنی وجود دارد یا خیر و تعداد ریموت ها و کلید دستی را بافروشنده چک کنید.بعضی از راهبند های ایتالیایی در دوحالت نیم ست و تمام ست فروخته می شوند که تمام ست میتواند شامل قاب بدنه،پایه بوم،و چشمی ایمنی باشد.

اگر درمکانی که میخواهید راهبند نصب کنید نور کافی وجودندارد و احتمال برخورد خودرو و راهبند وجود دارد میتوان از راهبندهایی با بوم LED دار فابریک استفاده کنید،و یا خودتان بر روی بوم LED نواری نصب کنید.به هر حال بهتر است برای جلوگیری از برخورد خودرو به راهبند از LED استفاده کنید.

راهبندها در شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس نیاز خریداری میشود مثلا برای مکانهایی که طول درب ورودی بلند است راهبندهای بلند و دراز خریداری میشود و یا در مکانهایی که ورودی کوچکی دارند از راهبند های کوتاه استفاده میشود.و یا اگر ورودی ساختمان خیلی عریض و پهن باشد بایستی از دو عدد راهبند استفاده کرد که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست نصب میشود و همزمان با یکدیگر توسط یک ریموت کنترل میشوند و بالا میروند.نوع دیگر از راهبند هم وجود دارد که برقی و خودکار نیست و فاقد میله است و به جای میله از زنجیر استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *