مطالب دورژانس

نصب و راه اندازی جک ریلی در شرکت دورژانس

دقت کنید که در ابتدای کار می بایست با دست خود چندین بار درب را باز و بسته کنید یعنی می‌بایست مطمئن شوید که در به صورت روان باز و بسته می شود اگر این حالت اتفاق نیفتاد نیاز به گریس کاری یا صافکاری در خواهد بود. در واقع هر نوع گیر احتمالی برای درب می بایست پیش از نصب جک ریلی برطرف شود.

اگر به هر دلیلی روان‌سازی درب امکان پذیر نیست بهتر است از نصب جک ریلی خودداری کنید. چون عملاً فایده‌ای نخواهد داشت.

یکی از نکات مهمی که در حرکت درب باید بررسی کنید، زمانی که درب به بیرون و داخل حرکت می‌کند نباید نوسان زیادی داشته باشد و به زبان ساده درب می بایست در طول مسیر حرکت خود روی یک خط صاف قرار بگیرد.

میزان نوسان آن در نهایت می بایست ۲ میلیمتر باشد اگر بیشتر از این بود احتمال اینکه جک از ریل خارج شود وجود داشته و بسیار خطرناک است.

 

ریلی 3

قسمت اول نصب جک ریلی مربوط به نصب ریل ها است برای اینکه ریلها به درستی نصب شود می بایست محل نصب را مشخص کنید. ریل ها را میتوانید در قسمت پایین و یا در بخش بالایی درب نصب کنید اما تا جای امکان بهتر است نصب آن را در قسمت پایین درب انجام دهید.در این صورت سرویس موتور دچار مشکل نمی شود.

نصب ریل ها به این صورت است که لبه صاف آن می بایست در قسمت بالا و لبه دندانه دار می بایست به سمت پایین روی زمین قرار بگیرد چون معمولاً درب‌ها وزن خود را روی زمین می گذارند پس از اینکه محل قرار گیری درب ها در بالا یا پایین مشخص شد، نیاز به صافکاری خواهد بود پس از آن نوبت به بستن پیچ و مهره های دیگر می‌رسد که می بایست درست در محل مناسب و استاندارد خود صورت بگیرد

. بستن پیچ و مهره ها می بایست در سوراخ های بیضی ریلها به صورت یک به یک انجام شود. در واقع پیچ و مهره ها می بایست به شکل تراز روی محل مورد نظر قرار بگیرد در صورتی که پیچ ها از هر طرف بیشتر از قطر موردنظر باشد، نیاز است که پیچ تعویض شود در نهایت باید چک کنیم که ریل ها در کنار هم قرار دارند یا خیر. ریل ها باید به صورت موازی و در یک راستا قرار گرفته باشند. این موضوع در نصب جک ریلی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

ریلی 2

مرحله دوم از راه اندازی جک ریلی مربوط به نصب موتور و براکت آن است در ابتدا می بایست دربهای راست بازشو نصب شوند، پس از آن دربهای چپ باز شو نصب می شود، در نهایت نوبت به نصب براکت ها خواهد بود. دقت کنید که براکت ها می بایست در همان ارتفاع ثابت قرار بگیرند.

نیاز است که براکت ها را روی یک صفحه فلزی با کیفیت جوش دهید و در نهایت برای اینکه محکم کاری صورت بگیرد همه قطعات صفحه زیر براکت و همینطور قوطی ها را با همدیگر جوشکاری نمایید همینطور می بایست چهارچوب در نیز به قطعات دیگر جوش داده شود، این کار سبب می شود تا محکم کاری صورت گرفته و در نهایت قدرت دورانی موتور تا حد زیادی کنترل شود.

محکم کاری براکت موتور از مهمترین قسمتهای نصب جک ریلی محسوب می شود، چون این قسمت باید تحمل قدرت دورانی موتور را داشته باشد. در غیر این صورت جک از ریل جدا شده و خطرساز می‌شود جوشکاری براکتها به سایر قطعات دروازه اهمیت زیادی دارد و باید به دقت صورت بگیرد.

دورژانس

در مرحله آخر نیاز است که سیم برق و سیم های فتوسل به طور دقیق اجرا شوند. سیم های برق و همینطور سیمهای فتوسل می‌بایست از زیر براکت رد شده و به سمت بالا و از زیر موتور به سمت داخل دستگاه هدایت شود.

در نهایت سیم ها باید به بخش مرکزی بسته شوند. پس از اینکه نصب براکت صورت گرفت و محکم کاری انجام شد می‌بایست موتور را به صورت کشویی حرکت دهید و اجازه دهید که به زیر چرخ دنده ها برود این کار سبب می‌شود تا موتور به براکتها محکم بسته شود.

حال نیاز به دستگاه خلاص کن دارید این دستگاه سبب می‌شود که گیربکس آزاد شود هدف از این بخش این است که بررسی شود آیا در زمان رفت و آمد، چرخدنده از ریل فلزی خارج می‌شود یا خیر. در واقع این قسمت اهمیت زیادی در مرحله آخر کار دارد. در صورتی که اشکال خاصی دیده نشد می توان میکرو سوئیچ ها را تنظیم کرد.

میکروسوئیچ ها در واقع نوعی محدودکننده است که در ابتدا و انتهای در محل دلخواه روی ریل محکم می شوند. سیم بندی نیز وجود دارد که سبب می‌شود بتوانید موتور را روشن کنید و فرمان لازم را به ریموت دهید.

پارامترهایی وجود دارد که می بایست به طور دقیق تنظیم شود دقت کنید که ریموت ها معمولا به سه دسته کارکرد معمولی، پیاده‌رو و حالت توقف دسته بندی می شوند و باید شرایط کارکرد هر یک را بررسی کرد تا در صورت عدم تنظیم، تنظیمات صحیح روی ریموت ها صورت بگیرد.

ریلی 4

برای اینکه محکم کاری لازم در نصب جک ریلی داشته باشیم، از یک قطعه فلزی استفاده کنید و آن را به انتهای درب و در قسمت پشت آن نصب کنید. این کار سبب می‌شود که ایمنی عملکرد دستگاه بالا برود اگر تنظیم میکروسوئیچ محدودکننده به درستی صورت نگرفته باشد، احتمال اینکه در به چهارچوب کوبیده شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود، بسیار زیاد خواهد بود.

بنابراین می بایست تنظیمات لازم در مورد میکروسوئیچ محدود کننده را به طور دقیق بررسی کنید، بهتر است که تنظیمات از کم شروع شده و به صورت پیوسته و آرام افزایش یابد نکته مهم دیگر این است که می بایست از موتور مناسب برای درب استفاده کنیم.

موضوعی که برای موتور استفاده می شود اینکه که نوع درب و موتور بر اساس یک سری جدول مشخصات فنی می بایست مورد سنجش قرار بگیرد اگر کیفیت موتور مناسب نباشد در نهایت به گیربکس موتور و درب و حتی شخص نیز آسیب وارد می کند.

در نهایت نکته ای می بایست به آن توجه کنید این است که اگر از سوئیچ های محدود کننده در ابتدا و انتهای در بین ریل در زمان باز و بسته شدن استفاده نکنید ایمنی درب زیر سوال می‌رود و عملاً خطرات زیادی ایجاد می‌کند بنابراین در این زمینه سهل انگاری نداشته باشید و تنظیمات و همینطور سیم بندی مرکز کنترل میکرو سوئیچ های محدود کننده را مورد بررسی دقیق قرار دهید، تا در صورت بروز هر مشکلی سریعاً بتوانید آن را برطرف سازید.

شرکت فنی مهندسی دورژانس با 27 سال سابقه درخشان در زمینه فروش،نصب و تعمیر انواع جک های ریلی ایرانی و خارجی و نماینده انحصاری محصولات ایتالیا در ایران مفتخر است که بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات ما و تیم دورژانس یبیشتر آشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید:

69 33 00 91 

خدمات درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *