مطالب دورژانس

نصب پایه پلیت راهبند دورژانس

نصب پایه پلیت راهبند دورژانس
پایه فونداسیون براي زیر راهبند جهت جاي گذاري بر زمین داخل بتن طراحی شده است و یکی از بخش های اصلی برای نصب انواع راهبند دورژانس میباشد.

راهبندهای دورژانس برای نصب نیازمند پلیت فلزی است که در زمان نصب بر روی زمین قرار بگیرند تا راهبند بر روی آن سوار شود و بر روی یک محیط صاف هموار قرار گیرد.

البته برای نصب راهبند یکسری شرایط باید رعایت شود از جمله از مهمترین نکاتی که باید در هنگام نصب راهبند به آن توجه کرد، محل عبور عابر پیاده می باشد.

برای مثال اگر عابر پیاده بیرون از اتاق نگهبانی تردد می کند، راهبند باید به صورتی نصب شود که شخص از پشت آن رفت و آمد کند. محل نصب راهبند باید به نگهبانی نزدیک باشد.

 باید نصب راهبند به صورتی باشد که از دیوار نگهبانی و اطراف آن حداقل ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشد تا در هنگام باز و بسته شدن با مانعی برخورد نداشته باشد.

شیوه نصب بیس پلیت دورژانس

برای نصب راهبند دورژانس در محل مورد نظر نیاز به یک حفره به ابعاد مشخص شده در شکل زیر می باشد ( ۶۵۰ در ۴۵۰ میلی متر ).

عمق حفره حداقل ۴۵۰ میلی متر باشد. پس از کندن حفره، دو عدد لوله انعطاف پذیر که یکی برای برق ۲۲۰ ولت تغذیه راهبند و دیگری مربوط به تجهیزات ۲۴ ولت میباشد در فنداسیون در نظر گرفته شود.

قطر لوله ها متناسب با تعداد سیم هایی که از هر یک عبور می کند انتخاب شود سپس پیچ قلاب های درنظر گرفته شده مطابق شکل زیر به پایه پلیت متصل شود به نحوی که حدودا ۲٫۵ سانتی متر از پیچ ها بالاتر از سطح پایه پلیت باشد

شیوه نصب بیس پلیت

 در نهایت پایه پلیت درون حفره قرار داده شود و حفره با بتن پر گردد. دقت نمایید که سطح پایه پلیت از سطح زمین پایین تر نباشد و همچنین به صورت کاملا تراز قرار گرفته باشد.

پس از نصب پایه پلیت و محکم شدن آن در بتن، راهبند مطابق شکل زیر بر روی آن قرار داده شده و به کمک مهره به پایه پلیت محکم می شود.

به طور کلی بیس پلیت یکی از اجزای مهم برای نصب راهبند مورد استفاده قرار میگیرد . برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق وبسایت و یا شماره تماس 91003369  با کارشناسان دورژانس تماس حاصل نمایید.
درب اتوماتیک دورژانس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *